2016-06-14, 17:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Märkligt att vissa skribenter i denna tråd väljer att kalla grovt kriminella, flerfaldigt brottsdömda fysiskt angripande vuxna män för "killar", "grabbar", "ungar", "pojkar".

Pojkstreckssyndromet?
Bröderna var grovt kriminella missbrukande vuxna män på 21 och 24 år, men just det faktum att dom var vuxna män undviker många som vill försvara dom in i det längsta.
Man minimerar deras ansvar som vuxna genom att kalla dom för "killar", "grabbar", "ungar", "pojkar". Helt sjukt i min värld.
Dom hade rätt att rösta, gå på systemet, dömas som vuxna osv... men dom beskrivs av många som snorungar. SJUKT!!!
Citera
2016-06-14, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Bröderna var grovt kriminella missbrukande vuxna män på 21 och 24 år, men just det faktum att dom var vuxna män undviker många som vill försvara dom in i det längsta.
Man minimerar deras ansvar som vuxna genom att kalla dom för "killar", "grabbar", "ungar", "pojkar". Helt sjukt i min värld.
Dom hade rätt att rösta, gå på systemet, dömas som vuxna osv... men dom beskrivs av många som snorungar. SJUKT!!!

Pfft, det är inte mycket bättre nivå att kalla dem för "dräggen". Men det är lugnt, hädanefter kan de få heta män istället för killar/pojkar. Gubben kan också få heta man.
Citera
2016-06-17, 07:10
Medlem
Var det den 21 /6 som domen ifrån TR skulle komma?
Citera
2016-06-17, 07:25
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag

Stämmer bra det. Kl. 11.00 närmare bestämt.
Citera
2016-06-17, 12:19
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det spelar ingen som helst roll ifall de två vanartiga gossebarnen varit hin håles lokala representanter på orten och trakasserat KG oavbrutet. Det är inte därför han får skjuta dem (om han nu anses ha haft den rätten, det får vi se), utan det måste handla om en akut och omedelbar fara I STUNDEN.
Jag håller med, med en modifikation: Hur de två vanartiga ynglingarna i det tidigare har betett sig mot KG kan ha en inte obetydlig inverkan på hur han uppfattar hotet när han får hembesök. Och eftersom jag inte ser något annat rimligt sätt att fria för nödvärn än att tillskriva putativt nödvärn kan detta vara alldeles kritiskt.

Omvänt spelar det ju absolut ingen roll för fallet hurpass "Ove-aktig" KG har varit gentemot killarna. Väldigt mycket diskussionen i tråden har handlat om vilkan sida man ska ha mest förståelse för. Det är - bortsett från aspekten med putativt nödvärn, då - totalt ointressant för rättsfallet.
Citera
2016-06-17, 16:50
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är det inte -- eftersom det hävdas att bröderna trakasserat KG, det har de inte gjort.
De har inte varit i närheten av KG mer än när han sökte upp dem i Kenneths hus - ett år före den aktuella kvällen när de skjuts.

Och frågan är ju varför de åkte dit just den kvällen. Vad utlöste att de efter ett år söker upp honom?
Just i ljuset av att de inte tidigare gjort det.

Hela detta inlägg är.. underbart

Sorry för att jag citerar ett så gammalt inlägg, men...

Hur vet du allt detta med den säkerhet du skriver det? Det finns inga bevis för det,
men det behöver inte betyda att det faktiskt inte har hänt. Och sedan avslutar du med
en fråga baserad på din egen "sanning"

Jag är ledsen, men dina "sanningar" baserat på frånvaron av bevis för att bröderna
varit där är inget annat än gissningar. Precis som så mycket annat. Du får naturligtvis
ha en teori som alla andra, men försök inte att få det till fakta.

Du kan bättre än så
Citera
2016-06-20, 12:01
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag

Vad tingsrätten säger blir känt klockan 11.00 den 29 juni. Då meddelas domen
Citera
2016-06-20, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Vad tingsrätten säger blir känt klockan 11.00 den 29 juni. Då meddelas domen
Jag hade läst 21 juni! Var har de skrivit 29 juni?
Citera
2016-06-20, 12:34
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker

längst ner

http://www.hd.se/2016-06-03/sven-eri...en-inte-sakert
Citera
2016-06-20, 16:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det är olika datum i tidningarna. Vete fan vad som är rätt

HD.se direktrapporteringen skriver: Dom blir det den 29 juni klockan 11.00
Expressens direktrapportering skriver: Dom den 21 juni kl 11

Även Expressens artikel skriver 21 juni.
Vad som egentligen blir utgången i det här målet meddelas den 21 juni kl 11. Då kommer domen.
http://www.expressen.se/kvallsposten...en-i-vallakra/

HD.se skriver 29 juni med.
Att 68-åringen släpptes efter den sista rättegångsdagen och i väntan på domen som meddelas den 29 juni motiverades med att han visserligen är fortsatt misstänkt för mord i två fall men att de skäl som finns för att hålla honom häktad väger lättare än hans hälsa. Mannen, som har dokumenterade hjärtbesvär och har magrat 22 kilo, har nu suttit häktad sedan mitten av oktober.

Aftonbladet skriver 29 juni med.
Dom i målet kommer den 29 juni.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22924801.ab

Sydsvenskan skriver också 29 juni.
Dom i målet kommer den 29 juni.
http://www.sydsvenskan.se/2016-06-01...-i-nodvarnsmal

Lite sent att ringa Tingsrätten och fråga nu tyvärr för dom stänger växeln kl 16.
Citera
2016-06-20, 16:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det är olika datum i tidningarna. Vete fan vad som är rätt

Lite sent att ringa Tingsrätten och fråga nu tyvärr för dom stänger växeln kl 16.

SR har 21 juni och lokalblaskan också. Sen har domstolen inga förhandlingar den 21 juni, så jag tror dagen är vigd åt domen.
Citera
2016-06-21, 07:09
Medlem
Vad tror ni om utfallet? Oavsett lär det få vidare till HR.
Men mord blir det inte. Vållande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in