2019-10-09, 13:33
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Här har du! https://cannabis-soapbar.blogspot.co...-cut-some.html

Fy fan, man har ju rökt sånt där skit utan att tvätta. Men det är något jag absolut kommer att göra nästa gång om jag råkar stöta på det igen. Oftast är ju de kakorna (100g) snuskigt billigt. 2000kr brukar vara standarden. Då undrar man ju hur mycket dem köper dem för.

Tack så mycket. Det var mer logiskt att läsa det. Fick intrycket att du menade att man enbart ska doppa en bit i vatten. Men som det nämns i länken är det viktigt att torka det ordentligt. Väldigt ohälsosamt att röka mögel, om det skulle uppstå.

Personligen orkar jag inte röka så låg kvalité, struntar hellre i att röka då.
Hittar man heggen för 2k I Sverige idag?
Då måste det vara det värsta haschet som finns.
I stora kvantiteter så kostar dåligt hasch bara hundralappar per heggen. Men det är ju inget njutning av att röka och skam till att bidra att kranar tjänar på sån girighet.
Citera
2019-10-09, 13:46
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Safarii
Tack så mycket. Det var mer logiskt att läsa det. Fick intrycket att du menade att man enbart ska doppa en bit i vatten. Men som det nämns i länken är det viktigt att torka det ordentligt. Väldigt ohälsosamt att röka mögel, om det skulle uppstå.

Personligen orkar jag inte röka så låg kvalité, struntar hellre i att röka då.
Hittar man heggen för 2k I Sverige idag?
Då måste det vara det värsta haschet som finns.
I stora kvantiteter så kostar dåligt hasch bara hundralappar per heggen. Men det är ju inget njutning av att röka och skam till att bidra att kranar tjänar på sån girighet.

Fanns för ett tag sedan. Värdelöst, tom att baka med. Som du säger så skulle jag nog också undvika det, hellre än att bli bäng.
Citera
2019-10-09, 14:39
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Fanns för ett tag sedan. Värdelöst, tom att baka med. Som du säger så skulle jag nog också undvika det, hellre än att bli bäng.

LOL, inte äns cooking-grade. Man gör misstag i livet, så är det. Bara att lära sig av det. Men hur såg kakorna ut?
Citera
2019-10-09, 14:50
Medlem
raven101s avatar
Citat:
LOL, inte äns cooking-grade. Man gör misstag i livet, så är det. Bara att lära sig av det. Men hur såg kakorna ut?

Som vanligt fast stenhårt. Man fick micra i några min för att det skulle bli mjukt. Idag kan du få samma kvalle för ca 1000kr haha...

En video jag hittade där de renar på samma sätt. https://www.youtube.com/watch?v=237MuJVCGds
Senast redigerad av raven101 2019-10-09 kl. 14:59.
Citera
2019-10-09, 17:13
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Som vanligt fast stenhårt. Man fick micra i några min för att det skulle bli mjukt. Idag kan du få samma kvalle för ca 1000kr haha...

En video jag hittade där de renar på samma sätt. https://www.youtube.com/watch?v=237MuJVCGds

Usch, hade inte rökt det även om jag fick det gratis. Ingen vits när det inte är någorlunda kvalité.

Tack för videon. Alltid kul med något nytt.
Senast redigerad av Safarii 2019-10-09 kl. 17:16.
Citera
2019-10-09, 17:23
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Usch, hade inte rökt det även om jag fick det gratis. Ingen vits när det inte är någorlunda kvalité.

Tack för videon. Alltid kul med något nytt.

Nej nog kommer man att vara försiktig i framtiden. Sen finns ju vad de kallar i UK "squidgy hash". Mjukt och något potentare än "soap bar". Men märkte flera gånger att det kom svart rök istället för vit. Det påvissar ju orenheter. Kostar ungefär lika mycket också. Lättare att flytta iom att det är så mjukt, I guess.
Citera
2019-10-09, 17:33
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Nej nog kommer man att vara försiktig i framtiden. Sen finns ju vad de kallar i UK "squidgy hash". Mjukt och något potentare än "soap bar". Men märkte flera gånger att det kom svart rök istället för vit. Det påvissar ju orenheter. Kostar ungefär lika mycket också. Lättare att flytta iom att det är så mjukt, I guess.

Jo men det går göra mycket för ge ett bättre intryck, oavsett bara skit. Finns mycket man kan kolla och undersöka med hasch för finna ut om det är bra eller inte.
Svart rök är en stor indikation på föroreningar. Det lönar sig i längden att köpa ordentlig hasch. Full melt hasch ger så mycket mer, går inte ens att jämföra.

Oj nu har det blivit väldigt off topic för den här tråden. Men hade nog ansett att det bästa man kan göra av situationen är rena det som du har hänvisat till, sedan göra edibles av det.
Citera
2019-12-05, 02:57
Medlem
SvampDamp.s avatar
Tja! Kom över en femma brunt idag och det var verkligen SKITDÅLIGT! Stenhårt, lukt- och smaklöst. Rökte först 0.5g i en joint själv och INGEN effekt. Rullade upp ~2.5g i EN joint med 1 annan person (för att se om de ens funka). Men INGEN vidare effekt!

Så jag smulade ned 1.25g brunt i smör och lät det puttra i vanlig ordning. Något jag märkte var att det doftade CBD. Svepte iaf skiten med oboy i och ligger här 2 timmar senare obäng.

Kan endast uppleva att andning är betydligt enklare och att ångesten är i princip obefintlig.

Kommer jag få en effekt snart eller är det bara å glömma? Är det kanske ett CBD-berikat hasch?
Citera
2019-12-05, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Tja! Kom över en femma brunt idag och det var verkligen SKITDÅLIGT! Stenhårt, lukt- och smaklöst. Rökte först 0.5g i en joint själv och INGEN effekt. Rullade upp ~2.5g i EN joint med 1 annan person (för att se om de ens funka). Men INGEN vidare effekt!

Så jag smulade ned 1.25g brunt i smör och lät det puttra i vanlig ordning. Något jag märkte var att det doftade CBD. Svepte iaf skiten med oboy i och ligger här 2 timmar senare obäng.

Kan endast uppleva att andning är betydligt enklare och att ångesten är i princip obefintlig.

Kommer jag få en effekt snart eller är det bara å glömma? Är det kanske ett CBD-berikat hasch?

Det låter inte som det tyvärr. De gånger jag kört med edibles så har ruset satt igång efter ca 1h och sedan ökat fram till 2h - 2,5h efter intag. Men vi är ju alla individuella så du kanske har tur?
Citera
2019-12-05, 05:32
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Det låter inte som det tyvärr. De gånger jag kört med edibles så har ruset satt igång efter ca 1h och sedan ökat fram till 2h - 2,5h efter intag. Men vi är ju alla individuella så du kanske har tur?
inget rus för mig tyvärr
Citera
2019-12-08, 00:43
Medlem
Brashears avatar
Hur blir ni på Cannabis? Hur gör ni för att få det bästa ruset?
Citera
2019-12-11, 13:08
Medlem
Nu i juletider tänkte jag ta tillfället i akt och baka lite hasch-knäck, tänkte göra det klassiska receptet 3 grädde, 3 socker, 3 sirap, en påse hackade mandlar samt en fiver högkvalitativ bruning.

Dela med er av era bästa recept för inspo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in