2021-10-07, 15:36
Medlem
GeleZachas avatar
Aldrig käkat cannabis förut utan bara rökt, men har en påse med gummibjörnar som ska innehålla 12 mg thc per björn. Räcker det med en första gången eller borde jag käka två?
Röker regelbundet då och då i perioder, men skulle inte kalla mig för jättetolerant
Citera
2021-10-09, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Aldrig käkat cannabis förut utan bara rökt, men har en påse med gummibjörnar som ska innehålla 12 mg thc per björn. Räcker det med en första gången eller borde jag käka två?
Röker regelbundet då och då i perioder, men skulle inte kalla mig för jättetolerant

Är du säker på att det bara är 12 mg per björn? Det är väldigt lite nämligen. Jag röker / äter någon gång i veckan och mina björnar har 50 mg vilket brukar vara lagom för mig. I ditt fall hade jag testat tre st första gången för att få effekt.
Citera
2021-10-13, 15:34
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spriteee
Tja! Har bakat mig en rejäääl sats cannabutter i vår slowcooker medans frugan är bortrest. Så nu har jag en jävla massa smör!
Nu till frågan, vad faaan ska jag göra med det? Smälte ner i kaffet samt bredde på mackan i morse men smakar ju som att tugga på en bud typ.
Har ni något tips på ett enkelt recept/sätt att få bort CB smaken? Orkar inte baka nån avancerad kaka vill bara käka skiten och bli stenad

Hasch smakar mindre, åtminstone om det är bra producerat. Mindre växtmaterial per cannabinoid.

Annars kan man skölja ned bitar av kylskåpskallt smör med t.ex kaffe. Kväljningar i några millisekunder men sedan är det över. Kan vara bättre än att äta något med påtaglig bismak. Att göra ett väldigt potent smör hjälper förstås, då man behöver svälja mindre.

Inte det svar du vill ha men bästa jag kan komma på.
Citera
2021-11-25, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadardetfraganom
Finns mycket nyttigt i den här tråden men pga. dess storlek tycker jag att det kan vara svårt att hitta något så här kommer en liten guide på hur man kan omvandla sitt rökknark till flytande form.

Receptet fungerar likadant om man använder annan form av fett men kokosolja är väldigt bra då det är fast i rumstemperatur och håller väldigt länge.

Angående lukt så visst ska man inte göra det då man planerar besök men så länge jag har igång köksfläkten hela tiden märker jag inte av någon lukt efteråt, och jag röker aldrig i mitt hem.

Vadardetfraganom's jazzkokosolja

Mängd och mått

Alla recept på internet säger olika, och efter att ha testat det mesta verkar det som att det inte finns någon korrekt ratio på gräs till olja. Använd därför det som är lämpligt för dig. Vill du använda den för att medicinera, gör den svagare, vill du flyga iväg, gör den starkare. Är inte så roligt att behöva få i sig 50 gram fett för att uppnå önskad effekt.
Jag brukar använda fem teskedar per gram.

1. Värm ugnen till ungefär 115 grader.
2. Mal/smula din cannabis (det här fungerar lika bra med grönt och brunt) i en ugnssäker skål/form. Täck den med aluminumfolie.
3. Slå på köksfläkten, sätt in formen i ugnen och slå på en timer på en timme.
4. Efter en timme, ta ut formen, lägg i din kokosolja och rör om noga.
5. Sätt tillbaka formen i ugnen, rör om ungefär en gång i halvtimmen. Jag brukar ha den i ugnen två till tre timmar. Mindre fungerar säkert också, kanske lika bra.
6. Ta ut formen och låt svalna.
7. För att undvika att få växtmaterial använder jag en ostduk (men t.ex. en té-sil fungerar nog väldigt bra iallafall för grönt) som jag spänner över en glasburk. Jag tar sedan formen med oljan och häller den långsamt över duken, ner i burken. Skrapar noga ur formen, pressar ur all vätska ur duken och voilá!
8. Vill du kan du baka med det men jag brukar bara ta en/några teskedar i valfri varm dryck då jag vill fördärva mig.

Har nu gjort såhär men har ett par frågor om någon som vet kan svara:
Blir oljan starkare ju längre tid den står i ugnen? 2 timmar eller 3 timmar eller kanske längre (finns det för lång tid som förstör det gröna)?
Växtbitarna, är dom tomma på allt eller ska jag äta dom också?

Tacksam för svar
Citera
2021-11-25, 16:13
Medlem
Finns destillat fr 250kr/ml på tyska sidan (inrikes), gör egna!
Citera
2021-12-09, 01:16
Medlem
Cannabis tinktur med vanlig vodka?

Hej allihopa har äntligen fått möjligheten att förtära cannabis igen men min tolerans är så jävla skyhög så det är fasen inte sant så har idag prövat blanda kokosolja/kokosfett med hasch efter decarb men blev inte riktigt nöjd med resultatet så tänkte pröva tinktur och se om det funkar bättre!
Funkar det inte med vanlig vodka blir det väll att köpa tröd istället.
Så någon som är proffs på sånt här får gärna hojta till
Citera
2021-12-09, 01:21
Medlem
tänkte typ köpa denna bara för att prova
https://www.systembolaget.se/produkt...derberg-73404/
Citera
2021-12-09, 01:29
Medlem
lyxelitistens avatar
Den där är redan mättad med andra örter än cannabis. Det är bättre om du köper vanlig vodka istället.
Citera
2021-12-09, 01:32
Medlem
Sesuss avatar
Den tinktur jag har provat gjorde mig inte speciellt hög. Smakar rätt gott men menlöst om du vill ha högma.
Citera
2021-12-09, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulingtaisvart
Hej allihopa har äntligen fått möjligheten att förtära cannabis igen men min tolerans är så jävla skyhög så det är fasen inte sant så har idag prövat blanda kokosolja/kokosfett med hasch efter decarb men blev inte riktigt nöjd med resultatet så tänkte pröva tinktur och se om det funkar bättre!
Funkar det inte med vanlig vodka blir det väll att köpa tröd istället.
Så någon som är proffs på sånt här får gärna hojta till

Varför håller ni på med dekarboxylering (vad gör man då) egentligen? Jag har aldrig haft problem med att bara knapra i mig haschet som det är. Tugga lätt eller "mecka" lite innan bara.
Senast redigerad av Bodvahr 2021-12-09 kl. 01:44.
Citera
2021-12-09, 02:26
Medlem
R5As avatar
Ej färsk.
Hade i 0.7g med smältsmör och bakade en kaka. Aldrig igen.
Citera
2021-12-09, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodvahr
Varför håller ni på med dekarboxylering (vad gör man då) egentligen? Jag har aldrig haft problem med att bara knapra i mig haschet som det är. Tugga lätt eller "mecka" lite innan bara.

Mycket märkligt, då måste det vara något speciellt med din mage.
För det går nämligen inte att bli hög genom att bara äta det som det är, det måste dekarboxyleras, annars får du ingen effekt, och får du effekt så är det placebo eller redan dekarboxylerat.
Så himla enkelt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in