Citat:
Ursprungligen postat av
Unknown247
Bakade lite haschbrownies men några polare, eller ja. Brownies och brownies, det blev en kladdkaka som det fanns spår av hasch i. Använde ungefär 3-3,5 gram i den eftersom vi var 4 pers som skulle käka. Vet inte riktigt om vi gjorde totalt fel eller om vi hade för lite brunt, men jag kände verkligen inte ett smack? Var helt redo på att jag skulle gå helt ''bonkers'' eftersom alla ''hypear'' upp brownies etc. Rökte en joint innan, och kände bara av ruset från rökat, ingenting från brownien, trots att jag väntade upp emot 4-5 timmar innan jag somnade. Någon kak-expert som kan konstatera vad som gått snett så jag kan undvika felet tills nästa gång?
Hur gjorde du med det bruna? Blandade du in det i smeten direkt, eller smälte du det i smör?
Jag brukar lägga 1/3 av receptets smör i vattenbad tillsammans med det bruna och röra om var 5e minut i 90-120 minuter innan jag blandar in det med övriga receptet och sedan övriga smöret (separat ”vanligt” smör tar bort smaken av det bruna).
När jag sedan bakar så behöver jag ungefär 0.1-0.15g per dos, och då lär jag vara så väck att jag tror att jag fikar med Finlands första president på hans balkong i 6-8 timmar. (Han bjuder sällan på annat än butiksköpta bullar, för övrigt. Snåljåp)
Om ditt bruna inte är värmebehandlat vid framställningen (dvs om du bara har pollenbrunt) så bör du också decarba det i ugnen ett tag först. Det gör du genom att lägga det på alu-folie och täcka det med alu-folie i en ugnsfast form, som du sedan stoppar in i ugnen på några grader i vissa minuter. Typ 70˚C i 40 minuter kanske? Har aldrig behövt decarba.
Du behöver vara lika tålmodig vid tillagningen som ätandet. Det är pilligt, men jag brukar få 40 doser när jag bakar, så jag kan bara ta fram ur frysen och köra i mikron i en minut sen. Då är det smidigt. Och liksom, 1g per person? Om jag tillagade och smällde i mig så mycket så skulle jag vara väck hela vägen till påsk.
THC är fettlösligt. Löser du det inte med fett behöver du kompensera med mängd.