2019-12-19, 14:38
Medlem
Hasch i kaffe doft

Hej vänner!
Nu är det så att jag sitter på ett tåg i 5 timmar framåt. Har lite bruning i fickan och hade tänkt göra dessa timmar lite roligare. Har läst att man kan smula med hasch i kaffe så hade tänkt köpa en kaffe i bistron och sedan smula ned det. Men med tanke på att jag för tillfället sitter på ett tåg med massa andra passagerare så är jag lite osäker på om det kommer lukta eller inte. Är det någon som vet om detta är svinlugnt eller om det stinker hasch om kaffet?
Tack för hjälpen i förhand!
YD4L
Citera
2019-12-19, 14:41
Bannlyst
Jag har aldrig knarkat men vet att hasch-stanken känns på flera hundra meters avstånd.
Citera
2019-12-19, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Jag har aldrig knarkat men vet att hasch-stanken känns på flera hundra meters avstånd.

Låter som att du ej är så erfaren, finns det någon med lite mer erfarenhet som kanske gjort detta förut?
Citera
2019-12-19, 15:01
Medlem
Qaas avatar
Hasch luktar väl inte lika mycket som grönt, så tror det är lugnt. Plus att kaffe har en väldigt stark doft
Citera
2019-12-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Hasch luktar väl inte lika mycket som grönt, så tror det är lugnt. Plus att kaffe har en väldigt stark doft
Det kommer inte lukta, det kommer dock att lukta när du meckar upp biten samt har frasm den. Men det är så lite, gå å sätt dig på dass med en tom urtvättad snusdosa och smula sönder den sen ut till bistron.

dock har jag ingen aning om det kommer funka, rusmässigt. jag trodde man behövde värma på brajjet rätt rejält i fett för att det ska aktiveras. De har jag iaf fått höra efter flertal försök där jag snabbt smält haschet och intagit och inte kännt ett piss
Citera
2019-12-20, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YD4L
Hej vänner!
Nu är det så att jag sitter på ett tåg i 5 timmar framåt. Har lite bruning i fickan och hade tänkt göra dessa timmar lite roligare. Har läst att man kan smula med hasch i kaffe så hade tänkt köpa en kaffe i bistron och sedan smula ned det. Men med tanke på att jag för tillfället sitter på ett tåg med massa andra passagerare så är jag lite osäker på om det kommer lukta eller inte. Är det någon som vet om detta är svinlugnt eller om det stinker hasch om kaffet?
Tack för hjälpen i förhand!
YD4L

Som tidigare sagt, det kommer inte lukta nått extremt, bara när man smular egentligen. Gjorde haschkaffe en gång men då blandade jag kaffen med röd mjölk eller la en smörklick eller nått liknande har jag för mig. Vet ej om det är ett måste men röka e ju fettlösligt så det upptas nog på bäst sätt med lite fett i kaffet också! Det funkade iallfall men smakade skit.
Citera
2019-12-20, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggeh
Det kommer inte lukta, det kommer dock att lukta när du meckar upp biten samt har frasm den. Men det är så lite, gå å sätt dig på dass med en tom urtvättad snusdosa och smula sönder den sen ut till bistron.

dock har jag ingen aning om det kommer funka, rusmässigt. jag trodde man behövde värma på brajjet rätt rejält i fett för att det ska aktiveras. De har jag iaf fått höra efter flertal försök där jag snabbt smält haschet och intagit och inte kännt ett piss

Jag gjorde som så att jag smulade ned haschet på dasset, gick sedan till bistron och köpte en kaffe, hällde ner allt brajj och rörde om utav bara helvete. Drack allting men brajjet hade samlats på botten, så jag gjorde som så att jag tog påfyllning, samma sak hände men lyckades i alla fall få i mig de små hashbitarna. Väntade ivrigt och efter två timmar var jag väldigt väldigt besviken. Tänkte att ingenting skulle hända så satt lite smått irriterad på tåget. Men efter cirka två timmar till, då JÄVLAR slog det till. Det tog ungefär 3-4 timmar för det att kicka in men jävlar ja, vad det var värt det!
Citera
2019-12-20, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YD4L
Jag gjorde som så att jag smulade ned haschet på dasset, gick sedan till bistron och köpte en kaffe, hällde ner allt brajj och rörde om utav bara helvete. Drack allting men brajjet hade samlats på botten, så jag gjorde som så att jag tog påfyllning, samma sak hände men lyckades i alla fall få i mig de små hashbitarna. Väntade ivrigt och efter två timmar var jag väldigt väldigt besviken. Tänkte att ingenting skulle hända så satt lite smått irriterad på tåget. Men efter cirka två timmar till, då JÄVLAR slog det till. Det tog ungefär 3-4 timmar för det att kicka in men jävlar ja, vad det var värt det!

Haha ja det kanske bara tar längre tid för skiten att kicka in utan smör att lösa thcn i
Citera
2019-12-26, 12:13
Medlem
Hur Decarboxylate (vet inte hur d stavas på svenska) erat hash innan ni bakar elr liknande??? Hittar bara hur man gör det med grönt o wax.. Polaren la en bit i ungnen i ca 30 min som det stod om grönt. Och sen löste det i smör men det funkade inte..kanske lite men borde kickat rejält! Vad gjordes för fel?
Citera
2019-12-26, 20:18
Medlem
Om jag skulle blanda lite värma lite smör i en kopp och sedan smula ner lite hasch och blanda ihop och sedan göra oboy av det. Kommer det lukta mycket av att värma de? någon som har erfarenhet? vill också gärna ha tips på stealth metoder att inta hasch
Citera
2019-12-27, 11:02
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kennystarfighter2k
Om jag skulle blanda lite värma lite smör i en kopp och sedan smula ner lite hasch och blanda ihop och sedan göra oboy av det. Kommer det lukta mycket av att värma de? någon som har erfarenhet? vill också gärna ha tips på stealth metoder att inta hasch
när jag gör haschoboy tar jag typ två matskedar smör i en kastrull, smälter smöret på mellanvärme, har i haschbiten och låter den smälta.
efter att jag låtit haschet vara i smöret en stund så häller jag i cirka 2-3dl mjölk, låter mjölken bli varm, sen hälla i oboypulvret och röra om försiktigt, häll nu över i kopp/glas och drick, själv gillar jag att njuta av min haschoboy med en holk och lite musik.
Citera
2019-12-30, 11:00
Medlem
Sega kolakakor gjorda på ABV-smör är precis färdiggräddade inför nyårsafton 🥳 Satan i gatan vilken skillnad på smak det blev när man lakade ur ABV’n med vatten innan man började göra smör. Körde 1 dygns lakning och skulle estimera att upp mot 90% av den äckliga smaken försvann! I början av vape-karriären kunde jag ju bara tugga i mig ABV rakt upp och ner, men nu får jag typ kväljningar om jag typ luktar i burken där jag förvarar det hehe. Men med en presso + vatten + tid så slipper jag nu alltså kväljningarna 👍
Hade dock bara 1,5h att koka ABV’n med smör och vatten, får se om det räckte!

Nån annan som bakat inför nyår?

Edit: Glömde påpeka att lakningen även gjorde att bakandet doftade mycket mycket mindre suspekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in