2016-06-07, 19:22
Medlem
Det skall bli intressant att se domskälen. Jag kommer däremot inte att sakna en FB-tråd där folk med uppenbara sömnsvårigheter vecklar in sig i ovidkommande detaljer och slåss mot halmgubbar. Själv har jag varit gift mer än 27 år. Men jag förstår inte riktigt på vilket sätt längden av någons äktenskap gör någon till något slags auktoritet i ämnet relationer, inom- eller utomäktenskapliga. Jag förstår inte heller på vilket vis avlade eller uppfostrade barn gör någon till expert på barnuppfostran. Däremot konstaterar jag att vare sig biologiska eller fosterföräldrar lyckades få någon rätsida på de såta bröderna.
Citera
2016-06-09, 05:32
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det antyds inte ens i förhöret att de skulle ha varit på väg till KG, de togs inte på någon åker som du hävdade och de togs inte med några vapen heller.

Smått menlöst att argumentera för att bröderna inte hade planer på att hälsa på KG, eftersom verklighetens facit obönhörligt bevisat att bröderna hälsade på gubben med brottsligt uppsåt.
Citera
2016-06-09, 09:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Smått menlöst att argumentera för att bröderna inte hade planer på att hälsa på KG, eftersom verklighetens facit obönhörligt bevisat att bröderna hälsade på gubben med brottsligt uppsåt.
Nej, verklighetens facit visar att de ETT ÅR senare åkte upp till honom - det säger ingenting om när de greps året innan.
Det kan ju faktiskt vara så att mammans prat inte bara skrämt upp KG utan också verkat åt andra hållet.
Citera
2016-06-09, 11:10
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Nej, verklighetens facit visar att de ETT ÅR senare åkte upp till honom - det säger ingenting om när de greps året innan.
Det kan ju faktiskt vara så att mammans prat inte bara skrämt upp KG utan också verkat åt andra hållet.
De borde de väl inte ha varit utrustade med kniv och järnrör + sönderklippta t-shirts för ansiktet..? - Finns det något som tyder på att det kan ha varit fråga om ett försoningssamtal?
Citat:
Ursprungligen postat av K-G
Och jag… jag… jag… jag ser… jag ser det till hundra procent att jag skulle
inte kunna vittna mot dom. Utan dom skulle förstöra mig så att jag inte orkade göra det.
Vad tror du om den analysen?

Eller var det K-G som själv slog sönder dörrfönstret - och sedan såg till att lägga lite rekvisita intill de döda kropparna?

Har K-G uppsåtligen skjutit bröderna i akt och mening att undanröja det sista hindret fram till H; den kvinna han ansett sig förtjäna?
Citera
2016-06-09, 14:07
Medlem
Jag funderar på en sak men får inget vettigt svar. En av bröderna har ringt till KGs f.d. fru samma kväll som de blev mördade! Varför ringde de? Vad kan de ha sagt till henne. Varför nekar hon och vill inte berätta sanningen? Det är klart att hon inte vill att hennes barns far hamnar i fängelse. Det spelar inte någon roll om han är en mansgris eller psykopat (det säger jag inte att han är så) då blir det skam för hela familjen. Jag är övertygad att om bröderna hade hotat henne eller KG, då skulle hon berättat för polisen eftersom det skulle gynna KG. Kan det vara så att bröderna vill klaga på gubben och bad Karin att hon skulle prata med sin f.d. man att han skulle lämna deras mamma ifred? Hon hade sagt ju att hon skulle gå tillbaka till sin familj? Om det var så, då, kanske Karin sagt till dem att det hade inget med henne och göra och lagt på luren. Efteråt ringde hon till KG och berättade det. Det borde göra gubben ännu mer förbannad och tyckte att bröderna gått för långt med att ringa till hans anhöriga? OBS! Det är bara spekulation från min sida!

CITAT från FUP:
Förhörsledare: I utredningen har det framkommit att du, den 14 oktober 2015 (dagen innan Karl-Gustaf greps av polisen) kl 17.04, blivit uppringd från en av pojkarnas mobiltelefoner… Samtalet skulle ha varat i lite mer än en minut. Berätta om detta.

Karin: Nej, oj! Har jag svarat då?
Samtalet har pågått i lite mer än en minut…?

Karin: Nej, men jag pratade med Karl-Gustaf på eftermiddagen, när han var ute och körde.
Karl-Gustaf var på väg hem och skulle sedan köra tillbaks till Kristianstad igen. Jag ville att han skulle köra till Kristianstad dagen efter istället. Det ville inte Karl-Gustaf.
Har jag blivit uppringd av någon som jag har pratat med och inte vet något om…? Kan det vara någon försäljare… som pratat engelska… som ringt… jag vet inte om det var det samtalet. Jag har då svarat på engelska "jag förstår inte detta, nu lägger jag på". Detta har hänt vid ett tillfälle, när jag befann mig hemma hos Sofia. Jag är där varannan vecka. Jag var ju hos Sofia den 14 november. Jag kommer inte ihåg om det engelska samtalet kom då
Senast redigerad av matematiker 2016-06-09 kl. 14:12.
Citera
2016-06-09, 14:17
Medlem
Kommer någon ihåg att vilken tid det var när Karin ringde hennes f.d. man? Var det innan kl 17.04 (tiden som bröderna ringde) eller efter det?
Senast redigerad av matematiker 2016-06-09 kl. 14:27.
Citera
2016-06-09, 15:50
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:

Lite som att ha värsta debatten om huruvida Hitler ville invadera Polen 1938.
Såhär i efterhand är liksom Hitlers ambitioner ganska uppenbara.
Citera
2016-06-09, 16:17
Medlem
Ytterligare en påminnelse om att mest hänsyn ska tas till kriminella. Väldigt oroande när man är och naggar på nödvärnsrätten. Anledningen är enbart att man ska slippa komplicerade fall i rätten. Men att försvara sig är en mänsklig rättighet. Till och med i DDR.

När ska daltande med kriminella upphöra? Någon som befinner sig i mitt hus oinbjuden befinner sig där på egen risk, är det verkligen så besvärligt att fatta?
Citera
2016-06-09, 17:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
De borde de väl inte ha varit utrustade med kniv och järnrör + sönderklippta t-shirts för ansiktet..? - Finns det något som tyder på att det kan ha varit fråga om ett försoningssamtal?
Var har jag ens antytt att det skulle han handlat om något vänligt besök?
Citera
2016-06-09, 17:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Lite som att ha värsta debatten om huruvida Hitler ville invadera Polen 1938.
Såhär i efterhand är liksom Hitlers ambitioner ganska uppenbara.
Nej, det är det inte -- eftersom det hävdas att bröderna trakasserat KG, det har de inte gjort.
De har inte varit i närheten av KG mer än när han sökte upp dem i Kenneths hus - ett år före den aktuella kvällen när de skjuts.

Och frågan är ju varför de åkte dit just den kvällen. Vad utlöste att de efter ett år söker upp honom?
Just i ljuset av att de inte tidigare gjort det.
Citera
2016-06-09, 17:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag funderar på en sak men får inget vettigt svar. En av bröderna har ringt till KGs f.d. fru samma kväll som de blev mördade! Varför ringde de? Vad kan de ha sagt till henne. Varför nekar hon och vill inte berätta sanningen? Det är klart att hon inte vill att hennes barns far hamnar i fängelse. Det spelar inte någon roll om han är en mansgris eller psykopat (det säger jag inte att han är så) då blir det skam för hela familjen. Jag är övertygad att om bröderna hade hotat henne eller KG, då skulle hon berättat för polisen eftersom det skulle gynna KG. Kan det vara så att bröderna vill klaga på gubben och bad Karin att hon skulle prata med sin f.d. man att han skulle lämna deras mamma ifred? Hon hade sagt ju att hon skulle gå tillbaka till sin familj? Om det var så, då, kanske Karin sagt till dem att det hade inget med henne och göra och lagt på luren. Efteråt ringde hon till KG och berättade det. Det borde göra gubben ännu mer förbannad och tyckte att bröderna gått för långt med att ringa till hans anhöriga? OBS! Det är bara spekulation från min sida!

CITAT från FUP:
Förhörsledare: I utredningen har det framkommit att du, den 14 oktober 2015 (dagen innan Karl-Gustaf greps av polisen) kl 17.04, blivit uppringd från en av pojkarnas mobiltelefoner… Samtalet skulle ha varat i lite mer än en minut. Berätta om detta.

Karin: Nej, oj! Har jag svarat då?
Samtalet har pågått i lite mer än en minut…?

Karin: Nej, men jag pratade med Karl-Gustaf på eftermiddagen, när han var ute och körde.
Karl-Gustaf var på väg hem och skulle sedan köra tillbaks till Kristianstad igen. Jag ville att han skulle köra till Kristianstad dagen efter istället. Det ville inte Karl-Gustaf.
Har jag blivit uppringd av någon som jag har pratat med och inte vet något om…? Kan det vara någon försäljare… som pratat engelska… som ringt… jag vet inte om det var det samtalet. Jag har då svarat på engelska "jag förstår inte detta, nu lägger jag på". Detta har hänt vid ett tillfälle, när jag befann mig hemma hos Sofia. Jag är där varannan vecka. Jag var ju hos Sofia den 14 november. Jag kommer inte ihåg om det engelska samtalet kom då

Ja, ett samtal på en minut är ju faktiskt hyfsat långt ändå - man hinner byta en del information på den tiden.
Så vad sades.
Det är ju inte en bortkoppling det är frågan om - utan någon har ju svarat ....
Citera
2016-06-09, 17:52
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Nej, det är det inte -- eftersom det hävdas att bröderna trakasserat KG, det har de inte gjort.
De har inte varit i närheten av KG mer än när han sökte upp dem i Kenneths hus - ett år före den aktuella kvällen när de skjuts.

Och frågan är ju varför de åkte dit just den kvällen. Vad utlöste att de efter ett år söker upp honom?
Just i ljuset av att de inte tidigare gjort det.

Men de gångerna de följt efter honom med bil och kört upp jämsides och hånlett tillexempel? Ganska hotfullt beteende om det dessutom kombinerats med diverse hot.
Tycker att deras beteende överlag och uppgifter i FUP talar ganska tydligt för att de har jävlats med KG, vilket är trakasserier.

Får jag bara fråga av egen nyfikenhet varför du talar så väl för pojkarna i tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in