2019-07-04, 00:34
Medlem
Hände en sjukt rolig grej igår. Jag har börjat göra hasch O'boy. En klick smör i koppen in i micron några sekunder ca 10 sec. Smula ner haschet 0.5 kanske rör om till de blir en brun smörja. Häll i mjölk och O'boy rör om. In i micron 30 sec ungefär. De är mitt vanliga recept och de funkar alltid bra. MEN MEN MEN...

4 timmar senare lite bäng så ska jag laga mat. Potatismos, köttbullar och gräddsås. SOM ALLA VET. Så tas haschet upp av fett så SMÖR JA. Och gräddsås har ju rätt stor mängd smör i. Jag käkar allt är frid och fröjd. 30min senare... BAAAAM... SATAN I GATAN vad händer. Vart är jag... ALDRIG VARIT SÅ BÄNG. Ansiktet är som smör jag sjunker i soffan. Så de blev en tidig kväll.. Hahhaha

Men aldrig varit med om de innan. Hur kan de bli så boostar de så jävligt? Eller mer smör bara från början. Eller ska man fylla på med smör bara? Asså efter 2 timmar typ?
Senast redigerad av Kinglah 2019-07-04 kl. 00:36.
Citera
2019-07-11, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
Är inte förtjust i sötsaker.

Då får du väl bomba det. Kanske är bra att lösa upp det i smör eller olja först och sen låta det stelna för att bomba.....
Citera
2019-07-16, 09:06
Medlem
Sandtags avatar
Bjuder på en egen specialare, one-hitter för en person som inte stinker ner köket/luktar för mycket. Jag rekommenderar att göra detta tidigt på morgonen dock för säkerhets skull. Bor du i ett gammalt hus så använd inte köksfläkten då detta innebär att doften sprids i hela huset.

Stealth Wake n Bake: Du behöver;
  • 1 paket bacon
  • kaffe
  • ca 0,3-0,5g riktigt bra gräs
  • mjölk
  • kokosfett

Börja med att grinda gräset, det behöver inte vara allt för finfördelat (går utmärkt att använda kniv om du saknar grinder). Sprid gräset över en pajform och ha över aluminiumfolie (obs tryck igen kanterna). In i ugnen på 110 grader, nu sätter du på kaffe (jag brukar göra 3-4 koppar men det är min standard per mugg). Efter ca 10 min i ugnen så börjar du steka bacon på medelvärme, 10 minuter senare börjar du smälta kokosfett i en liten kastrull på svag- medelvärme (sätt köksfönstret på glänt). När fettet har smält så ta ut pajformen och häll i det nu gyllenbruna gräset i kastrullen, när allt är i så sätt på locket på kastrullen. Jag brukar låta det gotta sig i 10-20min beroende på lukt, efter häll i valfri mängd mjölk och låt det puttra på svag värme en stund till (5-10 min räcker). Avsluta med att tillsätta kaffet och rör ihop det en stund. -> Sila ner i en stor kaffekopp.

Funkar perfekt som en one-hitter om man är orolig för doft av decarb/tillagning, gillar du inte kaffe går det att ta mindre mjölk men sedan ha i 1-2 ägg i kastrullen och göra äggröra istället. Bacon och kaffedoften maskerar gräset väldigt bra så länge som du inte tar för mycket gräs. Själva decarben luktar i princip ingenting (kanske 0,5m från ugnen) och tillagningen på spisen luktar lite, dock luktar det inte gräs utan typ "fett+örter". obs: Samma metod men för 2 personer luktar betydligt mycket mer och lukten sitter dessutom i mycket längre, är ni flera så satsa på sous vidé metoden. Detta är mer en smidig one-hitter baserat på basvaror.

Jag känner av ovanstående inom 60min med en ihållande peak ca 30min efter, brukar hålla sig minst 6 timmar. har du ingen våg så är en bra tumregel att ta lite mer än en vanlig gås. Skillnaden mellan decarb och inte decarb är väldigt påtaglig.
Citera
2019-07-21, 16:41
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Ska om några veckor åka till Amsterdam med polare.

Har aldrig testat Cannabis, men varit i sällskap där det rökts flera gånger osv så har väl lite kolla på hur det påverkar och vad det är..

Då jag är icke-rökare funderar jag istället om man kan köpa någon form av "nybörjar-kaka" att käka för att testa.

Har lätt till ångest allmänt, men är inte deprimerad. Kan cannabis trigga igång något lurigt?

Tack!
Citera
2019-07-22, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Ska om några veckor åka till Amsterdam med polare.

Har aldrig testat Cannabis, men varit i sällskap där det rökts flera gånger osv så har väl lite kolla på hur det påverkar och vad det är..

Då jag är icke-rökare funderar jag istället om man kan köpa någon form av "nybörjar-kaka" att käka för att testa.

Har lätt till ångest allmänt, men är inte deprimerad. Kan cannabis trigga igång något lurigt?

Tack!

Har du tillgång till cannabis i Sverige så testa lite, för första gången man röker är det inte säkert man känner något. Ifall hela syftet att åka till Am är för att röka hade det varit tråkigt om du kommer dit och inte får någon effekt. :-))
Citera
2019-07-29, 09:15
Bannlyst
Alldeles för starkt rus med haschkaka

Efter ett lite av ett fiasko igår totalt sett (för lång historia för att ni ska orka läsa, det var blandat med sk. "snedtripp" och väldigt bra, gick lite fram och tillbaka) med en haschkaka så undrar jag vad expertpanelen säger om den här artikeln eller har några andra länkar att rekommendera?
https://www.royalqueenseeds.com/blog...ifference-n455
... det är väl ungefär vad jag har läst och hört tidigare i alla fall?!

EDIT: Jag tog 1/2 kaka, och tyvärr 1/4 lite senare (det var ett misstag ja). Vet inte vad det var för mängd. Hon som jag fick dom av sa att hon blir "väldigt trött" på 1/2 och jag brukar ha ganska hög tolerans för dom flesta substanser. Dock inte igår verkade det som.

EDIT2 (sorry): Jag slängde den andra kakan jag hade eftersom det verkar vara alldeles för starkt för mig.
Senast redigerad av racily 2019-07-29 kl. 09:18.
Citera
2019-07-29, 09:45
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racily
Efter ett lite av ett fiasko igår totalt sett (för lång historia för att ni ska orka läsa, det var blandat med sk. "snedtripp" och väldigt bra, gick lite fram och tillbaka) med en haschkaka så undrar jag vad expertpanelen säger om den här artikeln eller har några andra länkar att rekommendera?
https://www.royalqueenseeds.com/blog...ifference-n455
... det är väl ungefär vad jag har läst och hört tidigare i alla fall?!

EDIT: Jag tog 1/2 kaka, och tyvärr 1/4 lite senare (det var ett misstag ja). Vet inte vad det var för mängd. Hon som jag fick dom av sa att hon blir "väldigt trött" på 1/2 och jag brukar ha ganska hög tolerans för dom flesta substanser. Dock inte igår verkade det som.

EDIT2 (sorry): Jag slängde den andra kakan jag hade eftersom det verkar vara alldeles för starkt för mig.

Den artikeln förklarar det det hela rätt bra..

Sök på på nyckelord om du vill läsa mer om samma
Citera
2019-07-29, 09:54
Bannlyst
Ok. Tackar för infon. Ska kika under dagen, men får inte stressa eftersom jag är rätt #utbränd.

En kompis skrev i princip att han tror att man ska behandla det som en "relativt potent psykedelisk drog" då det äts. Jag är ju helt klart beredd att hålla med efter gårdagens upplevelse.

Ett misstag jag gissar att jag gjorde var att inte läsa på lite innan, med aktuell info, typ. Kände att jag har semester och vill inte lägga den på att googla droger då jag blir rätt stressad av att sitta på internet (kör dock bara på en stor dator i princip, och nästan aldrig mobilen).

Tur att det var relativt kort iaf. 2 1/2 timme kanske.

Andra svängen med 1/4 var betydligt mycket mer kontrollerbart och jag kunde göra saker utan att få massor av ångest.
Citera
2019-07-29, 09:59
Bannlyst
Ett litet tillägg: jag skrev tripprapport till en kompis i ett par mail, mitt i natten, då jag tagit 1/4 kaka och internet kändes hyfsat ...öh... "soft" ändå, eftersom jag övervägde att posta tripprapporten här på flashback när jag hade samlat mig lite, dagen efter (idag då).

Men jag kommer inte posta den. Tror inte det kommer tillföra så mycket nytt och det är för svamligt.

EDIT (givetvis): om jag ska beskriva det kortfattat så var det som alla mina positiva tankar "bekräftades" (upphöjt till 10) samtidigt som det var massa saker som försökte tränga sig på och ge mig ångest. Det var en fight att försöka så emot och gick så länge jag såg till att jag var riktigt avslappnad.
Senast redigerad av racily 2019-07-29 kl. 10:04.
Citera
2019-07-29, 12:43
Bannlyst
Det kanske finns intresserade läsare nu även under högsommartider så jag spammar med ett inlägg till: börjar få en viss distans till det och inser att jag troligen aldrig mer ska *äta* Cannabis. Röka kan jag tänka mig, lutar det åt. Men enbart Indica, och troligen bara själv. Fixar inte riktigt massa folk.
Citera
2019-07-30, 04:05
Bannlyst
Har landat lite efter Succé/fiasko-trippen™ nu. Hela dagen igår var bergodalbana i måendet. Skrattade, svettades, hade ångest osv. Men ca. 24h efter jag började käka haschkakan var det nästan bara positiva känslor i måendet.

Dock verkar sömnen ha ballat ur och jag lyckades tydligen bara sova ~3h innan jag vaknade nu. Ska vara vaken ett litet tag och försöka somna om någon timme igen, hoppas jag.

Jag skrev ju lite mail under 1/4-haschkaks-ruset och dom var ju lite ...eh... speciella. Så här svarade en kompis nu t.ex.:
Citat:
Alltså! Jag blev så full i skratt när jag läste ditt mail, och när jag läste ditt eget svar så höll jag på att kissa på mig!

Med lite, lite distans till trippen: jag ångrar det inte, men kommer troligen inte att göra om det heller.
Citera
2019-08-08, 01:16
Medlem
Tjenare!

Tänkte äta lite grönt senare och funderar på om jag kan aktivera THC’t i micron istället för på spisen? Isåfall hur gör jag detta på bästa sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in