Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Var de?
Såvitt jag uppfattade det så hade masker med sig men inte på sig.
Bror 1 när polisen anträffar honom:
Sid 442
Jag går fram till honom i riktning från hans ben, och ropar flera gånger att jag är polis. Jag ser
att urinen nog har gått på honom för det är blött under benen och jag gör antagandet att han
kanske är skadad.
Jag kommer fram till honom och tar tag i hans vänstra axel och vänder upp
honom och ser då hans stela pupiller och att han är blåaktig i ansiktet. Han har en lite bylsig
jacka och jeans och jag kan se en mindre skada på jackan uppe på bröstet högt upp på vänster
sida.
Ingen huva nämns
Bror 2 när polisen anträffar honom
sid 445
Jag hinner bara ta ett par steg när jag ser ytterligare en person ligga på marken ett par meter
framför mig. Jag ropar då att här ligger en person till. Personen ligger på magen med ansiktet
vänt bort från mig på nästan samma sätt som den andra fast lite mer på magen. Jag tar några
steg för att komma fram till personen och vänder upp honom och ser att det är en ung kille
som är blåaktig i ansiktet stirrande blick totalt livlös och har ingen puls, jag vill minnas att
Ingen huva nämns
I förhören, vet ej exakt sida, beskrivs hur ansiktsmaskeringarna hittas liggandes på/bredvid deras kroppar.
Vi vet att de tillverkade maskeringarna hemma i lägenheten innan attacken
Det ger att antingen
1. De tar sig tid att göra maskeringarna. Tar med sig dem till huset. Men väljer att ta inte ta på dem vid attacken.
eller
2. De tar på sig dem, utför attacken. Och att de sedan tar av sig dem/åker av, när de flyr