2022-10-09, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Du ska inte decarba hasch, du smular ner det i pannan med smält smör och sen så rör du om så det blandas med smöret, som tidigare person sa kan du använda dig utav vatten för att hålla bra temperatur, sen följer du tidigare persons guide.
Prövat det 2 gånger utan lycka medans det fungerat på andra men har ibs och fick precis veta att aspbergers påverkar åtminstone LSD så kanske även kan ha något med detta att göra
Citera
2022-10-09, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulingtaisvart
Prövat det 2 gånger utan lycka medans det fungerat på andra men har ibs och fick precis veta att aspbergers påverkar åtminstone LSD så kanske även kan ha något med detta att göra
Finns en liten del av befolkningen som helt enkelt inte tar upp THC bra oralt.

Men för att det ska funka så ska du äta mycket mättat fett innan du intar THCn och precis efter så THCn har något att binda sig i, i magen också.

Samt när du smälter ner det i smöret så ska smöret absolut inte koka och du ska smula haschet så mycket du kan, det ska inte ens koka minimalt, att få smöret till dryga 80°C är väl det optimala, sen så ska man inte snåla med smöret heller och när du väl rör om så håll på i kanske 20-30minuter för bra resultat men låt det aldrig börja koka.
Citera
2022-10-15, 16:17
Medlem
Citat:
Finns en liten del av befolkningen som helt enkelt inte tar upp THC bra oralt.

Men för att det ska funka så ska du äta mycket mättat fett innan du intar THCn och precis efter så THCn har något att binda sig i, i magen också.

Samt när du smälter ner det i smöret så ska smöret absolut inte koka och du ska smula haschet så mycket du kan, det ska inte ens koka minimalt, att få smöret till dryga 80°C är väl det optimala, sen så ska man inte snåla med smöret heller och när du väl rör om så håll på i kanske 20-30minuter för bra resultat men låt det aldrig börja koka.

Precis så jag gjorde med smöret senast så jag misstänker att jag saknar rätt enzym då jag även inte får någon effekt utav tram eller oxy
Citera
2022-10-18, 14:29
Medlem
Citat:
Precis så jag gjorde med smöret senast så jag misstänker att jag saknar rätt enzym då jag även inte får någon effekt utav tram eller oxy
Kan mycket väl ligga något i det, äter du några andra läkemedel?
Citera
2022-10-18, 23:43
Medlem
Citat:
Kan mycket väl ligga något i det, äter du några andra läkemedel?

Bara krampmedicin och sömnmedicin så ingen SSRI eller MAOI hämmare eller vad det nu heter
Citera
2022-10-19, 09:44
Medlem
Citat:
Bara krampmedicin och sömnmedicin så ingen SSRI eller MAOI hämmare eller vad det nu heter
Vad är det för krampmedicin och sömnmedicin du använder?
Citera
2022-10-19, 21:09
Medlem
Okej, så jag är en van rökare. Har rökt i 17 år cirka, även i kombination med alkohol (oftast, så jag tål)

Jag tänkte testa 300 mg edibles godis, vad har ni för tips och råd?
ska jag tugga så mycket som möjligt? ska jag ba svälja skiten? är 300 mg för mycket? Tom mage? med något fettigt?

När kommer ruset? jag vill gärna ta en drink till, ska man? Av allt jag läst på nätet så är nästan allt "dåliga" erfarenheter, eller mer "för hög". Men ändå är det så populärt, finns lätt tillgängligt i usa o andra länder, billigare, ingen rök. Jag känner mig kluven.

Vad tycker ni? har ni några tips? behöver jag verkligen oroa mig?

edit:
jag äter betablockerare, så jag är inte rädd eller nojjig för hjärtkappningar osv, som tydligen många ska ha fått.
Citera
2022-10-19, 22:09
Medlem
SvampDamp.s avatar
Då har man precis svept i sig ett rykande färskt glas haschoboy' på en gubbe topbrun
Denna gången testade vi att köra b:et i ungssäkerform på 100 grader i ugnen 30 min innan vi rörde ihop skiten med fett. Hoppas på att bli flumdum nudå
Citera
2022-10-20, 13:43
Medlem
Citat:
Vad är det för krampmedicin och sömnmedicin du använder?

Levetiracetam och melatonin/piller formen av Theralen
Citera
2022-10-20, 15:02
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Då har man precis svept i sig ett rykande färskt glas haschoboy' på en gubbe topbrun
Denna gången testade vi att köra b:et i ungssäkerform på 100 grader i ugnen 30 min innan vi rörde ihop skiten med fett. Hoppas på att bli flumdum nudå

Nå färgade det på? 30 minuter brukar vara för lite från vad jag märkt. ca 90 grader 40-60min brukar vara bra.
Citera
2022-10-23, 15:07
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Nå färgade det på? 30 minuter brukar vara för lite från vad jag märkt. ca 90 grader 40-60min brukar vara bra.
Faktiskt inte så häng som jag hade hoppats på. Verkar aldrig naila edibles. Aldrig. Aldrig fått ett sådant rus som folk beskriver det som
Citera
2022-10-23, 18:56
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Faktiskt inte så häng som jag hade hoppats på. Verkar aldrig naila edibles. Aldrig. Aldrig fått ett sådant rus som folk beskriver det som

Samma då har jag ändå prövat många gånger. Det jag märkt är att man absolut inte får röka något innan då det sabbar allting. Men när det väl börjar färga så röker man en samtidigt och blir riktigt stekt nästan för stekt ibland hehe...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in