2015-02-17, 20:08
Medlem
Kan man äta cannabis, låta ruset lägga sig och sedan äta igen efter en sisådär 3 timmar?
Om sådant är fallet, hur mycket mer* isåfall?

Tackar för snabba svar
Citera
2015-02-17, 21:45
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av methman.26
Kan man äta cannabis, låta ruset lägga sig och sedan äta igen efter en sisådär 3 timmar?
Om sådant är fallet, hur mycket mer* isåfall?

Tackar för snabba svar
Min erfarenhet är att ruset håller sig bra mycket längre än tre timmar. Det är svårt att ge några riktlinjer för hur mycket du ska fylla på med men överdriv inte - får du i dig för mycket så kommer du med största sannolikhet att somna
Citera
2015-02-18, 04:30
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Det är väl 95% av hela grejen med att äta?

Hade aldrig provat innan, men det blev helt klart nice!
Citera
2015-02-19, 03:26
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Hade aldrig provat innan, men det blev helt klart nice!
Det är riktigt nice! Köpte hemmagjord Chokladkaka med jävligt bra olja för ett tag sen.

Gjord av den fina strainen AK47! Och fy fan, den var det bästa jag har käkat!
Då har man hunnit med och käkat en hel del olika grejer i sina år!
Bakat/lagat på både riktig bra Weed och Dunder Bruning!

Men den oljan h*n hade gjort det på är den potentaste jag har käkat av! Någonsin!
Citera
2015-02-19, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spelaren123
någon som vet vart man kan köpa ätbara cannabisprodukter som godis och liknande, kollar som fan på google men hittar bara sidor som säljer inom usa, och massa sidor som inte är legit för fem öre!

är det vara tor silkroad och shit som gäller eller finns det smidigare? PM:a gärna mig om någon vet nått, tjo!

Baka själv? Gjorde en stor kladdkaka på 4g brunt och 2g grönt igår. Sitter och äter den som lunch nu!
Citera
2015-02-28, 20:28
Medlem
TetrisNinjas avatar
Har gjort min egna hampamjölk ett par gånger nu och jag förstår att det ska vara väldigt nyttigt.

Mitt problem är att jag har försökt hitta en sida där det står listat mängden av näringsämnen som finns i hampamjölk, men jag har inte lyckats hittat något.

Finns den här sidan men det är mycket information som saknas.

Det saknas t.ex. information om riboflavin, kalium, vitamin E, zinc och magnesium, saker som finns i hampafrön.
Citera
2015-03-07, 01:05
Medlem
AgustSeris avatar
Någon som har smakat Bhang? Skulle gärna vilja testa det dock har jag inte råd att åka utomlands just nu så har kanske någon ett recpet?
Citera
2015-03-07, 09:44
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgustSeri
Någon som har smakat Bhang? Skulle gärna vilja testa det dock har jag inte råd att åka utomlands just nu så har kanske någon ett recpet?
Här har du ett exempel: http://goodandbaked.com/recipes/indian-bhang-recipe/
Citat:
Ingredients
  • 3 grams (1/8 ounce) butter
  • 2 cups milk
  • 1-2 grams of hash or cannabis
  • pinch of spice (cinnamon or nutmeg, depending on your tastes)

Directions
Melt butter in pan, add ground cannabis and simmer for one minute, then add milk. After gently warming, add any additional spices you’d like. We suggest cinnamon, nutmeg, or honey. For an added punch, toss in some vodka.
Citera
2015-03-09, 12:21
Medlem
fusuyLoLs avatar
Baka kaka med "rostat" grönt

Tjenixen. Är långledig till helgen, tänkte passa på att baka mig en kaka/efterätt av något slag, givetvis med cannabisinfusion. Jag innehar en Volcano vaporizer som jag använder regelbundet, allting jag "vaporiserar" sparar jag till bakning, efter ett par månader har det blivit ca 12g "rostat" godis. (Man sparar sååå mycket shit med en volcano, rekommenderar verkligen er att köpa en). "Vappar" i princip dagligen innan sovdags, helgerna blir det lite mer.

Min fråga: Hur mycket bör man använda till bakning för 2-3 personer? Har tidigare bakat med ca 3g nymalet dunder, utan stor effekt, dock var detta till 4 personer.

Jag har läst att "rostat" eller vaporiserat godis har betydligt större effekt än färskt godis har, att det är nån annan sorts THC som ger ruset än vid rökning/vappning, nån som vet mer inom detta området?

Tacksam för svar!
Citera
2015-03-09, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fusuyLoL
Tjenixen. Är långledig till helgen, tänkte passa på att baka mig en kaka/efterätt av något slag, givetvis med cannabisinfusion. Jag innehar en Volcano vaporizer som jag använder regelbundet, allting jag "vaporiserar" sparar jag till bakning, efter ett par månader har det blivit ca 12g "rostat" godis. (Man sparar sååå mycket shit med en volcano, rekommenderar verkligen er att köpa en). "Vappar" i princip dagligen innan sovdags, helgerna blir det lite mer.

Min fråga: Hur mycket bör man använda till bakning för 2-3 personer? Har tidigare bakat med ca 3g nymalet dunder, utan stor effekt, dock var detta till 4 personer.

Jag har läst att "rostat" eller vaporiserat godis har betydligt större effekt än färskt godis har, att det är nån annan sorts THC som ger ruset än vid rökning/vappning, nån som vet mer inom detta området?

Tacksam för svar!

2g per person om det är decarbolyserat eller vad det heter borde räcka.
Citera
2015-03-09, 12:44
Medlem
fusuyLoLs avatar
Bör man grinda om det rostade? Strainen jag har är Amnesia Haze, ganska fluffigt grönt.. Svårt att få det till "pulver", osäker på om det kommer gå att "smälta" ner det i smöret..
Citera
2015-03-09, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fusuyLoL
Bör man grinda om det rostade? Strainen jag har är Amnesia Haze, ganska fluffigt grönt.. Svårt att få det till "pulver", osäker på om det kommer gå att "smälta" ner det i smöret..

Jag förstår ej vad du menar. Du har väl grindat det innan du använder vape?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in