Citat:

Ursprungligen postat av 
LKVN

Du styrs i resonemanget av mig. Då blir allt fel. 
Med Mållgan menas okänd, vill du så kan vi döpa om "källarmannen" till NN, ingen ålder, 
inget kön,inge´t kort och gott. Denne oidentifierade skall således ha en egen rubrik i 
domskälen vad den tänkas kunnat hitta på för jävulskap tillsammans med Sim*n, Fredr*k ? 
Vi hade haft en dom på säkert 5000 sidor då om alternativa möjligheter och därtill Mållgan 
skall tas i beaktande åt alla håll och kanter, jag menar ingen av dessa tre har möjligheten att 
bemöta något, två döda en okänd. Fritt fram för HR liksom, på dom döda och okända bara. 
Fria K-G gäller.
Funkar kanske i tråden men i HR kan man inte riktigt resonera som du önskar....
Herre gud säger jag. 

Du har så oerhört höga tankar om dig själv, samtidigt som jag verkligen börjar att känna ett vist förakt för dig pga ditt sätt att resonera tillsammans med din självgodhet som du verkligen inte har orsak att känna.
Din osnygga självgodhet lyser allt för ofta igenom. Men jag har dåliga nyheter för dig, du saknar teckning för den! 

Och jag inser att du inte hör till rättssystemet utan att du troligen känner ett personligt engagemang då du är redo att bortse från viktiga resonemang som kunde ha talat till den gamle mannens fördel - personligt engagemang (vänner/släktingar) är ju sällan garanter för att rättssäkerheten skall hållas på en acceptabel nivå.
Ett viktigt resonemang skall uteslutas då domen får för många sidor - sinnessjukt! 

"Sätt dit gubbfan för mord, bara skit i detaljerna, domen blir så lång!" 

Jag tar det igen, domstolen finner det troligt att den tredje personen befann sig i källaren. Det är ett fakta. Det går inte att lalla bort!
Att domstolen noterar det faktumet och samtidigt meddelar att man bortser ifrån det, det är ju för i helvete hårresande.
Allt som talar till gärningsmannens fördel skall tas i beaktning, allt annat är nys!