2020-12-30, 13:22
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattknullaren
Ska baka något gott att ha till nyårsdagen, tänkte mig traditionell knäck, 1 del av allt också lite hasselnötter, tillräckligt med fett från grädden för att lösa thc och eftersom knäcken blir så varm slipper jag dekarboxylera haschet.

Vad tänker ni? Någon som kanske redan gjort haschknäck i år som vill dela med sig av recept?

Jag tänker göra en liten sats så jag kan käka upp allt på en kväll, 2-3 gram av riktigt fin bruning borde göra så det blir åka av.
Aldrig provat, men det låter som en festlig idé Lycka till, återkom gärna med recept och resultat!
Citera
2021-01-02, 15:40
Medlem
George.Jansens avatar
Jag var tvungen att sitta inne en dryg vecka på grund av ett positivt corona prov. Efter lite drygt ett dygn av hög feber började jag återhämta mig, kändes typ som en omgång influensa. Efter ett par dagar började det verkligen bli tråkigt att sitta inne. Jag röker inte i lägenheten och inte heller på min balkong då grannar har klagat och med bara små symptomer klättrade jag verkligen på väggarna. En liten röst långt bak i huvudet försökte också säga att under återhämtningen från en luftvägs infektion inte borde röka, dock tror jag inte rösten gjorde så stor skillnad eftersom jag ignorerat den i ett par årtionde

Att låta bli att röka blev inte heller lättare av att jag har en hyfsad klump hemma så jag bestämde mig för att prova med att äta. Efter att ha läst lite kom jag fram till ett recept jag tänkte borde funks och en vänn blev ombed att handla 200 g blockchoklad.

En ugnsform ungefär på samma storlek som chokladkakan blev klädd i bakpaper och jag smulade ner ca 3,5 g bra brunt jämt fördelat över botten. Formen åkte in i ugnen i 30 min på 115 grader. Jag tog ut formen och la ner bitar av chokladen ovanpå hashet, sen tillbaks i ugnen i 15 minuter. Chokladen ville inte riktigt flytta ut som jag trott men var mjuk så den var bara att bre ut den försiktigt så att hashet fortfarande var jämt fördelat. Jag strödde på lite blått strössel som pynt och ställde formen till att svalna. När den blivit halv stel gjorde jag brytskåror i chokladen som på en chokladkaka man köper.

Efter den stelnat färdigt tog jag en tolfte del. Efter ca en timme började jag känna av det och ett tag senare var jag rejält påverkad. Det slog hårdare än jag väntat då jag röker en del och har rätt hög tolerans. Bland annat hade jag gjort en del anteckningar när jag var som mest påverkad, det händer inte när jag röker.

Jag är rätt nöjd med resultatet, både effekten och att det blev praktiska bitar man kunde frysa in och ta ut så många man vill åt gången.
Citera
2021-01-03, 07:24
Medlem
calamatos avatar
God fortsättning på er.

Skulle höra med er om det går att bruka detta rusmedel när man får Buvidal? Buvidal är ett läkemedel likt Subuxone eller Subutex. Äter också antidepressiva och mina diagnoser är PTSD samt kronisk depression. Har funderat på att sluta med mina antidepressiva och börja med CBD olja eller något annat. Har ätit mina antidepressiva i ca 5 år och upplever att de inte fungerar längre. Hade fler mediciner förut än nu men jag har slutat med en del på eget bevåg och har inte märkt att jag skulle vara annorlunda, inte heller mina anhöriga har märkt något.
Hur är det egentligen med det man hör om att tex Cannabis/Hasch kan utlösa schizofreni eller att man hamnar i en psykos när man är psykiskt sjuk?
Tacksam för svar.
Citera
2021-01-09, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Aldrig provat, men det låter som en festlig idé Lycka till, återkom gärna med recept och resultat!
Hade glömt bort detta, men kan ta det lite kort.

Iom brist på hasch så använde jag bara 1 gubbe till knäcken, hade kvar ett gram som jag rökte under kvällen också.

1 dl socker, 1dl sirap och 1dl grädde som jag kokade upp till 130° då jag föredrar mjuk knäck, strösslade på lite hasselnötter över plåten innan den åkte ut på balkongen för att sätta sig.

~250mg thc visade sig vara mer än tillräckligt för en edible med klös i, det smyger verkligen på en och sitter i läänge, kände mig bra påverkad hela 24 timmar.
Citera
2021-01-16, 02:57
Medlem
Blackmonks avatar
Så om vi bakar en vanlig kladdkaka (sockerkaksform i storlek), hur mycket brunt behövs då? Hur länge bör smöret och det bruna koka innan den blir smet?
Citera
2021-01-16, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmonk
Så om vi bakar en vanlig kladdkaka (sockerkaksform i storlek), hur mycket brunt behövs då? Hur länge bör smöret och det bruna koka innan den blir smet?

Hur många är "vi" och hur är er tolerans?
Citera
2021-01-17, 15:36
Medlem
Tänker att det finns en massa proffs här..

Jag har precis lagat en kladdkaka och dönat ner ca 8g brun am lemon efter konstens alla regler. Nu står jag och slickar av slickepotten och undrar hur stor bit jag ska äta till en början. Gillar att vara bäng och efterbliven.

Jag är nästan 160 cm lång och väger ca 50 pannor och i dessa tider i min ensamhet har jag väl snittat en 5-10g röka /v, har haft lite väl mycket egentid att "slå ihjäl" om ni förstår vad jag menar. Dock ny på ätandet!

Dela kakan på 8 bitar och äta en bit till att börja med? Alltså ca 1 g då. V tror ni, vad har ni för erfarenheter?
Citera
2021-01-17, 16:19
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getlostinparadise

Jag har precis lagat en kladdkaka och dönat ner ca 8g brun am lemon efter konstens alla regler. Nu står jag och slickar av slickepotten och undrar hur stor bit jag ska äta till en början. Gillar att vara bäng och efterbliven.

Jag är nästan 160 cm lång och väger ca 50 pannor och i dessa tider i min ensamhet har jag väl snittat en 5-10g röka /v, har haft lite väl mycket egentid att "slå ihjäl" om ni förstår vad jag menar. Dock ny på ätandet!

Dela kakan på 8 bitar och äta en bit till att börja med? Alltså ca 1 g då. V tror ni, vad har ni för erfarenheter?
Även om du är hyfsat inrökt så lär du få god effekt på en sådan bit. Enjoy!
Citera
2021-01-17, 16:35
Medlem
George.Jansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getlostinparadise

Jag hade börjat med en mindre bit, typ motsvarande 0,25-0,5 g. Det kan bli rätt intensivt även om man är en van rökare.
Citera
2021-01-31, 03:24
Medlem
Blackmonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElSheddai
Hur många är "vi" och hur är er tolerans?

2 personer. Två alternativ, i första är båda vana rökare (så högre tolerans men absolut inte skyhög). Alternativ två är att det är en van rökare och en som typ tagit några bloss....
Citera
2021-02-01, 12:33
Bannlyst
Här har ni en bra tabell att jämföra med om ni undrar hur mycket ni bör ta beroende på er tolerans.

https://tripsafe.org/edibles-dosage/
Citera
2021-03-06, 07:19
Medlem
Nu är det så att jag har 0,5g brunt kvar och det är tyvärr sista som jag kommer att ha på länge så funderar på att göra oboy eller något på det, när jag röker så röker jag oftast bong och behöver då iaf 0.3g för att vara nöjd, har kanske käkat cannabis en gång max och det var mååånga år sedan...
Så vad tror ni alla proffs om detta, värt att käka eller lika bra att röka det för att vara säker på att få effekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in