2009-09-10, 16:25
Medlem
Clumzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poddubny
Klistrar in vad jag sa i en annan tråd:

Jag har aldrig testat följande själv, men jag kan inte tänka mig hur det skulle kunna misslyckas:

Smält hasch i smör. Rosta en skiva bröd. Häll haschsmöret på brödet. Ät.

Fan va gott att blanda haschsmöret~ med sirap och sen hälla på macka

För er som smakat vet ju att ljus sirap på rostat bröd är KANON
Citera
2009-09-10, 16:38
Medlem
bluetech123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbus
Ska köpa femma grönt eller brunt imorgon. tänkte att jag och min kompis skulle göra någonting av det. Mín fråga är då: 1. Hur mycket ska man ha i för att bli riktigt beng, kvittar det om det är brunt eller grönt? 2. Vad är bäst och göra det på som tar snabbast tid? Hoppas på en kanonkväll om någon eller några ger mig lite tips mvh
Det beror helt på rökats kvalitet hur mycket du behöver. Om det är billigt hasch så brukar 1 - 2 gram bli bra. Om du har bra svarting så är nog 0,5g att rekommendera. Om det är riktigt fin sensimillia som är välodlad så skulle jag tippa på 0,5-1g för ett bra rus.

Nu vet jag inte om du tänkt göra några bakverk eller dylikt men det är hursomhelst väldigt enkelt. Du ska börja med att finfördela knarket, släng bort alla kvistar om det är weed såklart. Sedan ska du "lösa upp" detta i fett, det ska vara rätt sorts fett (tror jag) och det är vanligast att man använder mjölkprodukter. Matolja fungerar, men det är riktigt snuskigt äckligt. Om du ska baka så löser du upp det i smöret som du använder till bakningen, går utmärkt att kyla ner smöret igen efter man löst upp knarket i det. Annars kan du för att ge några exempel lösa upp det i mjölk och göra oboy eller i grädde som du sedan har i kaffet, använd fantasin bara. Det viktiga är att man använder låg värme, det ska inte koka och får absolut inte brännas. Själv brukar jag ofta lösa det i lite grädde och sen bara dricka det rakt av, smakar skit men som någon annan här på forumet sa - vill man bli knark får man äta bark!
Citera
2009-09-10, 19:45
Medlem
Gammeljudens avatar
Prövade en gång att smula ner hasch på en vanlig macka med ost och käka... kan ha vart det äckligaste jag någonsin prövat.
Citera
2009-09-10, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gammeljuden
Prövade en gång att smula ner hasch på en vanlig macka med ost och käka... kan ha vart det äckligaste jag någonsin prövat.
Gjort detsamma. Riktigt vidrigt.
Citera
2009-09-11, 14:48
Medlem
tänkte käka istället för att röka eftersom jag är ganska förkyld, så jag undrar hur mycket brunt jag behöver käka, det är min första gång då jag käkar, men har rökt mycket.

Jag väger 118 kg och är 192 cm, hur mycket behöver jag käka och hur?

tacksam för svar
Citera
2009-09-11, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambaclat
tänkte käka istället för att röka eftersom jag är ganska förkyld, så jag undrar hur mycket brunt jag behöver käka, det är min första gång då jag käkar, men har rökt mycket.

tacksam för svar

Ingen?
Citera
2009-09-11, 15:17
Medlem
MorbrorStuarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambaclat

tacksam för svar

Gör en chokladbollsmet och släng i 2 gram och känn efter. Annars käka lite mer
Citera
2009-09-11, 15:59
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorStuart
Gör en chokladbollsmet och släng i 2 gram och känn efter. Annars käka lite mer
Tänk på att det kan ta upp till 4 timmar tills det peakar om du käkar det
EDIT detta är menat till bambaclatt
Citera
2009-09-11, 16:50
Medlem
jag orkar inte läsa hela tråden men läste på första 2 sidorna om att folk lägger det i vatten, jag brukar göra vam Oboj fast jag byter ut mjölken mot grädde och sen smular jag ner lagon mängd brunt.
Citera
2009-10-12, 01:18
Medlem
Poddubnys avatar
Är marijuana mycket godare att äta än hasch?
Citera
2009-10-12, 05:17
Medlem
Länge funderat på att laga till några feta weed-pannkakor nästa gång föräldrar lämnar nästet.
Läste någonstans att de aktiva Cannabinoderna befriar sig vid ca75'c, förstår inte hur man kan koka upp weedet tillsammans med margarin (fett) och fortfarande att det funkar att bli bäng på?
Som sagt aldrig lagat cb som mat så bli inte arga över att jag verkar nååb men förstår generellt sätt hur det funkar.
Citera
2009-10-12, 05:19
Medlem
bluetech123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haggn
Länge funderat på att laga till några feta weed-pannkakor nästa gång föräldrar lämnar nästet.
Läste någonstans att de aktiva Cannabinoderna befriar sig vid ca75'c, förstår inte hur man kan koka upp weedet tillsammans med margarin (fett) och fortfarande att det funkar att bli bäng på?
Som sagt aldrig lagat cb som mat så bli inte arga över att jag verkar nååb men förstår generellt sätt hur det funkar.
Grejen är ju att du helst inte ska koka det. Allt försvinner inte på 1 sekund heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in