2014-10-23, 19:21
Medlem
Tog en sked och hällde i lite rapsolja och i med 0.4 gram fin fint hasch. Sedan satte jag i gång plattan på 3an och la skeden där på, rörde om med en tandpetare då och då sen efter 15 minuter så kylde jag ner skeden snabbt och käkade det.

Trodde inte ja skulle känna något så jag la mig och titta family guy i sängen och var beredd på att sova sedan kom det från ingenstans, blev sjukt väck och började springa runt i huset o leta munch. Var även så påverkad att golvet svajjade när jag gick, förstår inte hur det kunde slå så hårt. Troligtvis för kvaliten på rökat. Det satt i, i 15 timmar... Det här är något jag lätt gör igen bara lite tidigare på dagen så man inte sover bort hela ruset
Citera
2014-10-25, 09:47
Medlem
weedrapportens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swammpen
Jodå, de är minst sagt potenta. Utan tolerans räcker mellan 1/4 - 1/3 långt.

Detta är då white citrus fudge som inhandlades förra veckan, vet inte om han har en ny batch sen dess.
Nice, får bli en beställning
Citera
2014-10-30, 15:05
Medlem
BibbiStorms avatar
Ska testa lite haschte idag.
Tänkte smälta lite smör med haschet i medelvärme sedan låta smöret stelna. Slänga i smörklumpen i de kokheta te-vattnet och röra om. Borde de funka?
Citera
2014-10-30, 16:12
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BibbiStorm
Ska testa lite haschte idag.
Tänkte smälta lite smör med haschet i medelvärme sedan låta smöret stelna. Slänga i smörklumpen i de kokheta te-vattnet och röra om. Borde de funka?

Japp, snåla dock inte på tiden när du smälter enr din bit i smöret. 20-30min är att föredra! Låg värme ofc. Lycka till!
Citera
2014-11-07, 12:16
Medlem
Nybörjare på cannabis, ska göra haschkaka inför biobesök, hjälp mig rå

Jo jag röker cannabis var och varannan vecka och är väldigt icke-tolerant mot det. Jag och mina vänner kan oftast dela på 0,5 gram varje kväll om vi är typ 4 stycken.
Tänkte baka en liten kaka, tre stycken relativt små. Räcker ett gram för 3 om man gör en liten smet?
Tack på förhud mina vänner
Citera
2014-11-07, 12:17
Medlem
KaptenTrulles avatar
Det bör räcka eftersom att du får ett bättre rus / blir mer hög genom att äta hasch kaka, men ta i lite till för att vara på den säkra sidan
Citera
2014-11-07, 12:19
Medlem
Shuffless avatar
Ett gram räcker verkligen inte när man ska baka till tre pers, rök det istället. Är avundsjuk på dig TS, tar lätt en femma på en kväll där vi endast är två pers.
Senast redigerad av Shuffles 2014-11-07 kl. 12:25.
Citera
2014-11-07, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenTrulle
Det bör räcka eftersom att du får ett bättre rus / blir mer hög genom att äta hasch kaka, men ta i lite till för att vara på den säkra sidan
Han där under han säger ju nåt helt annat, jag väljer att tro på dig, känns rimligt och bra. Och om jag inte blir superstekt är inte det hela världen heller. Tack så hämskt!
Citera
2014-11-07, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Ett gram räcker verkligen inte när man ska baka till tre pers, rök det istället. Är avundsjuk på dig TS, tar lätt en femma på en kväll där vi endast är två pers.
hahaha en femma på en kväll jadu...då hade jag fan ODat och dött, fast det inte går.
Citera
2014-11-07, 12:32
Medlem
Goesta37s avatar
Du kommer behöva MER om du skall baka än om du röker det. MYCKET mer.

Rök det istället OM du måste baka så ös på som fan annars blir ni bara besvikna och har slösat bort flera gram i onödan.
Citera
2014-11-07, 12:34
Medlem
Goesta37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dylanolog
hahaha en femma på en kväll jadu...då hade jag fan ODat och dött, fast det inte går.

Nej en 5a kan jag tänka mig att ni minst kommer behöva slänga i. Tänk på att när du röker så tas knarket upp MYCKET bättre än när du äter det.

Det är ovärt att baka och skall endast göras vid speciella tillfällen eller när man har mycket knark man av någon anledning bara vill slösa bort.
Citera
2014-11-07, 12:47
Medlem
knokkelmanns avatar
Tänk på att äta det i god tid eller välj en jävligt lång film, annars får ni inte särskilt mycket rus under filmens gång då det tar ett tag för kroppen att ta upp det då man äter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in