Citat:
Ursprungligen postat av johanbus
Ska köpa femma grönt eller brunt imorgon. tänkte att jag och min kompis skulle göra någonting av det. Mín fråga är då: 1. Hur mycket ska man ha i för att bli riktigt beng, kvittar det om det är brunt eller grönt? 2. Vad är bäst och göra det på som tar snabbast tid? Hoppas på en kanonkväll om någon eller några ger mig lite tips

mvh
Det beror helt på rökats kvalitet hur mycket du behöver. Om det är billigt hasch så brukar 1 - 2 gram bli bra. Om du har bra svarting så är nog 0,5g att rekommendera. Om det är riktigt fin sensimillia som är välodlad så skulle jag tippa på 0,5-1g för ett bra rus.
Nu vet jag inte om du tänkt göra några bakverk eller dylikt men det är hursomhelst väldigt enkelt. Du ska börja med att finfördela knarket, släng bort alla kvistar om det är weed såklart. Sedan ska du "lösa upp" detta i fett, det ska vara rätt sorts fett (tror jag) och det är vanligast att man använder mjölkprodukter. Matolja fungerar, men det är riktigt snuskigt äckligt. Om du ska baka så löser du upp det i smöret som du använder till bakningen, går utmärkt att kyla ner smöret igen efter man löst upp knarket i det. Annars kan du för att ge några exempel lösa upp det i mjölk och göra oboy eller i grädde som du sedan har i kaffet, använd fantasin bara. Det viktiga är att man använder låg värme, det ska inte koka och får absolut inte brännas. Själv brukar jag ofta lösa det i lite grädde och sen bara dricka det rakt av, smakar skit men som någon annan här på forumet sa - vill man bli knark får man äta bark!