Flashback bygger pepparkakshus!
2019-12-31, 10:06
Medlem
Fizzbacks avatar
Hittade en liten bit hasch i en låda jag helt glömt bort nu, aldrig testat men tänkte kan väl testa ikväll.
Men har ingen möjlighet att få tag i tobak och rullpapper, eller hur man nu gör.

Vad kan man göra med det? Hur ska man få i sig det smidigt?
Citera
2019-12-31, 11:20
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzback
Hittade en liten bit hasch i en låda jag helt glömt bort nu, aldrig testat men tänkte kan väl testa ikväll.
Men har ingen möjlighet att få tag i tobak och rullpapper, eller hur man nu gör.

om du hade tänkt dig att göra t.ex haschoboy med det så skulle jag inte rekommendera att du gör det då cannabis blir mycket kraftigare och sitter i längre när man äter det.
om du skulle göra det så kommer du med stor sannolikhet få en dålig upplevelse.
om du inte har rullpapper eller tobak så kan du köra glasmetoden.
för att köra glasmetoden så tar du ett gem, viker ut mitten så att du har en pigg som sticker ut, sätter en bit hasch på den utstickande piggen, sätter gemet med biten på ett bord, tänder på haschbiten, sätter ett glas över och sen använder ett böjt sugrör som du stoppar in i glaset för att suga i dig röken.
Citera
2019-12-31, 12:41
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzback

Äpple/potatis/morot eller liknande kan du tillverka en värdig pipa att röka ur.
Citera
2020-01-02, 19:05
Medlem
Vill ha med en termos weed-O'boy upp till fjällen över helgen som jag småsuttar litar på då och då, och undrar nu hur jag gör detta på smidigast sätt?

Hur tillverkar jag O'boyen och klarar drycken av att värmas upp flera ggr? Räcker 2g weed för att vara lite lagom go om två dagar?
Citera
2020-01-09, 14:47
Medlem
Vobblers avatar
Jag åt för första gången hasch igår och det var nästan lite obehagligt. Känslan var helt annorlunda mot när man röker det. Jag tog en halv pralin, som ska innehålla ca 0,15 g (en halv)

Jag år den som en lite dessert efter kvällsmaten, så en viss fördröjning räknade jag med. Men att de skulle ta över två timmar innan effekten kom smygande var överraskande. När det väl lossnade släppte det loss ordentligt. nu förstår jag ordet "stukad" bättre.

Jag nådde nog peaken tre timmar efter intaget, och då vågade jag gå ur sängen. Jag brukar må illa av brajj, men det gick fint.

På det hela taget en skön upplevelse.
Citera
2020-01-11, 13:09
Medlem
Hallå, har typ 1.2g hasch ungefär som jag vill bli av med. Har tenta vecka nu med start på måndag, tänkte dock att jag skulle dricka haschet idag, tror ni att det är en bra idé? Förstår att det tar lång tid för ruset att komma men hur länge kommer effekterna att sitta i? Första tentan är måndag morgon kl 9, dålig idé eller inte? Är förövrigt ganska förberedd för provet och har studerat en hel del under lovet.

Har inget Oboy, går det bra med endast mjölk?
Citera
2020-01-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Jag åt för första gången hasch igår och det var nästan lite obehagligt. Känslan var helt annorlunda mot när man röker det. Jag tog en halv pralin, som ska innehålla ca 0,15 g (en halv)

Jag år den som en lite dessert efter kvällsmaten, så en viss fördröjning räknade jag med. Men att de skulle ta över två timmar innan effekten kom smygande var överraskande. När det väl lossnade släppte det loss ordentligt. nu förstår jag ordet "stukad" bättre.

Jag nådde nog peaken tre timmar efter intaget, och då vågade jag gå ur sängen. Jag brukar må illa av brajj, men det gick fint.

På det hela taget en skön upplevelse.
Slog 0.15 på hårt? Har du tolerans? Tror du 1.2g bra röka är för mycket?
Citera
2020-01-11, 14:14
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Slog 0.15 på hårt? Har du tolerans? Tror du 1.2g bra röka är för mycket?

Jag har noll tolerans, därför jag fegade. Om jag hade tryckt i mig 1.2 hade jag inte vaknat mer.
Citera
2020-01-11, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Jag har noll tolerans, därför jag fegade. Om jag hade tryckt i mig 1.2 hade jag inte vaknat mer.
Har typ ingen tolerans heller, tänkte ändå
Smälla i mig det för vill inte kasta det, är det en dum idé för mig som ska göra tenta måndag?
Citera
2020-01-11, 14:33
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Har typ ingen tolerans heller, tänkte ändå
Smälla i mig det för vill inte kasta det, är det en dum idé för mig som ska göra tenta måndag?

1.2 låter väldigt mycket, så jag hade börjar lugnt och känt efter varje timme. Tänk på att det smyger sig på mer när man äter det. Lätt att det blir för mycket.
Citera
2020-01-12, 22:09
Medlem
Ni som bakar på erat avb, har ni något bra recept? För 3 personer
Citera
2020-01-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surafisen
Ni som bakar på erat avb, har ni något bra recept? För 3 personer
Gjorde kolakakor till nyår, vart jäkla bra.

Vattenkurerade AVB’n dryga dygnet i en presso med hyfsat många vattenbyten.

Vägde inte innan men skulle säga att jag använde drygt 2dl. Sjöd den blöta AVB’n med typ 150g smör och en del vatten i ca 1,5h innan jag silade av smöret och vattnet med hjälp av ett kaffefilter i metall.

Efter jag separerat smöret från vattnet i kylen så vägde jag smöret och justerade resten av kolakakreceptet för att passa smörmängden och sedan var det bara att baka och sedan avnjuta det i 3 doser.

2 av doserna var ganska lugna och så körde jag en hårdare på nyårsafton i samband med att en liten 100mg dos Molly började sätta snurr 😁

Till nästa gång:
*Spara mer AVB innan jag bakar, vart i minsta laget denna batch.
*Vattenkurera 2 dygn, fick bort 90% av den horribla AVB-smaken denna gång men kan bli bättre.
*Sjud smöret längre, tror jag missade godsaker då jag hade begränsat med tid att genomföra mitt stealthbakande hehe.
*Väg allt, hade sjukt dålig koll denna gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in