2015-10-18, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Nej, krutstänk och förekomsten av tillhörande spårisotoper bevisar bara att någon skjutit med just den ammunitionen /vapnet i relativ närtid. Om du tar en bössa och skjuter på en vägskylt och sedan lämnar över bössan till mig som sedan skjuter ihjäl en förbipasserande så lär vi ju båda ha samma spår på nävarna, eller hur?
Utan stödbevisning av andra saker säger krutstänk inte någonting alls.

Men det finns bara en typ som är aktuell nu...jägaren..ingen annan möjlig GM, så det här reder dom ut snabbt.

Citat:
PS: Jag går vare sig iklädd löjliga hattar eller har huvuden uppspikade ovanför dörren. /DS
Edit: Konstgjorda musöron är mera min grej.

....men femtioelva älg- och hjorthorn uppspikade per kvadratmeter både utomhus och inomhus då?? Det har jag sett..

Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Du pratar om jägare och jakt oavbrutet, i det här fallet var det bröderna som var jägarna och var ute på jakt efter KG. Att jakten inte blev så lyckad är en annan sak.

Nej, det var ju så...bröderna var inte vana vid att döda..det var 67-åringen däremot. Därför var det bröderna som fick bita i gräset...bokstavligen..

Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Vad behöver bevisas? KG har erkänt att han skjutit de dödande skotten.
Att lägga ner mer tid på att försöka hitta bevis som talar för vem som sköt känns rätt så överflödigt eller?

Dom undersöker det i alla fall...KG kan erkänna för någon annan...sina barn t.ex....falska erkännanden är inte så ovanliga som man kan tro.
Citera
2015-10-18, 19:15
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Bröderna var inte dömda för att ha dödat någon rent bokstavligen i alla fall.....67-åringen hade inte långt från avtryckarknappen på vapnet han!!! Att dom var beväpnade med kniv kan man förstå, dom visste att han inte var försvarslös. ATT DOM ÖVERHUVUDTAGET KOM DIT...det är något polisen får reda ut....han kan ha lurat dit dom i en fälla och planterat bevis...kriminalteknikerna har mycket att stå i just nu!

Hur fan kan man vara såhär pass blåst? Vad gjorde de där till att börja med?
Citera
2015-10-18, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.

"Smart" av honom skulle ju vara att lura dit dom och skjuta av dom...så han blev kvitt sina problem...och bli hjälte på Flashback...kanske han planterade vapen hos dom också...
Citera
2015-10-18, 19:28
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
"Smart" av honom skulle ju vara att lura dit dom och skjuta av dom...så han blev kvitt sina problem...och bli hjälte på Flashback...kanske han planterade vapen hos dom också...

Han är ingen kriminell ok. Det är inte normalt att skjuta folk då. Hade jag haft ett gevär och två påtända psykfall brutit sig in kan du vara säker på att jag gjort exakt samma sak.
Citera
2015-10-18, 19:31
Medlem
Citat:
Dom undersöker det i alla fall...KG kan erkänna för någon annan...sina barn t.ex....falska erkännanden är inte så ovanliga som man kan tro.

Men nu får du väl ändå ta och ge dig...
Självklart undersöker man, men det finns inga tvivel på vem som sköt i detta fallet.
Citera
2015-10-18, 19:32
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Sådana som Trapizio brukar smutsa ner de flesta trådar i Aktuella Brott-forat. Det är alltid en eller två sådana som ger sig in i att sprida dumma rykten eller provocera med sjuka åsikter och ståndpunkter i olika frågor med koppling till brottet. Nu är det jägare som kollektiv som är blodtörstiga bestar med löjliga hattar och som gärna funderar ut olika snillrika sätt att gå eftet The Ultimate Game Kill -människan- i sin trofésamling.

Skit i honom!

ON TOPIC: Jag kan inte ange källorna men det har kommit mig till del på annat sätt än via pm här på Flashback att mordvapnet är ett hagelgevär over-under.... Vi får väl se om det stämmer!

Tydligen ligger en skjutbana inte långt från gubbens bostad. Han kan ha varit ute och skjutit några skott innan det blev mörkt, gått en sväng med hunden och sedan kommit hem medans inbrottet/hemfridsbrottet pågått, vilket förklarar i så fall varför både vapen och ammunition funnits tillgängligt omedelbart. Ska bli mycket intressant med fup....
Citera
2015-10-18, 19:33
Medlem
Citat:

Sluta med tankarna om att han lurat dit dom.
De har varit där innan, och inget talar för att det hänt något sedan senast de var där. Ett år sedan.
Helt befängt att ens tänka tanken att KG skulle gillra en fälla bara för att döda dom.
Visst, det hade varit en cool twist, men väldigt otroligt!
Citera
2015-10-18, 19:43
Medlem
Citat:
Han är ingen kriminell ok. Det är inte normalt att skjuta folk då. Hade jag haft ett gevär och två påtända psykfall brutit sig in kan du vara säker på att jag gjort exakt samma sak.

..om det nu var fråga om "två påtända psykfall" i det här fallet...det kan vara mer komplicerat än så. 67-åringen har bevisat att han gillar att döda över huvudtaget...så det så!!

Citat:
Men nu får du väl ändå ta och ge dig...
Självklart undersöker man, men det finns inga tvivel på vem som sköt i detta fallet.

Nej, det är absolut sannolikt han!

Citat:
Sluta med tankarna om att han lurat dit dom.
De har varit där innan, och inget talar för att det hänt något sedan senast de var där. Ett år sedan.
Helt befängt att ens tänka tanken att KG skulle gillra en fälla bara för att döda dom.
Visst, det hade varit en cool twist, men väldigt otroligt!

Det är inte alls befängt...det skulle förklara en hel del. Varför hade dom inte skjutvapen med sig till en jägare om dom var där för att ta kål på honom? bl.a. bl.a....Varför sköt han på dom istället för att skjuta vid sidan eller uppåt taket eller golvet..eller....????
Citera
2015-10-18, 19:44
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Han blev jägare för att han gillade att döda!
Suckar tungt!
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du gör dig bara dummare och dummare här i tråden.
Citat:
Tack för att DU tycker det!! Tack, tack!!
Citat:
Har du ännu inte fattat än att minst en av bröderna är väl känd för att bära kniv och har otaliga misshandelsdomar på sig och rån, flera domar där kniv har varit inblandad?
Det är bara ren tur att han inte har lyckats döda någon med tanke på alla domar han har på sig.
Citat:
I vilka situationer har han misshandlat och rånat?? Har han rånat försvarslösa 100-åriga små tanter...eller har han misshandlat och rånat andra kriminella, t.ex. langare, hallikar???? Att han stampat ilsket på 67-åringen själv kan man undra över bakgrunden på.
Läs några domar för helvete!!! Han har rånat affär med kniv, lurat en 90 årig hyresvärd på pengar och mycket mycket mer.
Citat:
Nu är ju troligen domarna bara toppen på en isberg för som vanligt finns det säkert väldigt många anmälningar mot honom och den yngre brodern som inte har gått till åtal för att brotten är för svåra att bevisa. Det skulle vara intressant att få reda på hur många nedlagda åtal det finns mot dräggen.
Citat:
Du antar ju bara detta!
Och där kom det jag har väntat på Har du egentligen åldern inne för att få vara medlem på flashback? Om du inte ens besitter den kunskapen om hur många nedlagda fall det finns på en återfallsförbrytare då är du troligen väldigt ung eller förståndshandikappad.
Det finns massor på dom här dräggbröderna innan dom ens var straffmyndiga... men det vet du ju redan. Du kanske kan berätta för oss om mordbranden?
Citat:
Det här med att K-G ska ha lurat dom i en fälla är ju rent skitsnack. K-G var enligt artiklarna inte ens hemma när dräggen bröt sig in och det var ju inte första gången dom var där heller för att förstöra.
Citat:
Vem har sagt att han inte var hemma? eller att han inte åtminstone lurade i bakgrunden?
Läs en tidningsartikel eller två kanske... och behåll dina fantasier för dig själv.
Citat:
Förstår att du är ledsen över att ha förlorat två polare men du hittar snart några andra skithögar att leka med och så kan ni springa runt och hota folk med kniv.
Men se upp! Det finns kanske fler liknande K-G där ute... PANG!
Citat:
Du verkar verkligen ha den mentaliteten själv att du kommer att hamna bakom lås och bom...bäst du ser upp!! Vågar inte tänka på vad som händer om någon pallar äpplen från din trädgård..om du har någon..fan, då smäller det säkert! Då blir det Lexbase för dig!!
Jag gick faktiskt ut och räknade mina äppelträd i mörkret men orkade inte gå hela tomten bort. Jag har nog minst 8 äppelträd och är bara glad om någon kommer hit och hämtar frukten för jag äter inte äpplen. Slipper gärna älgarna som äter sig fulla på äpplen

Än har jag inte hamnat i fängelse och jag finns inte på Lexbase och kommer troligen inte att någonsin hittas där heller.
Men kommer någon hit i olagliga ärenden så kanske dom borde veta att jag är en jävel på kast med liten yxa... som jag har tränat på i många år. Prickar vad som helst
Dessutom funderar jag på att ta jägarexamen...

Med dina åsikter om jägare och försvaret av dräggbröderna så är nu vår diskussion avslutad.
Att sitta och svara på ditt dravel är bara slöseri med tid!
Senast redigerad av Timeout 2015-10-18 kl. 20:07.
Citera
2015-10-18, 19:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
..om det nu var fråga om "två påtända psykfall" i det här fallet...det kan vara mer komplicerat än så. 67-åringen har bevisat att han gillar att döda över huvudtaget...så det så!!
På vilket sätt är detta "bevisat"?
Citera
2015-10-18, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
På vilket sätt är detta "bevisat"?

Citera
2015-10-18, 19:58
Moderator
OYs avatar
Citat:

Han blev kanske jägare för att han gillar att jaga, själva dödandet måste inte vara huvudskälet till att man blir jägare. I vilket fall som helst så bevisar det inte att den misstänkte gillar att döda människor även om han har dödat människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in