2025-01-13, 14:37
Medlem
Hur decarbar jag hasch på bästa sätt för att få ut så mycket som bara möjligt av det ? Är min metod tillräcklig eller kan jag göra det bättre ?

Min metod: 110-120c i en övertäckt form i 30-45min.
När det är klart tillsätter jag fett och sedan äter rätt upp och ner /blandar i kaffe eller dyl.

E: jag vill alltså få ut så mycket effekt som möjligt. Använder det i sömnsyfte. Just nu går det ca 0.5g om dagen vilket känns mycket ?
Ska jag tillsätta decarbad cbd också, är det värt ?
Senast redigerad av firmahasten 2025-01-13 kl. 14:42.
Citera
2025-01-21, 17:36
Medlem
Firmahästen, Tid och temperatur ser bra ut, är Ungnen förvärmd innan du stoppar in haschet? Har du spridit ut haschet på bakplåten eller är det i en klump? Att sprida ut de kan ge mer effekt, dock kan man ha lite lägre temperatur isåfall. Jag hade testat att smula ut det ordentligt och köra 1h-1h20min på 105 grader. Testa! 👍🏼
Citera
2025-01-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norgejugge998
Firmahästen, Tid och temperatur ser bra ut, är Ungnen förvärmd innan du stoppar in haschet? Har du spridit ut haschet på bakplåten eller är det i en klump? Att sprida ut de kan ge mer effekt, dock kan man ha lite lägre temperatur isåfall. Jag hade testat att smula ut det ordentligt och köra 1h-1h20min på 105 grader. Testa! 👍🏼

Yes ugnen förvärmd ! Smular också ner allt i småbitar. Brukar lägga det i en creme brulee form med folie över!

Provar ikväll med lite lägre temp och längre tid, tack för tipset !
Citera
2025-01-22, 16:30
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Hur decarbar jag hasch på bästa sätt för att få ut så mycket som bara möjligt av det ? Är min metod tillräcklig eller kan jag göra det bättre ?

Min metod: 110-120c i en övertäckt form i 30-45min.
När det är klart tillsätter jag fett och sedan äter rätt upp och ner /blandar i kaffe eller dyl.

E: jag vill alltså få ut så mycket effekt som möjligt. Använder det i sömnsyfte. Just nu går det ca 0.5g om dagen vilket känns mycket ?
Ska jag tillsätta decarbad cbd också, är det värt ?
hur pass stenad blir du jämfört om du rökt samma mängd? och hur länge? bara blandar du ihop med smält smör och sveper, eller låter du det ligga och dra på svag värme? typ double boiler metoden
Citera
2025-01-22, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
hur pass stenad blir du jämfört om du rökt samma mängd? och hur länge? bara blandar du ihop med smält smör och sveper, eller låter du det ligga och dra på svag värme? typ double boiler metoden

Blandar bara ihop det med smällt smör/annat fett o sveper. Nu är min tolerans jävligt hög då jag inte haft paus på ett tag men generellt typ såhär;
05a i en gås -> bäng i 1-2h
05a i en vape -> bäng i 2-3h
05a med smör -> 6-8h

Men det är framförallt ruset som känns bättre på något sätt. (miss)brukar mest för sömn + avslappning då jag lever ett relativt stressigt liv. Röker jag (samma strain) så blir det mer en käftsmäll som sedan avtar relativt snabbt.
När jag äter så har jag ett jämnare rus med mindre bieffekter. Inga svettningar, ingen efterbänghet, ingenting..
Enda negativa är att ibland så är effekten fördröjd deluxe.. Har hänt ett par ggr att man tagit mer då man inte känt något efter 2-3h, sen sitter du där helt jävla lost, bäng som ett as o förstår knappt 1+1..

Har aldrig provat metoden "double boiler", ger den en annan effekt? Hur gör du den ?
Citera
2025-01-22, 17:33
Medlem
Nattvarelsers avatar
Jag tycker att hasch har en mycket starkare effekt när det tas oralt än när jag röker det.
Och det tar mycket längre tid för mig att nyktra till helt igen.

Att äta eller dricka hasch är därför bara ett alternativ för mig på helgen
Citera
2025-01-22, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvarelser
Jag tycker att hasch har en mycket starkare effekt när det tas oralt än när jag röker det.
Och det tar mycket längre tid för mig att nyktra till helt igen.

Att äta eller dricka hasch är därför bara ett alternativ för mig på helgen

Definitvt! De första gångerna jag gjorde så så kunde jag vara bäng i 24h i sträck.Nån gång varade det i 3dagar men då gjorde jag också 2 påfyllningar på ca 0,3. Det var riktigt sjukt.

Hur känner du med biverkningarna när du äter kontra röka? Bättre, sämre, ingen skillnad ?
Citera
2025-01-22, 18:05
Medlem
Nattvarelsers avatar
Citat:

Hur känner du med biverkningarna när du äter kontra röka? Bättre, sämre, ingen skillnad ?

Det är definitivt hälsosammare än att röka, du behöver inte hosta och det skadar inte dina lungor.
Oral haschkonsumtion är hälsosammare.

Men efterverkningarna är starkare, så jag kunde inte arbeta nästa dag (jag arbetar med pengar och måste koncentrera mig).
Begäret är också mycket starkt, det är ofattbart vad du kan äta på en gång.
Och en annan sak: effekten är så stark att det är tillrådligt att bara ta den när du mår riktigt bra. Om du har problem som du undertrycker dyker de lätt upp igen, ofta i en mycket obehaglig form (panikattacker, paranoia).
Lite som LSD-konsumtion. Du måste vara medveten om ditt humör och din omgivning när du tar det
Citera
2025-01-23, 12:19
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Blandar bara ihop det med smällt smör/annat fett o sveper. Nu är min tolerans jävligt hög då jag inte haft paus på ett tag men generellt typ såhär;
05a i en gås -> bäng i 1-2h
05a i en vape -> bäng i 2-3h
05a med smör -> 6-8h

Men det är framförallt ruset som känns bättre på något sätt. (miss)brukar mest för sömn + avslappning då jag lever ett relativt stressigt liv. Röker jag (samma strain) så blir det mer en käftsmäll som sedan avtar relativt snabbt.
När jag äter så har jag ett jämnare rus med mindre bieffekter. Inga svettningar, ingen efterbänghet, ingenting..
Enda negativa är att ibland så är effekten fördröjd deluxe.. Har hänt ett par ggr att man tagit mer då man inte känt något efter 2-3h, sen sitter du där helt jävla lost, bäng som ett as o förstår knappt 1+1..

Har aldrig provat metoden "double boiler", ger den en annan effekt? Hur gör du den ?
Tack för svar, alltid skoj att läsa andras erfarenheter och upplevelser då det varierar så från person till person. talrik/skål/mindra kastrull i en större kastrull med kokande vatten, i med smör å gottis och låta det ligga å dra sig i 30-60 minuter. https://www.epicurious.com/expert-ad...butter-article BTW blev det någon skillnad på effekt när du hade det i ugnen dubbla tiden än vad du bruka?
Citera
2025-01-23, 14:30
Medlem
Citat:
Tack för svar, alltid skoj att läsa andras erfarenheter och upplevelser då det varierar så från person till person. talrik/skål/mindra kastrull i en större kastrull med kokande vatten, i med smör å gottis och låta det ligga å dra sig i 30-60 minuter. https://www.epicurious.com/expert-ad...butter-article BTW blev det någon skillnad på effekt när du hade det i ugnen dubbla tiden än vad du bruka?

Det där ska vi prova till helgen , tack !
Dessvärre klantade jag till det igår, sänkte tempen men körde bara 45min vilket resulterade i ett nästan uteblivet rus.. var för trött haha.
Ska göra det ordentligt ikväll

Citat:
Ursprungligen postat av Nattvarelser
Det är definitivt hälsosammare än att röka, du behöver inte hosta och det skadar inte dina lungor.
Oral haschkonsumtion är hälsosammare.

Men efterverkningarna är starkare, så jag kunde inte arbeta nästa dag (jag arbetar med pengar och måste koncentrera mig).
Begäret är också mycket starkt, det är ofattbart vad du kan äta på en gång.
Och en annan sak: effekten är så stark att det är tillrådligt att bara ta den när du mår riktigt bra. Om du har problem som du undertrycker dyker de lätt upp igen, ofta i en mycket obehaglig form (panikattacker, paranoia).
Lite som LSD-konsumtion. Du måste vara medveten om ditt humör och din omgivning när du tar det

Ja det är mycket snällare mot kroppen att äta!

Punkten med att må bra, jag (miss)brukar aldrig om jag är off/mår dåligt på något sätt. Man mår bara sämre. Bättre att ta tag i den bakomliggande orsaken först.

Haha munch är trevligt, man får bara undvika att köpa hem allt för mycket skit.. tränar rätt hårt så just den biten gör mig inget alls.
Däremot, vissa Strains eller om jag brukat för länge utan paus så uteblir munch helt och hållet. Det går istället åt andra hållet, att man knappt vill äta. Märkligt de där..

Du kanske ska prova med en mindre oral dos? När jag inte hade resistans o knappt provat att äta så räckte 0.2 till att göra mig ruskigt påverkad i 12-24h.
Senast redigerad av firmahasten 2025-01-23 kl. 14:35.
Citera
2025-01-23, 14:37
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Det där ska vi prova till helgen , tack !
Dessvärre klantade jag till det igår, sänkte tempen men körde bara 45min vilket resulterade i ett nästan uteblivet rus.. var för trött haha.
Ska göra det ordentligt ikväll
Sedär... https://wakeandbake.co/decarboxylati...-activate-thc/ enligt dessa så ska 30 minuter på 115 decarba brunt till 90% och efter en timme nästan 100% så udda att du misslyckades så. Kan ju vara just det att du inte låter det ligga och dra i fettet ett tag, om du nu inte hade ALLT för låg temp i ugnen.
Citera
2025-01-23, 14:38
Medlem
Citat:
Sedär... https://wakeandbake.co/decarboxylati...-activate-thc/ enligt dessa så ska 30 minuter på 115 decarba brunt till 90% och efter en timme nästan 100% så udda att du misslyckades så. Kan ju vara just det att du inte låter det ligga och dra i fettet ett tag, om du nu inte hade ALLT för låg temp i ugnen.

Det var de jävligaste. Jag brukar oftast använda airfryern men igår använde jag min vanliga ugn. Antar att tempen inte stämmer riktigt..
Ska prova med airfryern ikväll !

Hur är dina egna erfarenheter när det kommer till decarbat? Föredrar du det eller är du en klassisk smoker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in