2020-11-05, 09:16
Medlem
Kehins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snagisnagisnag
Är det någon som testat att göra något med kokosolja, olivolja t,ex. istället för smör?
Japp, har dessutom 1kg kokossmör med 2hg trim/fulbuds i ugnen just nu
Det blir lätt en äcklig smak på smöret så denna gång försöker jag göra det med koncentrerat (det är en ganska torr gegga i ugnen), det var så där äckligt att det är svårt att svälja och det är vidrigt med en matsked fett i munnen som smakar röv. Men denna gång mindre olja och i med lite vaniljessens, kokosflingor och sockerlag, förhoppningen är att det ska räcka med en tesked, kanske en halv...
Bängheten är det iaf inget problem med kokosoljan
Citera
2020-11-08, 15:32
Medlem
ChiCoLas avatar
Var i Sydamerika precis innan allt stängdes i våras . Hade handlat 4-5 gram gräs. Hade glömt att köpa papper och fick inte tag på det någonstans för klockan var slagen sent. Stoppade i mig allt oralt och sköljde ner med öl. Var helt slö i huvudet 12-15 timmar . Helt värdelöst . Ingen bra höghet . Var bara slö
Citera
2020-11-15, 21:29
Medlem
Hej kära vänner!
Dehär med edibles har jag velat testa väldigt länge nu men det jag undrar är hur många Mg thc behövs det i varje bit för att man ska bli riktigt bäng och flyga bland molnen.
(Skulle ändå säga att jag är en väldigt runtinerad rökare )
Citera
2020-12-01, 22:21
Medlem
HeyHumphreys avatar
Vet inte om det varit på tal i tråden innan men vad har ni för erfarenheter av att göra bakverk av/äta CBD-buds? Låt säga att det som väntat slår minimalt, hade man då utan problem kunnat slänga in nått kryddmått THC-haltigt strain för att spetsa spetsen lite...?
Citera
2020-12-06, 04:34
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey
Vet inte om det varit på tal i tråden innan men vad har ni för erfarenheter av att göra bakverk av/äta CBD-buds? Låt säga att det som väntat slår minimalt, hade man då utan problem kunnat slänga in nått kryddmått THC-haltigt strain för att spetsa spetsen lite...?

Funkar fint om du får fatt på CBD med ca 0.3-0.4 Thca. Behövs ca 3-4g för att bli skönt "salongisbäng" och avslappnad. Rekommenderar te med kokosfett framför kakor eller whatever.
Citera
2020-12-06, 22:08
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Funkar fint om du får fatt på CBD med ca 0.3-0.4 Thca. Behövs ca 3-4g för att bli skönt "salongisbäng" och avslappnad. Rekommenderar te med kokosfett framför kakor eller whatever.

Te med kokosfett säger du... intressant, har du recept?

Vart hittar man buds med 0.3-0.4 Thca?...när gränsen är 0,2 i Sverige. Man kan väl spetsa med vanligt röka men känns som ett labb-projekt att få till rätt mängd... eller?
Citera
2020-12-07, 01:40
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey
Te med kokosfett säger du... intressant, har du recept?

Vart hittar man buds med 0.3-0.4 Thca?...när gränsen är 0,2 i Sverige. Man kan väl spetsa med vanligt röka men känns som ett labb-projekt att få till rätt mängd... eller?

0.2 stämmer inte riktigt. Ja, där går gränsen. Men går att köpa hampa med upp till 0.45% thc/thca i sverige helt lagligt. Handlar bara om att odlaren fått tillstånd om att sälja det. Finns flera återförsäljare.

En annan sak är att inte satsa med det gräset med högst cbd innehåll. Folk förstår inte hur gräs funkar. Det handlar inte om att maxa allt. Utan det handlar och korrelation i mängd mellan thc/cbd. Så hittar du gräs med 0.3-0.4% thc, vilket du kan, försök då se till att cba halten är på kanske 4-5% så att du har en ratio på 1:10 istället för 1:20 eller 1:40 som måste hampasorter har för att de försöker maxa cbd-halten.

Extrem cbd-halt är inte så nice och gör inte mycket. Men med säg 0.4% thc och 5% cbd så blir du riktigt skönt avslappnat light-bäng utan paranoia men med att du känner dig berusad. Du kan faktiskt bli det på 0.5g i en joint av det också. Men det håller inte lika länge som 3-4g te.

Du kokar upp kanske 1l vatten. När det kokar slänger du i en halv matsked kokosfett och gräset. Sänk plattan till typ 80% och låt koka i 35 min. Rör om var femte min eller så. Se till att gräset är bra grindat innan.

Det kommer reduceras som fan och bli starkt. Fyll på med lite kallt vatten för att sänka temp och dryga ut lite. I med valfritt gott te, honung, drick helst på halvtom mage så att det metaboliseras snabbare. 30 min till 1h senare är du otroligt behagligt bäng. På ett sätt som att.. Säg att du druckit 2-3 starköl. Typ den "fyllenivån" i stekthet.

Toppa gärna med 0.3a i en joint 2h senare för att behålla nivån. Sen sover du gott som ett as.

Som sagt, det räcker fan med en joint på 0.5g utan te ens för att bli go i 2h:ish och sova gott.
Citera
2020-12-07, 10:15
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
0.2 stämmer inte riktigt. Ja, där går gränsen. Men går att köpa hampa med upp till 0.45% thc/thca i sverige helt lagligt. Handlar bara om att odlaren fått tillstånd om att sälja det. Finns flera återförsäljare.

En annan sak är att inte satsa med det gräset med högst cbd innehåll. Folk förstår inte hur gräs funkar. Det handlar inte om att maxa allt. Utan det handlar och korrelation i mängd mellan thc/cbd. Så hittar du gräs med 0.3-0.4% thc, vilket du kan, försök då se till att cba halten är på kanske 4-5% så att du har en ratio på 1:10 istället för 1:20 eller 1:40 som måste hampasorter har för att de försöker maxa cbd-halten.

Extrem cbd-halt är inte så nice och gör inte mycket. Men med säg 0.4% thc och 5% cbd så blir du riktigt skönt avslappnat light-bäng utan paranoia men med att du känner dig berusad. Du kan faktiskt bli det på 0.5g i en joint av det också. Men det håller inte lika länge som 3-4g te.

Du kokar upp kanske 1l vatten. När det kokar slänger du i en halv matsked kokosfett och gräset. Sänk plattan till typ 80% och låt koka i 35 min. Rör om var femte min eller så. Se till att gräset är bra grindat innan.

Det kommer reduceras som fan och bli starkt. Fyll på med lite kallt vatten för att sänka temp och dryga ut lite. I med valfritt gott te, honung, drick helst på halvtom mage så att det metaboliseras snabbare. 30 min till 1h senare är du otroligt behagligt bäng. På ett sätt som att.. Säg att du druckit 2-3 starköl. Typ den "fyllenivån" i stekthet.

Toppa gärna med 0.3a i en joint 2h senare för att behålla nivån. Sen sover du gott som ett as.

Som sagt, det räcker fan med en joint på 0.5g utan te ens för att bli go i 2h:ish och sova gott.

Det låter resonligt! Vilka är dessa leverantörer då? ...och hur vet man att det de facto är 0.3-0.45% THC?

Det receptet låter ju rent av trevligt, Copy-paste-tackar-så-mycket på den! (Men 4g röka i en kopp te?!)

.....Dock, är inte salongis som jag strävar efter här i första hand. Jag söker mer ett recept som ger en sub-kick.. Knappt märkbar men som märkbart öppnar upp tankebanorna som dessa substanser onekligen gör.. Vill testa detta som medicin/life-hack med andra ord... vet inte om jag nämnde det,,, kanske jag borde ha gjort ja...
Citera
2020-12-07, 16:00
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:

Jag har gåt igenom många försäljare nu och de flesta CBD buds ligger kring 13%, har inte hittat något på 5% förutom oljor... Det står inget om THC halt heller för den delen står som bäst bara att det är mindre än 0,2%...?
Citera
2020-12-07, 16:03
Medlem
HeyHumphreys avatar
Eller jo jag hittade https://www.cbdbuds.nu/premium-buds/ som har mest buds kring 5%,,,men står inget om thc halt... Kan du rekommendera den sidan för övrigt?
Citera
2020-12-17, 15:17
Medlem
Hej!

Har hyfsat nyligen opererat mig i munnen, men e så förbannat sugen på lite edibles. Tagit hashoboy några gånger innan och det fungerar ju alltid (utöver att det smakar apa), MEN! Brunt kan ju innehålla lite allt möjligt enligt min hypokondriska teori, så med tanke på att man är nyopererad vill man ju inte riskera att få nån infektion eller skit i munnen.

Har försökt mig på edibles med grönt i form av jordnötssmör på kex, foliepapper runt och in i ugnen. Detta fungerade fan inte bra kan jag säga. Har ni tips på enkelt bakande av brunt/grönt som gjort er redigt väcka? Vet hur man gör oboy men undviker helst det, och gör helst något med grönt (hyfsat bra kvalitet)

Tack!
Citera
2020-12-30, 01:55
Medlem
Ska baka något gott att ha till nyårsdagen, tänkte mig traditionell knäck, 1 del av allt också lite hasselnötter, tillräckligt med fett från grädden för att lösa thc och eftersom knäcken blir så varm slipper jag dekarboxylera haschet.

Vad tänker ni? Någon som kanske redan gjort haschknäck i år som vill dela med sig av recept?

Jag tänker göra en liten sats så jag kan käka upp allt på en kväll, 2-3 gram av riktigt fin bruning borde göra så det blir åka av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in