Citat:
Ursprungligen postat av
Brottskod
En annan bild av händelsen. Lite händelser som kan ha utlöst skjutningen.
Tydligen ska mannen inte varit guds bästa barn själv enl. flera källor som vi kunnat läsa här på FB.
Väldigt aggressiv och provocerande.
http://www.expressen.se/kvallsposten...a-om-tragedin/
Var står det att K-G är aggressiv och provocerande här på fb? Han är ostraffad till skillnad mot bröderna som har ett lååååååångt brottsregister.
Däremot så finns det uppgifter på att K-G var en rättskaffens man och inte rädd för att säga ifrån när han såg något som var fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
"Han stirrade sönerna i ögonen." 
Citat:
Ursprungligen postat av
L.D.
hahahaha... Pappan beskriver 67-åringen som aggressiv trots att han inte gör nåt fysiskt och det är söndagsskolesonen som tappar fattningen och tar till våld.
Citat "Familjen och 67-åringen bodde bara tvåhundra meter från varandra i samhället. Men pappan säger att de egentligen aldrig haft med varandra att göra.
(Min rättelse. Fel information i artikeln. Fågelvägen är det ca 650 m och går man på den igenvuxna vägen så är det ca 850 m gångavstånd.)
Ett undantag var dock en lördagsmorgon för ungefär ett år sedan.
– Då körde mannen upp på vår uppfart och ville prata. Han anklagade mina söner för att ha förstört hans fönster och krävde att jag skulle betala 16 000 kronor.
Pappan säger att 67-åringen uppträdde provocerande. Han stirrade sönerna i ögonen och det hela ska ha slutat med att en av dem puttade mannen så han snubblade baklänges och slog sig i en trappa.
Det kan ha varit gnistan som tände en eld.
En polisanmälan om misshandel upprättades, men lades senare ned i brist på bevis. Mannen ska dock ha fortsatt sitt agerande och vid flera tillfällen ha uppträtt föraktfullt vid möten i byn. Enligt flera vittnesmål ska han också ha smugit omkring i kvarteret där familjen bor."
Ja herregud

Dom har slagit sönder rutor för 16.000 kr och antagligen gjort en massa mer. Självklart var K-G förbannad och vem skulle inte vilja ha betalt för rutorna?
Ska det så kallade stirrandet ge bröderna rätt att knuffa omkull en då 66 årig man?
Och vadå nedlagt i brist på bevis? Pappan såg ju det hela och borde ha kunnat vittna?
Citat:
Ursprungligen postat av
Grodologen
Typisk dörrmatteförälder, det är inte mina barn som gjort fel utan det är omgivningen som ljuger !
Det är precis såna här föräldrar som hjälper sina barn att gå åt helvete och ungarna blir kriminella med uppbackning hemifrån. Hade pappan markerat att det här var fel så hade utgången kanske blivit annorlunda. Men å andra sidan... Bröderna hade ju inte bott hemma speciellt mycket för dom var ju under LVU för det mesta...
Citat ”Mannen ska dock ha fortsatt sitt agerande och vid flera tillfällen ha uppträtt föraktfullt vid möten i byn.”
Han lär nog inte ha varit ensam om det...
Citat:
Ursprungligen postat av
Gammelkorpen
Träffade en vän ifrån Vallåkra idag och som jag förstod det på honom var bröderna ökända skitstövlar och att det pratas på byn om att de vid flera tillfällen har försökt pressa fram pengar både från 67-åringen och andra. Om det stämmer eller ej är dock oklart.
Citat ”Enligt flera vittnesmål ska han också ha smugit omkring i kvarteret där familjen bor."
Kan inte annat än skratta

Det är inget kvarter. Det är hus på landet med stora ängar runt omkring. Närmaste granne till pappan bor över 200 m bort och nästa granne över 300 m bort.
Edit: Från pappans/brödernas hem till K-G:s hem är det fågelvägen ca 650 m och går man på den igenvuxna vägen så är det ca 850 m gångavstånd. K-G har dessutom hund!
K-G bor väl för helvete i byn och har väl rätt att promenera runt i den som alla andra som bor där. Jävla snyftartikel
Citat ”Det finns ytterligare uppgifter om orsaken till bråken som polisens utredare kontrollerar just nu.
Pappan kan tänka sig att bröderna inte var speciellt förtjusta över 67-åringens agerande.
-Jag vill varken lägga till eller dra ifrån någonting och hade jag vetat att något var på gång i onsdags kväll hade jag givetvis stoppat det, säger han.”
Ehhhh... VA?

Om pappan inte har lyckats stoppa brödernas brott sedan dom gick i lågstadiet... HUR hade han tänkt att han skulle lyckas nu???
Bröderna har ju varit STORA problem i 15-20 års tid!!!
Glömde pappan berätta om detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Idag har jag fått bekräftat från en bekant som kände mycket väl till bröderna när de var små. Soc. kopplades in redan på lågstadiet. Mordbrand och dylikt. Avlivningarna var en rejäl samhällsvinst.
Citat:
Ursprungligen postat av
stoffestofil
Det började tidigare. Vid 10 år höll troligen storebror på att packa väskorna för sitt första besök i familjehem...
Varför berättar inte pappan att det har varit stor problem med båda bröderna sen lågstadiet?
Varför berättar han inte att båda har varit på LVU sen mycket unga år?
Varför berättade han inte om deras lååååånga straffregister?
Jag känner hur hornen växer i min panna när jag har läst sån här skit
Har journalister verkligen ingen som helst källkritik?
Citaten är från artikeln i Kvällsposten
http://www.expressen.se/kvallsposten...a-om-tragedin/