2019-04-02, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadardetfraganom
Det har jag.
haha tack ville bara va säker
Citera
2019-04-04, 22:31
Medlem
Korpen911s avatar
Har kommit över nån slags olja som jag inte vet vad det är.
Det ser ut som olivolja med finmalda växter i, det känns på lukten att det är nån typ av cannabis.
Har provat att hälla ca 4 teskedar i thet å druckit det men utan nån effekt.

Måste jag värma upp oljan på typ spisplattan först? Och isåfall hur länge och hur varmt ska jag värma det?

Vet ju inte styrkan eller nått vad det är så antar att doseringen är svår och nått man får testa sej fram till, det känns ändå som det är ganska mycket ”material” i oljan.
Citera
2019-04-05, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen911
Har kommit över nån slags olja som jag inte vet vad det är.
Det ser ut som olivolja med finmalda växter i, det känns på lukten att det är nån typ av cannabis.
Har provat att hälla ca 4 teskedar i thet å druckit det men utan nån effekt.

Måste jag värma upp oljan på typ spisplattan först? Och isåfall hur länge och hur varmt ska jag värma det?

Vet ju inte styrkan eller nått vad det är så antar att doseringen är svår och nått man får testa sej fram till, det känns ändå som det är ganska mycket ”material” i oljan.

Ta en bild på flaskan och lägg upp! Jag blev nyfiken.
Citera
2019-04-07, 00:40
Medlem
SvampDamp.s avatar
Om någon undrar så fungerar det utmärkt att käka en 0.5:a hasch rent med lite smör och nutella. Smetade på en tesked med (flora) smöret o nutellan, sen smulade jag ned omkring en 0.5:a på skeden, grisa i mig sörjan med bitarna, och svalde utan att tugga. Inte så himla gott kanske men bäng blev jag efter nån timma. Drog sedan en holk på 0.8 o nu sitter jag här 5 timmar senare och blir bara bängare och bängare.
Citera
2019-04-10, 03:51
Medlem
Ska på konsert här om några dagar och vill på något sätt lösa något sätt att bli bäng utan att behöva röka. Något tips på litet, ätbart och diskret att ”smuggla” med in på en spelning?
Hasch/grönt. Tänker något liknande julkola/klubba(?) eller vad som för att göra de smått fast ändå potent.
Citera
2019-04-10, 09:20
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedTriangle
Ska på konsert här om några dagar och vill på något sätt lösa något sätt att bli bäng utan att behöva röka. Något tips på litet, ätbart och diskret att ”smuggla” med in på en spelning?
Hasch/grönt. Tänker något liknande julkola/klubba(?) eller vad som för att göra de smått fast ändå potent.
I och med att det tar ca 1 timme för ätbar cannabis att ge effekt och att det sen håller i sig under flera timmar så skulle jag föreslå att du äter det innan du går in på spelningen istället.
Citera
2019-04-10, 19:44
Medlem
Thubbes avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
I och med att det tar ca 1 timme för ätbar cannabis att ge effekt och att det sen håller i sig under flera timmar så skulle jag föreslå att du äter det innan du går in på spelningen istället.
Detta är the way to go! Jag kör alltid så innan spelning. Drar i mig rimlig mängd hemma precis innan jag drar. Då är man fortfarande nykter (mer eller mindre) när man passerar vakterna, sen går det upp när man är inne och peakar lagom till konserten.

Se bara till att du inte tar för mycket! Jag brukar ta ungefär så mycket gräs som jag skulle tagit till två jointar för en person.
Citera
2019-04-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Detta är the way to go! Jag kör alltid så innan spelning. Drar i mig rimlig mängd hemma precis innan jag drar. Då är man fortfarande nykter (mer eller mindre) när man passerar vakterna, sen går det upp när man är inne och peakar lagom till konserten.

Se bara till att du inte tar för mycket! Jag brukar ta ungefär så mycket gräs som jag skulle tagit till två jointar för en person.

Röker 3-4 dagar i veckan men väldigt små mängder, har aldrig ätit cannabis varken grönt/brunt innan. Hur mycket bör jag käka? Rullar jag en jolle med 0.5 så är jag kontrollerbar men ändå skön iaf 1.5h.

Samt något smart sätt att kunna få i sig det smidigt? Ska ta tåget 1h för en spelning så orkar inte bära runt på en termos liksom, går de o göra nån smidig brownie i mikron på lite hasch eller grönt?
Citera
2019-04-10, 21:50
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Röker 3-4 dagar i veckan men väldigt små mängder, har aldrig ätit cannabis varken grönt/brunt innan. Hur mycket bör jag käka? Rullar jag en jolle med 0.5 så är jag kontrollerbar men ändå skön iaf 1.5h.

Samt något smart sätt att kunna få i sig det smidigt? Ska ta tåget 1h för en spelning så orkar inte bära runt på en termos liksom, går de o göra nån smidig brownie i mikron på lite hasch eller grönt?
Det bästa är chokladbollar. Det finns enkla recept på nätet:
https://www.ica.se/recept/chokladbollar-5058/

Tänk på hur stor mängd du vill göra, anpassa mängden ingredienser därefter.
Blanda smöret med mängden gräs du vill ha i dig och sedan följ receptet. Det är basically bara att blanda ihop ingredienserna och låta stå i kylen ett tag, sen kan man rulla bollar av det. Jag tycker det är skitsmidigt.

Det viktigaste är att du dekarboxylerar gräset innan. Grinda gräset (jag skulle inte ta mer en ett halvt gram, snarare mindre) och kör i ugnen på 110 grader i 30 min, sen är det bara att blanda med smöret och köra.
Citera
2019-04-14, 01:13
Medlem
SvampDamp.s avatar
För er som inte har möjlighet till att baka — använd er av färdigköpta bakverk. Jag öppnade försiktigt en giffel (rullade ut hela ”snäckan” så alla kanellager låg med ansiktet uppåt. Jag drog på smör i den och smulade ned en 2:a dunderröka. Sen rullar man ihop den och stoppar in i micron på HIGH i 15-20 sekunder. Bäng efter 6 timmar!!
Citera
2019-04-20, 15:56
Medlem
Magnituds avatar
Fan också jävla skit! Råkade koka oljan med det decarboxylerade ganjan i fem minuter efter 20 mins segputtrande, va ska jag göra nu? Är det bara dricka å hoppas eller i med det igen och segputtra i en timme?

Äsch dricker halva, häller på mer och fortsätter infusion.. får vi se va det blir för skillnad.. om inte alla kemikalier är fucked nu

Asså jag litar inte ett dugg på att 3 timmar skulle va bättre än en timmes puttring i kannan... 3 timmar i slowcooker och 6 timmar i kastrull makes no sense det heller, samma olja samma totala temperatur..

Vad gör 3 timmar för skillnad gentemot 1 timme rent vetenskapligt, låter osannolikt att spädningen skulle ta sån tid i den temperaturen.. att mer cbd och thc skulle finnas i oljan efter tre timmar, då är kemikalierna nog mer nedbrutna än efter en timme det är ingen jäkla ayahuasca
Senast redigerad av Magnitud 2019-04-20 kl. 16:28.
Citera
2019-04-22, 23:00
Medlem
I krig och nödsituationer funkar det utmärkt att tugga den bruna avb'n och bli mega-baked, hasch innehåller ju oftast mer thc än vad det gör i grönt och om effektiviteten i en vape är 75% Så finns det fortfarande en hel del kul kvar.

Någon annan som sitter på något "slut på röka men vill ändå baka tips"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in