2015-01-12, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Jag vet mycket väl hur man gör chokladbollar. Det var just därför jag ifrågasatte delen om att använda smält smör.

Som att det skulle vara ett stort problem, men visst tycker man det så får man låta smöret svalna lite innan man börjar knåda.
Citera
2015-01-12, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avionbong
Ja rumsvarmt, inte smält.

Tröttsamt folk det finns.
Citera
2015-01-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Jag vet mycket väl hur man gör chokladbollar. Det var just därför jag ifrågasatte delen om att använda smält smör.

Tänker att jag låter det svalna i kylen ett tag innan så det är inte är rinnigt utan bara kletigt. Förstår din undran.
Citera
2015-01-12, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av betblake
Tänker att jag låter det svalna i kylen ett tag innan så det är inte är rinnigt utan bara kletigt. Förstår din undran.

Hasch Peace Love And Understanding.

Vackert.
Citera
2015-01-14, 16:09
Medlem
Cannabis oralt, vad gjorde jag för fel?

För några dagar sen meckade jag ca 1,5 g hasch till små smulor och smälte de med smör i låg värme ca tio min. Sen blandades det i Oboy.

Fick ingen effekt så att säga, kanske lite grann chill men knappt märkbar. Kan röka nästan hur mycket som helst utan att bli jättehög, så jag har hög tolerans. Borde jag ta ännu mer? Eller andra tips när det kommer till äta/dricka cannabis?
Senast redigerad av nonexistence 2015-01-14 kl. 16:12.
Citera
2015-01-14, 16:14
Medlem
Gick du och la dig av besvikelsen att du inte kände någonting?
Det kan ha långsam onset, men hög skall du bli.
Citera
2015-01-14, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonexistence
För några dagar sen meckade jag ca 1,5 g hasch till små smulor och smälte de med smör i låg värme ca tio min. Sen blandades det i Oboy.

Fick ingen effekt så att säga, kanske lite grann chill men knappt märkbar. Kan röka nästan hur mycket som helst utan att bli jättehög, så jag har hög tolerans. Borde jag ta ännu mer? Eller andra tips när det kommer till äta/dricka cannabis?

Lägg smöret i en kopp som klarar värme
sätt in i ugnen på 100 grader ca
låt stå i 1h-1.5h
häll i mjölk, värm i micron
häll i oboy
drick!
1.5g är mycket om du är inte har hög tolerans, du tar upp dubbelt så mkt THC när du bakar än när du röker det.
Citera
2015-01-14, 17:50
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12
Lägg smöret i en kopp som klarar värme
sätt in i ugnen på 100 grader ca
låt stå i 1h-1.5h
häll i mjölk, värm i micron
häll i oboy
drick!
1.5g är mycket om du är inte har hög tolerans, du tar upp dubbelt så mkt THC när du bakar än när du röker det.
Jag dekarboxylerar alltid mitt gräs utan smör. Lägger fint grindat weed i en liten ugnssäker form, lägger på ett lock och kör i ugnen. Detta är absolut nödvändigt för att få ut så mycket som möjligt av gräset oralt. Hur länge det ska vara i ugnen varierar med temperatur. Jag brukar köra ca 30 min på 120 grader.

Här är en liten graf som visar hur man får ut som mest: https://www.icmag.com/ic/picture.php...ctureid=344578
Senast redigerad av Thubbe 2015-01-14 kl. 17:56.
Citera
2015-01-14, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Jag dekarboxylerar alltid mitt gräs utan smör. Lägger fint grindat weed i en liten ugnssäker form, lägger på ett lock och kör i ugnen. Detta är absolut nödvändigt för att få ut så mycket som möjligt av gräset oralt. Hur länge det ska vara i ugnen varierar med temperatur. Jag brukar köra ca 30 min på 120 grader.

Här är en liten graf som visar hur man får ut som mest: https://www.icmag.com/ic/picture.php...ctureid=344578

Gäller det även hasch?
Citera
2015-01-14, 19:01
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonexistence
Gäller det även hasch?
Har inte provat men det borde göra det. Kan dock tänka mig att haschet smälter i ugnen.
Citera
2015-01-14, 19:08
Medlem
Ok vafan jag provar dekarboxylera ca 1 g hasch och hoppas de slår denna gången =)

Citat:

Jag har rökt dagligen ett bra tag nu. Kan röka upp till 5g per dag så jag har väldigt hög tolerans.
Senast redigerad av nonexistence 2015-01-14 kl. 19:11.
Citera
2015-01-14, 21:14
Medlem
HighwayDelights avatar
Jag o min sambo bakade kladdkaka och hade i RÄTT så mycket.
Först tyckte vi att det var skit efter att ha ätit en liten bit, och bestämde oss för att äta en till, och då slog det på någon timme senare, tråkiga när man intar det oralt är att det tar sån jävla tid.
Det satt i, i ungefär 5-6 timmar, tillslut blev det jävligt jobbigt att vara så stenad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in