2020-06-26, 09:55
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Brukade baka kladdkaka på haschet då bakade jag ner 5 gram. Eller åt rakt av. Men har för mig att hasch tas upp betydligt långsammare än andra substanser men minns inte orsak. Oavsett om man är mätt eller ej alltså.

Menar du att du äter haschet som det är? Om det inte blandas ut med fett så uteblir ju effekten nästan helt?

Jag brukade ofta dra ner typ 2g bra hasch och smula ner det i smällt smör och sen göra en kopp varm choklad på det. Tyckte det gav en starkare och mer behaglig effekt, tyckte det passade sig särskilt väl när det inte fanns bra tillfällen för att röka, typ om jag skulle flyga, åka tåg en längre bit eller helt enkelt sitta av nån trist föreläsningsdag på jobbet.
Citera
2020-06-26, 10:04
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Menar du att du äter haschet som det är? Om det inte blandas ut med fett så uteblir ju effekten nästan helt?

Jag brukade ofta dra ner typ 2g bra hasch och smula ner det i smällt smör och sen göra en kopp varm choklad på det. Tyckte det gav en starkare och mer behaglig effekt, tyckte det passade sig särskilt väl när det inte fanns bra tillfällen för att röka, typ om jag skulle flyga, åka tåg en längre bit eller helt enkelt sitta av nån trist föreläsningsdag på jobbet.

Det har hänt. Men rökte även samtidigt vid dom tillfällena så var ju ändå bäng. Men tack för infon bra att veta synd att slösa på det fina. Annars är godsaker det jag oftast gör kladdkaka. Muffins osv. Kanske inte så ovanligt men ändå.
Citera
2020-06-26, 10:51
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Det har hänt. Men rökte även samtidigt vid dom tillfällena så var ju ändå bäng. Men tack för infon bra att veta synd att slösa på det fina. Annars är godsaker det jag oftast gör kladdkaka. Muffins osv. Kanske inte så ovanligt men ändå.

Det är nog rätt vanligt, för bäst resultat bör du blanda haschet/weedet i fettet även när du bakar då det löser upp thc. Har för mig att man inte ville att det skulle bli för varmt dock, men var så länge sen nu att jag inte riktigt minns, kan vara värt att kolla upp dock
Citera
2020-06-26, 10:55
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Det är nog rätt vanligt, för bäst resultat bör du blanda haschet/weedet i fettet även när du bakar då det löser upp thc. Har för mig att man inte ville att det skulle bli för varmt dock, men var så länge sen nu att jag inte riktigt minns, kan vara värt att kolla upp dock

Jag visste att jag läst det där om
Tch och fettet. Att det tar tid och är svår löst. Jag vet ju att tch kan stanna i kroppens fettvävnad i upp till typ 6 veckor eller längre.

Yes tack för tipset, haschet blir ju galet mjukt i det här vädret. Lätt meckat i varje fall
Citera
2020-06-26, 15:44
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Sett några avsnitt för ett tagsen, finns den kvar?

I alla fall, gästerna förstörde hela serien. Dom lyckas verkligen hitta de mest pinsamma snubbarna.
Jag vet inte, har inte sett något alls av den.
Citera
2020-06-27, 17:26
Medlem
Om ni ska göra olja eller baka på weed bör ni dekarboxylera det innan. Smula, lägg i burk med plåtlock och in i ugnen på 100-110c i ca 2h, skaka burken var 15-30 min. Då omvandlas THC-A som du inte blir bäng av, till THC.

Detta gäller ej om det ska rökas, då dekarbas det när det förbränns.

Må väl!
Citera
2020-06-28, 22:32
Medlem
Hej folket!

Bara en undran från mig då jag sitter nu påverkad efter ha ätit cannabis godis ikväll med två vänner. Ifall den är placerad på fel ställe ber jag om ursäkt.

Jag röker verkligen aldrig då jag inte gillar det men har sett där här med ätbart som ett roligt och ganska harmlöst betningsmedel jämfört med andra grejer fast jag använder det inte så ofta alls.

Till grejen: Ibland kan jag få rus som är helt fantastiska som gör mig glad, kreativ och bara skrattar typ. Tycker det är askul.
Men jag får ibland också en bit av rusen som ger ångest, nervositet, lite tvångstankar, mycket tankar på tidigare trauman i livet som ett väldigt destruktivt förhållande jag var i.

Varit en del kaosiga år för mig som gjort mycket skada men jag är på en mycket bättre plats idag och är verkligen på gång framåt.

Varför blir det såhär? Kan det vara så att vissa saker inte är helt återhämtat eller är det så att man helt enkelt blir för bäng typ? Det är den här biten som gör att jag tycker det kan vara tråkigt med cannabis även fast det ibland kan vara så roligt.

Varför ska massa dåliga minnen komma upp BARA NÄR MAN ÄR BÄNG men annars hanterar jag det hur bra som helst.

Haft skitkul ikväll och skrattat som fan, mått skitbra.. Men sen kommer lite vågor av den där känslan som sköljer över ibland.

Någon som har tips eller som det är såhär för också?

Mvh
Citera
2020-06-29, 14:35
Medlem
ibutus avatar
Tja grabbar! beställde en femma grönt på FS förra veckan. Fick hem 20 gram!!! (jackpott tänkte jag)

När jag drog första bonghitten sköljde ångesten över mig som en hink med kallt vatten. Det här rökat är sämre än det jag själv odlade ute i skogen när jag gick i gymnasiet, vilket var pinsamt dåligt.

Kan jag möjligtvis utvinna ett rus genom att smälta ner det i smör och diverse annat fett, eller vad tror ni?
Citera
2020-07-05, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacticalchaos
Hej folket!

Bara en undran från mig då jag sitter nu påverkad efter ha ätit cannabis godis ikväll med två vänner. Ifall den är placerad på fel ställe ber jag om ursäkt.

Jag röker verkligen aldrig då jag inte gillar det men har sett där här med ätbart som ett roligt och ganska harmlöst betningsmedel jämfört med andra grejer fast jag använder det inte så ofta alls.

Till grejen: Ibland kan jag få rus som är helt fantastiska som gör mig glad, kreativ och bara skrattar typ. Tycker det är askul.
Men jag får ibland också en bit av rusen som ger ångest, nervositet, lite tvångstankar, mycket tankar på tidigare trauman i livet som ett väldigt destruktivt förhållande jag var i.

Varit en del kaosiga år för mig som gjort mycket skada men jag är på en mycket bättre plats idag och är verkligen på gång framåt.

Varför blir det såhär? Kan det vara så att vissa saker inte är helt återhämtat eller är det så att man helt enkelt blir för bäng typ? Det är den här biten som gör att jag tycker det kan vara tråkigt med cannabis även fast det ibland kan vara så roligt.

Varför ska massa dåliga minnen komma upp BARA NÄR MAN ÄR BÄNG men annars hanterar jag det hur bra som helst.

Haft skitkul ikväll och skrattat som fan, mått skitbra.. Men sen kommer lite vågor av den där känslan som sköljer över ibland.

Någon som har tips eller som det är såhär för också?

Mvh

Jag tycker att det kanske behövs att tänka på de grejerna som du brukar undvika vanligtvist. Jag uppskattar det som du beskriver. Det är mitt sätt att va äntligen öppen med mig själv på 100% och kanske lära nåt ommig själv.
Jag upptäckte att om det blir för jobbigt ändå när man är bäng då kan jag medvetet "styra" mina tankar och "förbjuda" mig att tänka på det. Eller försöker att titta på nåt roligt eller bara läsa nåt skräp på nätet.
Citera
2020-07-15, 07:48
Medlem
God morgon!
Fick tag på lite ”Thc-godis” ! I gelatin! Super bra drag i dom! Blev positiv överraskad! Nu till min fråga! Hur förvarar jag dom bäst? Och hur länge kan man förvänta sig att dom håller? Dom är väldigt mjuka och färska nu!
Tacksam för svar!

Ha det gott
Citera
2020-07-15, 08:08
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibor85
God morgon!
Fick tag på lite ”Thc-godis” ! I gelatin! Super bra drag i dom! Blev positiv överraskad! Nu till min fråga! Hur förvarar jag dom bäst? Och hur länge kan man förvänta sig att dom håller? Dom är väldigt mjuka och färska nu!
Tacksam för svar!

Ha det gott

Torrt, mörkt och svalt.
Eller i frysen.
De håller länge i frysen.
Citera
2020-07-15, 14:20
Medlem
Är cannabis demoniskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera