Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Du läser fup som fan läser bibeln och det står väldigt klart att du INTE är på K-G:s sida i det här fallet. Du förvränger och förminskar hans sjukdom i det här inlägget tex.
Ska du hänvisa till fup så gör om och gör rätt!!! Många här orkar inte läsa hela fup och tar dina falska påståenden som sanningen och det vill jag ha stopp på.
Och JA jag är helt och håller på K-G:s sida och hoppas han går helt fri!!!
Jag ställer dig why123 samma fråga som BoyGoneBad ställde till dig...
Så why123, om din mission i tråden är att baktala KG och försöka få honom dömd
på förhand, varför inte helt enkelt erkänna detta? Varför hymla och försöka framstå
som objektiv? Jävla märkligt tillvägagångssätt.
Det var inte lite text du tog med för att ställa en sådan liten fråga? För det första förminskar jag inte hans sjukdom! Jag gick medvetet inte in och utvecklade mitt svar på hjärtsjukdom. Det beror på en enda sak, när det gäller hjärtsjukdomar behöver jag inte gå in och googla på hjärt-och lungsjukas sida. Jag behöver inte heller få det berättat för mig att hjärtsvikt ofta hänger ihop med annan sjukdom. Allt detta vet jag jäkligt väl. Detta är för mig personligt. Jag jämförde hans hjärtstatus nu med den ett år tidigare, den var bättre nu vilket inte betyder att den är bra.
Hymlar, tycker du jag hymlar? Det är klart att jag vill ha honom dömd. Däremot baktalar jag inte honom. För det behöver jag inte! Med de olika uppgifterna han uppgett i förhör så behövs det inget baktalande. Hade jag ansett att han var en skröplig gammal man som inte hade något annat val än att skjuta hade jag givetvis resonerat annorlunda. Men jag ser honom inte så..
Problemet du har är att du försvarade honom långt innan du faktiskt visste vad som hände. Du band upp dig till ett händelseförlopp som du inte visste hur det såg ut.
Nej, jag kan se förmildrande omständigheter, men jag tycker det skulle vara farligt för hela samhället om han inte blev dömd. Är dina frågor uträtade? Nu ska jag gå och lägga mig och kommer inte svara mer.
Edit: Sedan att jag inte citerade hela läkarutlåtandet var p g a att det jag ville få fram var att han inte hade blivit sämre sedan den förra läkarundersökningen. Det fanns naturligtvis ett skäl till det, han påstod att han blivit så dålig att han inte kunde svara på frågor. Det var det jag ville motbevisa!
Sedan att BoyGoneBad som inte ens orkar läsa Fup applåderar dig (och andra) som är helt för K-G, ja vad ska jag säga om det. Det är så det funkar. Han borde få medalj, han är en riktig hjälte osv.. in absurdum. Nej, jag delar inte den åsikten. Det finns något jag saknar hos K-G och även hos en del på flashback, insikten om att två unga människor är döda. Det är väldigt enkelt att säga att det är deras eget fel. De döda har aldrig någon talan, inte nu heller.. Nu är det åklagaren som ska tala för dem och jag hoppas hon gör det bra.