2007-04-29, 18:32
Bannlyst
Någon här som har något tipps på hur man väldigt enkelt och luktfritt kan äta cannabisen? Bor nämligen hemma så att stå och steka i smör eller något innan man ger sig ut funkar inte direkt... Har testat att äta marijauna samtidigt som jag åt två snickers. 1.5 g ww, men jag fick ingen effekt alls av det.

Nyfiken på vad som kan vara en bra dos med? Hur många gånger mer måste man ta jämfört om man hade rökt?
Citera
2007-04-29, 20:26
Awaiting Email Confirmation
Robb3s avatar
vilket snack om fetter o sonnt :P.. tog en gubbe och smulade, hällde i det i vatten jag kokat upp & en påse oboy som man har i vatten.. funka hur perfekt som helst, blev lite stark eftersmak bara.. nådde peaken efter ca 50 minuter, och varade i ca 6timmar efter det, innan det börja sega ner igen.. bästa sättet imo ifall man bara har lite men vill va stenad länge.

inget fett/smör/margarin whatever.. funkade hur bra som helst. det löste upp sig fullt tillräckligt ändå om man rörde runt lite.
Citera
2007-04-29, 21:24
Medlem
Blue_berrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maan
nån med erfarenhet som vet om det luktar mycket när man smälter det ihop med margarin?

Luktar inte så mycket vad jag kommer ihåg, kommer inte ihåg mycket av den morgonen vi stod i köket och donade hehe..
Citera
2007-04-29, 23:16
Medlem
Kosstaskens avatar
Nu har jag kokat upp 2 dl vatten, en stor klick smør, 1g brunt, en sockerbit ocv två tepåsar..

Avvaktar effekt, det smakar faktiskt helt ok.
Jag är långt ifrån en erfaren cannbisanvändare men tänkte se vad man kan göra av denna söndag kvällen.

Skall sätta på lite soft musik i lurarna och se om jag kan uppdatera tråden senare.

Fast d luktade hasch i hela lägenheter efter te-koket så undvik detta om ni har huskamrater som inte vill lukta hasch nästa morgon..hehe
Citera
2007-04-29, 23:18
Medlem
maans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blue_berry
Luktar inte så mycket vad jag kommer ihåg, kommer inte ihåg mycket av den morgonen vi stod i köket och donade hehe..
hehe, okej men ingen stark hash-lukt iallafall då?
tack
Citera
2007-04-29, 23:41
Medlem
Bajsfacistens avatar
Hur fungerar det egentligen att göra muffins och brownies med cannabis, går inte THC:et *sönder* vid hög värme?
Citera
2007-04-29, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Hur fungerar det egentligen att göra muffins och brownies med cannabis, går inte THC:et *sönder* vid hög värme?

Under 155 grader så är det väl lugnt? Sen ... Blir sakerna verkligen så varma...tror inte det. Alltså, en kyckling t.ex. blir ju inte 225 grader varm bara för att ungnen är det.
Citera
2007-04-30, 00:07
Medlem
Tjenna!

Jag har typ 1g brunt jag hade tänkt käka. Jag hade tänkt inmundiga detta i form av haschoboy och undrar hur jag ska gå tillväga för att göra den på bästa sätt?

Hur ska jag smälta haschet i smöret och vilken temperatur osv samt hur länge?

Tack på förhand stoners
Citera
2007-04-30, 00:49
Medlem
Boones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maan
nån med erfarenhet som vet om det luktar mycket när man smälter det ihop med margarin?

Luktade verkligen hasch i hela huset efter det att jag hade smält in det gröna i margarinet trots att fläkten var på max.

Bakade en sorts kladdkaka av det hela och fy i helvete vad den smakade illa. Som om någon hade dumpat i ett par liter pellets i den.

Nej jag håller mig till att röka i fortsättningen!
Citera
2007-04-30, 09:33
Medlem
Ansiktsvargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boone
Luktade verkligen hasch i hela huset efter det att jag hade smält in det gröna i margarinet trots att fläkten var på max.

Bakade en sorts kladdkaka av det hela och fy i helvete vad den smakade illa. Som om någon hade dumpat i ett par liter pellets i den.

Hehe samma här, luktade som satan

Fast det smakade gottigt brass om mina muffins
Citera
2007-04-30, 12:59
Medlem
TellusGs avatar
Alltså, jag vet inte varför vissa har fått för sig att man inte kan göra the på hasch/marijuana. Varmt vatten och i med biten/budsen och låt det dra. Funkar perfekt. Den som säger något annat har helt enkelt inte provat.

När man gör haschoboy funkar det bra att bara lösa shittet i varm mjölk o sen köra!
Citera
2007-04-30, 20:06
Medlem
maans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boone

okej, nu hade jag tänkt att använda mig av hashish till brygden, tänkte göra lite varm chocklad
det kanske inte luktar lika mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in