Citat:
Ursprungligen postat av
HeyHumphrey
Te med kokosfett säger du... intressant, har du recept?
Vart hittar man buds med 0.3-0.4 Thca?...när gränsen är 0,2 i Sverige. Man kan väl spetsa med vanligt röka men känns som ett labb-projekt att få till rätt mängd... eller?
0.2 stämmer inte riktigt. Ja, där går gränsen. Men går att köpa hampa med upp till 0.45% thc/thca i sverige helt lagligt. Handlar bara om att odlaren fått tillstånd om att sälja det. Finns flera återförsäljare.
En annan sak är att inte satsa med det gräset med högst cbd innehåll. Folk förstår inte hur gräs funkar. Det handlar inte om att maxa allt. Utan det handlar och korrelation i mängd mellan thc/cbd. Så hittar du gräs med 0.3-0.4% thc, vilket du kan, försök då se till att cba halten är på kanske 4-5% så att du har en ratio på 1:10 istället för 1:20 eller 1:40 som måste hampasorter har för att de försöker maxa cbd-halten.
Extrem cbd-halt är inte så nice och gör inte mycket. Men med säg 0.4% thc och 5% cbd så blir du riktigt skönt avslappnat light-bäng utan paranoia men med att du känner dig berusad. Du kan faktiskt bli det på 0.5g i en joint av det också. Men det håller inte lika länge som 3-4g te.
Du kokar upp kanske 1l vatten. När det kokar slänger du i en halv matsked kokosfett och gräset. Sänk plattan till typ 80% och låt koka i 35 min. Rör om var femte min eller så. Se till att gräset är bra grindat innan.
Det kommer reduceras som fan och bli starkt. Fyll på med lite kallt vatten för att sänka temp och dryga ut lite. I med valfritt gott te, honung, drick helst på halvtom mage så att det metaboliseras snabbare. 30 min till 1h senare är du otroligt behagligt bäng. På ett sätt som att.. Säg att du druckit 2-3 starköl. Typ den "fyllenivån" i stekthet.
Toppa gärna med 0.3a i en joint 2h senare för att behålla nivån. Sen sover du gott som ett as.
Som sagt, det räcker fan med en joint på 0.5g utan te ens för att bli go i 2h:ish och sova gott.