Kanske ska berätta hur det gick första gången jag åt cannabis (första seriösa gången jag testar över huvud taget, tagit något bloss förut) tillsammans med min flickvän som aldrig provat någonsin:
Bakade ihop en fin chokladtårta innehållande halva haschbiten som påstått skulle vara 5g, alltså 2,5g totalt i hela tårtan som sedan fördelades i 8 bitar innehållandes 0.3g lite drygt per bit.
Jag åt en hel bit och tjejen fick i sig ungefär 2/3 då hon inte gillade smaken så mycket. Jag själv tyckte det var helt OK då vi hade grädde till.
Det slutade iallafall med att båda blev skrattiga som fan och allt var skitkul för att sedan övergå i att jag låg och hade det jävligt mjukt och gott i soffan och min flickvän somnade :< Ingen kåthet här som någon tidigare skrev!
Första försöket lyckat alltså.
Andra och tredje försöket gick som ovan ungefär, inget speciellt hände. Åt aldrig mer än en bit.
Fjärde gången gick det ungefär likadant förutom att jag åt upp den biten som tjejen lämnade, det skulle jag inte gjort. Det kändes bra till att börja med men den värsta peaken kom ca klockan 23:00 när intaget skedde vid 17:00(!). Det blev alldeles för mycket för mig, jag nojade jättemycket och på något sätt inbillade mig själv att jag aldrig skulle somna och tankarna bara snurrade och allt var obehagligt som fan. Det gjorde det väl inte bättre att jag precis samma dag läst psykiatri och hade hjärnan full av psykoser och schizofreni. Tjejen bara låg och fnissade och hade svårt att hålla ögonen öppna men jag övertalade henne att prata med mig och klappa lite på mig. Somnade väl runt 01:00 och dagen efter var jag bara lycklig att det var över.
Det jag inte förstår är hur det kunde vara så annorlunda. Den kvarvarande biten av flickvännes kaka åt jag ungefär 2-3h efter jag åt min egen bit.
Nu har jag alltså en 2.5g kvar men vet inte om jag vågar prova igen. Har även någon bit kvar i frysen av kakan som redan är tillagad. Är röka det annorlunda? Röker helst inte, men vill kunna uppleva det sköna igen, utan det jävla hemska.