2013-02-10, 21:15
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Special brownies för första gången!! infogad.

/Mod
Citera
2013-02-10, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smolk
Alltså, 0.25g bra gräs räcker för någon som har låg tolerans. 0.5g får vem som helst garranterat hög. Fattar inte vad folk som måste käka 3g gör.

Varför inte ha 2-3g per kaka? Då sitter du ju flängd i 6-8 timmar, det gör du aldrig i livet på 0.5
Citera
2013-02-14, 01:19
Medlem
Nate!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smolk
Alltså, 0.25g bra gräs räcker för någon som har låg tolerans. 0.5g får vem som helst garranterat hög. Fattar inte vad folk som måste käka 3g gör.
Som visualelite säger har man kanske olika preferenser vad gäller bänghet. Förutom det, kan det vara att de värmer det för länge och/eller för varmt? Jag har aldrig låtit det dra i olja längre än 20 min och då har jag använt mellan 0,2-0,7 g (oftast grönt). Ni som insisterar på hur viktigt det är att hålla på i uppåt en timme - har ni själva testat en kortare tid?

Använder man hasch kanske det varierar med vilken kvalité det har.
Senast redigerad av Nate! 2013-02-14 kl. 01:22.
Citera
2013-02-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nate!
Som visualelite säger har man kanske olika preferenser vad gäller bänghet. Förutom det, kan det vara att de värmer det för länge och/eller för varmt? Jag har aldrig låtit det dra i olja längre än 20 min och då har jag använt mellan 0,2-0,7 g (oftast grönt). Ni som insisterar på hur viktigt det är att hålla på i uppåt en timme - har ni själva testat en kortare tid?

Använder man hasch kanske det varierar med vilken kvalité det har.

Folket som arbetar och säljer cannabis för medicinskt bruk i t.ex USA värmer smöret i flera timmar. Uppemot 1 dag. Söker du på cannabutter kommer du garanterat de flesta rekommendera minst 6 timmar, vatten metoden och en låg temperatur.
Citera
2013-02-15, 22:19
Medlem
Nate!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meanted
Folket som arbetar och säljer cannabis för medicinskt bruk i t.ex USA värmer smöret i flera timmar. Uppemot 1 dag. Söker du på cannabutter kommer du garanterat de flesta rekommendera minst 6 timmar, vatten metoden och en låg temperatur.
Hmm ok, då är det inte därför i alla fall. Kanske för hög temperatur fortfarande men det finns säkert massa personliga aspekter också...
Citera
2013-02-25, 00:30
Medlem
Mekkdosas avatar
Letar efter ett alternativt sätt att göra det UTAN smör, vad ska jag använda? Funkar majsolja? Raps?
Citera
2013-02-25, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mekkdosa
Letar efter ett alternativt sätt att göra det UTAN smör, vad ska jag använda? Funkar majsolja? Raps?

Jag förstår ej varför du vill göra det utan smör.Varför?

Men valfritt fett med minst 60-80% fett bör gå, fast jag har aldrig provat det.
Citera
2013-02-25, 01:14
Medlem
Sorry, orkar inte kolla tråden men varför inte bara svälja biten?
Citera
2013-02-25, 09:33
Medlem
Mekkdosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Jag förstår ej varför du vill göra det utan smör.Varför?

Men valfritt fett med minst 60-80% fett bör gå, fast jag har aldrig provat det.

Av personliga skäl. Aldrig ätit det i hela mitt liv, ONT, alternativa sätt utan smör?
Citera
2013-02-25, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenfisk
Sorry, orkar inte kolla tråden men varför inte bara svälja biten?

Cannabis är fettlösligt. Dvs kroppen kan inte ta upp det. Iaf inte så bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Mekkdosa
Av personliga skäl. Aldrig ätit det i hela mitt liv, ONT, alternativa sätt utan smör?

Fan, imponerande att aldrig fått i sig margarin i kroppen.
Det du bör kolla är om du hittar något recept som i vanliga fall använder annat än margarin/smör. Typ någon kaka eller något. Dock så är det ju vanligast att man bakar med margarin.
Citera
2013-02-25, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Cannabis är fettlösligt. Dvs kroppen kan inte ta upp det. Iaf inte så bra.
Låter rimligt.

Blir jordnötssmör för min del.
Citera
2013-02-27, 19:51
Medlem
Kanske ska berätta hur det gick första gången jag åt cannabis (första seriösa gången jag testar över huvud taget, tagit något bloss förut) tillsammans med min flickvän som aldrig provat någonsin:

Bakade ihop en fin chokladtårta innehållande halva haschbiten som påstått skulle vara 5g, alltså 2,5g totalt i hela tårtan som sedan fördelades i 8 bitar innehållandes 0.3g lite drygt per bit.

Jag åt en hel bit och tjejen fick i sig ungefär 2/3 då hon inte gillade smaken så mycket. Jag själv tyckte det var helt OK då vi hade grädde till.

Det slutade iallafall med att båda blev skrattiga som fan och allt var skitkul för att sedan övergå i att jag låg och hade det jävligt mjukt och gott i soffan och min flickvän somnade :< Ingen kåthet här som någon tidigare skrev!

Första försöket lyckat alltså.

Andra och tredje försöket gick som ovan ungefär, inget speciellt hände. Åt aldrig mer än en bit.

Fjärde gången gick det ungefär likadant förutom att jag åt upp den biten som tjejen lämnade, det skulle jag inte gjort. Det kändes bra till att börja med men den värsta peaken kom ca klockan 23:00 när intaget skedde vid 17:00(!). Det blev alldeles för mycket för mig, jag nojade jättemycket och på något sätt inbillade mig själv att jag aldrig skulle somna och tankarna bara snurrade och allt var obehagligt som fan. Det gjorde det väl inte bättre att jag precis samma dag läst psykiatri och hade hjärnan full av psykoser och schizofreni. Tjejen bara låg och fnissade och hade svårt att hålla ögonen öppna men jag övertalade henne att prata med mig och klappa lite på mig. Somnade väl runt 01:00 och dagen efter var jag bara lycklig att det var över.

Det jag inte förstår är hur det kunde vara så annorlunda. Den kvarvarande biten av flickvännes kaka åt jag ungefär 2-3h efter jag åt min egen bit.

Nu har jag alltså en 2.5g kvar men vet inte om jag vågar prova igen. Har även någon bit kvar i frysen av kakan som redan är tillagad. Är röka det annorlunda? Röker helst inte, men vill kunna uppleva det sköna igen, utan det jävla hemska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in