2016-05-17, 16:43
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, visst kan det vara det! Men när en man säger att han älskar en kvinna och att de pratade om att flytta ihop, hur tolkar du det?

Detta går inte precis att jämföra med att föräldrar säger att de älskar sina barn, eller att man älskar sina föräldrar. Det kan vi väl vara överens om.

Jag tolkar det samma som då han säger att det fanns inget att avsluta i deras relation.
Djup vänskap kan ha kärlek inblandat. Nej, vi är inte överens alls.
Citera
2016-05-17, 16:45
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag tolkar det samma som då han säger att det fanns inget att avsluta i deras relation.
Djup vänskap kan ha kärlek inblandat. Nej, vi är inte överens alls.

Så djup vänskap att man pratar om att flytta ihop?

Dessutom säger Helen att de har haft sex, vilket han förnekat. Precis som att han förnekat att det var annat än ett vänskapsförhållande. Trots att han idag säger att han älskade Helen och att de pratat om att flytta ihop.

Men det är klart, hade han erkänt att de hade haft sex då hade du kanske sagt, det kan man ha med vänner också. Vem vet, K-G kanske uppfattade dem som KK! Han var kanske modernare än vad vi trodde trots sin religiösa världsbild.
Senast redigerad av why123 2016-05-17 kl. 16:50. Anledning: .
Citera
2016-05-17, 16:49
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Helt ointressant eftersom det viktiga handlar om hur rädd gubben varit för pojkarna. Och dom flesta vittnar till gubbens fördel i FU angående dräggen.

Fast vad är egentligen "till gubbens fördel"?

Det enda relevanta med förspelet till händelsen är väl egentligen i vilken grad gubben bestämt sig redan på förväg för att skjuta ungjävlarna om de kommer och hotar honom?
Citera
2016-05-17, 16:52
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Familjen verkar minst sagt ha problem med pojkarna. Grovt kriminella med missbruk.
Pappan har väl varit svartsjuk också och vem vet om han peppat pojkarna.
Jag tror stenhårt på gubbens version.

Tror också på K-Gs version, inget snack och saken.
Pojkjävlarna borde ha tagits ner för för länge sedan.
Röstar för en friande dom för K-G
Citera
2016-05-17, 16:54
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad

Det enda relevanta med förspelet till händelsen är väl egentligen i vilken grad gubben bestämt sig redan på förväg för att skjuta ungjävlarna om de kommer och hotar honom?

Nja, ungjävlarna är väl kanske i snällaste laget så jag föredrar kriminella ynglingar med missbruk och ett register med brott. Hot ser ut att vara deras vardag eller att uttrycka att i dag vill jag döda någon.
Fördelen till försvar är att dom kom beväpnade i rånarluvor och skrek hot och slog in dörrfönstret med en sten. Möjligen en del sparkar på ytterdörren. Och med tidigare händelser och hans rädsla så anser jag det vara en fördel i just detta fallet.
Citera
2016-05-17, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Det är anmärkningsvärt att K-G i rätten erkänner att han älskade Helen. I förhören pratade han ju bara om ett djupt vänskapsförhållande.

Nu berättar han till och med om att de hade "lösa planer på att flytta ihop".

Det är denne man ni tycker är så trovärdig!
Det värsta man kan göra mot någon man älskar är att skjuta dennes barn det begriper ju vem som helst så det vittnar ju ännu mer om att han verkligen var skräckslagen.
Hade det sedan varit mord så hade K-G en bra tid på sig att räkna ut vad han skulle säga till polisen, det hade varit lätt för honom att påstå att han ropat ut varningar vilket han inte gjorde.
Jag hade agerat som K-G om jag var själv hemma mitt i natten och någon hotade med att mörda mig.
Hade han inte haft vapen hemma hade nog de båda bröderna blivit häktade för mord.
Citera
2016-05-17, 17:00
Medlem
Nu svarar jag bara utifrån att själv ha varit med om liknande situation av att bli mordhotad. Hade nån fått för sig att ta död på mig så hade jag gjort samma sak som denna man. Försöker nån komma in och skada mig i mitt eget boende och jag hade tillgång till vapen så hade jag också skjutit för att döda direkt. Hoppas denna rättegång. . Om nu uppgifterna som berättas stämmer.. påvisar att det var i nödvärn och inget annat. Han sprang liksom inte till dem och förste komma in hos dem och ta kål på dom hemma hos dem?
Citera
2016-05-17, 17:02
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det finns ju funderingar runt om det var en tredje person med på platsen och den personen kanske pratade med brytning och var den som skrek till K-G först...
Vill inte bröderna avslöja att det är dom som är där så verkar det ju vettigt att dom ber någon annan skrika hoten först.

Det var en tredje person som hade tagit sig in i källaren. Polisens undersökning av det hamnade i....slasken. Helt jävla otroligt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle22833873.ab
Citera
2016-05-17, 17:02
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad

Men herregud Hur ofta har inte folk inklusive jag själv sagt att jag ska döda den jäveln om han kommer hit igen... Har du hört talas om tomma hot och hot man uttalar i affekt?

Har du hört någon hota med att döda någon men dom har aldrig satt hoten i verket?
Det är sånt man säger utan att verkställa men nu hamnade K-G i den situationen att han utsattes både för verbalt dödshot av två maskerade drägg som försökte slå och bryta sig in i hans hus och då sköt han för att freda sig eget liv... vilket jag misstänker att alla i K-G:s situation hade gjort.

Försök tänka tanken. Dräggen hade inget där att göra mitt i natten beväpnade, maskerade, hotfulla och slår sönder rutan i dörren, försöker sparka in dörren och försöker ta sig in!!!
Citera
2016-05-17, 17:04
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shawna
Det värsta man kan göra mot någon man älskar är att skjuta dennes barn det begriper ju vem som helst så det vittnar ju ännu mer om att han verkligen var skräckslagen.
Hade det sedan varit mord så hade K-G en bra tid på sig att räkna ut vad han skulle säga till polisen, det hade varit lätt för honom att påstå att han ropat ut varningar vilket han inte gjorde.
Jag hade agerat som K-G om jag var själv hemma mitt i natten och någon hotade med att mörda mig.
Hade han inte haft vapen hemma hade nog de båda bröderna blivit häktade för mord.

Normalt sätt så hade det varit det, ja! Men vem var emot förhållandet med K-G (förutom pappan av självklara orsaker). Jo, sönerna.. Fredrik och Simon tog sin pappas parti och ville inte att mamman skulle vara tillsammans med K-G.

Tänk så upprörande det måste varit för honom. Att de ni kallar "ungdjävlarna" inte gillade att morsan hade ett förhållande vid sidan om med K-G. Hon gjorde ju faktiskt slut också.. Han fick inte sin vilja igenom.

Trots att hon hade avbrutit förbindelsen fortsatte han att ringa, jag tror faktiskt att sista gången han ringde till henne var på "misstänkta morddagen". Han fattade alltså inte att det var slut, eller så gick han inte med på det helt enkelt.
Senast redigerad av why123 2016-05-17 kl. 17:07. Anledning: .
Citera
2016-05-17, 17:10
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det var en tredje person som hade tagit sig in i källaren. Polisens undersökning av det hamnade i....slasken. Helt jävla otroligt.

Du skriver det som om det vore en sanning! Det är det inte. Det är försvarsadvokaternas desperata knep, som de skriver om i Aftonbladet. Inget sådant förekommer i FUP:en. Skulle kriminalteknikerna mörka att det fanns en tredje man, varför?
Citera
2016-05-17, 17:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

HELT JÄVLA OTROLIGT ATT DET HAMNADE I SLASKEN!!!
Jag har länge funderat på vad det var för spår polishunden tog från K-G:s hus och ner mot järnvägen. Det är ju ingen normal väg för någon att ta från hans hus.
Jävla skitpolis som inte kan göra en ordentligt brottsutredning och varför i helvete hamnade det i slasken??? Det var väl viktig info om något!!!
Och där har vi väl lösningen på var dräggens väskorna tog vägen med antar jag...

Citerar lite ifall artikeln försvinner.
”En avledningsmanöver”
Lars Kruse hävdar att det fanns en ytterligare person på plats som skulle attackera 68-åringen. Denne ska ha tagit sig in via källaren och redan ha varit inne i huset när bröderna krossade fönsterrutan på ytterdörren.
– Jag hävdar att det var en avledningsmanöver. Det kan mycket väl ha varit så att den andre skulle angripa mannen bakifrån, säger Lars Kruse.
Källardörren var olåst och när polispatrullen avsökte huset hittades spår från en ytterligare person. Spåren ska, enligt Lars Kruse, ha lett från huset genom skogen och ned till Vallåkra samhälle.
– Det ser ut som om den tredje personen blev upplockad med bil eller taxi.

Vapenskåp stals
Några veckor efter dödsskjutningen gjorde någon inbrott i 68-åringens hus och stal hans vapenskåp.
Enligt Lars Kruse har inbrottstjuven öppnat med nyckel. Det stärker teorin om att det fanns en ytterligare gärningsman natten då skotten föll. Och att denne har kommit över en nyckelknippa.
– Jag är mycket missnöjd med hur förundersökningen har skötts. Informationen om spåret från huset och inbrottet låg i ”slasken”
Senast redigerad av Timeout 2016-05-17 kl. 17:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in