Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Så om min man säger till mig - "Nu går jag hemifrån för annars kanske blir så arg så jag tappar behärskningen" ...
Då bör han åtalas för olaga hot?
Det finns inget hot i att vilja komma bort från platsen ...
Men är det ett enskilt olaga hot mål vi talar om? Nej, vi talar om det som föregått innan dom blev skjutna.
Ditt resonemang förblir undermåligt eftersom du inbillar dig att du kan plocka ut en enskild händelse i en kedja och fråga om det är ett olaga hot. Det är allt som hänt innan som har betydelse för hur gubben har upplevt det ingenting annat.
Polisman, ES befann sig tillsammans med kollega, Fredrik , på plats
hemma hos Karl-Gustav
2014-09-21, i samband med att Karl-Gustaf, bland annat, blivit hotad, av bröderna Simon och Fredrik
Emma informeras om att anledningen till förhöret är att hon ombeds berätta om hur hon
upplevde Karl-Gustaf vid detta tillfälle.
Hur upplevde du Karl-Gustafs rädsla?
Känslan jag fick när jag var där hemma hos Karl-Gustaf var att "jag var lite på tårna". Det
kändes som att pojkarna Simon och Fredrik skulle kunna komma tillbaka när som helst.
Upplevde du Karl-Gustaf som rädd och orolig?
Jag upplevde honom som omskakad och orolig över det som hänt. Anledningen till att vi var
där, var ju på grund av att han blivit hotad av bröderna, Simon och Fredrik . Jag
upplevde Karl-Gustaf som lite speciell. Han hade inga större känslouttryck men han var ju så
pass rädd och orolig att han ringt polisen. Jag minns inte om han hade blivit utsatt för våld av
pojkarna men jag får upp en svag minnesbild av att han hade skadat sitt ena ben. Hur denna
skada uppkommit, vet jag inte.