2016-05-04, 19:16
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VHONS
FUP:
https://anonfiles.com/file/2e92deb4b...2b35d4e4804d13
Toppen! Det blev en rejäl lunta! Det lär ju ta ett drygt litet tag att plöja igenom
Citera
2016-05-04, 20:42
Medlem
Intressant läsning, men nu pausar jag
Gubben känns rätt så förvirrad men han har samtidigt rejält med pondus och gör i det stora inga misstag i förhören.
Enda jag kan tänka på nu är när han blandar ihop namnen på bröderna.

Känner dock att mord lär han dömas för.
Han säger inget innan skotten, det är väl det första man gör? "Jag har ett laddat gevär här nu, om ni inte lämnar så skjuter jag!" Eller?
Citera
2016-05-04, 21:14
Medlem
Fan vad tråkigt att de har tagit bort bilder i fupen....
Citera
2016-05-04, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Werigang
Fan vad tråkigt att de har tagit bort bilder i fupen....

Det gör dem av respekt till familj och närstående, tråkigt ja, men förståeligt.
Efter Elin Krantz-mordet har man fattat galoppen.
Citera
2016-05-04, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det gör dem av respekt till familj och närstående, tråkigt ja, men förståeligt.
Efter Elin Krantz-mordet har man fattat galoppen.

Vad var det som fick de att sluta publicera bilder i fupen efter det mordet?
Citera
2016-05-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Werigang
Vad var det som fick de att sluta publicera bilder i fupen efter det mordet?

Bilderna på kroppen, bara att googla, de finns där ute.

ONT: Tycker bilderna på brödernas kläder räcker gott och väl för att förstå hur skadade de blev.
Plus obduktionsrapporten då.
Citera
2016-05-04, 21:45
Medlem
rigbos avatar
Efter att ha läst igenom det viktigaste tycker jag att gubben borde varit frisläppt och misstankarna avskrivna för länge sedan.

Två personer beväpnade med kniv och ett rör slår sönder en ruta och hotar att ge sig på honom och han fruktar för sitt liv. Jag är helt övertygad om att hans rädsla är helt äkta.

Från Brottsbalkens 24 kapitel § 6.
Citat:
Om någon i fall där 1--5 §§ detta kapitel eller 10 § polislagen (1984:387) är tillämplig har gjort mer än vad som är medgivet, skall han ändå vara fri från ansvar, om omständigheterna var sådana att han svårligen kunde besinna sig. Lag (1994:458).

För mig är det självklart att han inte kunde besinna sig. Bröderna står bara 2-3 meter ifrån honom när han skjuter. Även hans reaktioner efter när polisen kommer talar för att han är livrädd.

Jag tycker det är oerhört märkligt att det har gått till åtal.
Citera
2016-05-04, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Efter att ha läst igenom det viktigaste tycker jag att gubben borde varit frisläppt och misstankarna avskrivna för länge sedan.

Två personer beväpnade med kniv och ett rör slår sönder en ruta och hotar att ge sig på honom och han fruktar för sitt liv. Jag är helt övertygad om att hans rädsla är helt äkta.

Från Brottsbalkens 24 kapitel § 6.

För mig är det självklart att han inte kunde besinna sig. Bröderna står bara 2-3 meter ifrån honom när han skjuter. Även hans reaktioner efter när polisen kommer talar för att han är livrädd.

Jag tycker det är oerhört märkligt att det har gått till åtal.

Det är inte märkligt alls, han har med berått mod laddat sin bössa med två patroner, han varnar inte överhuvudtaget om att han har en bössa, han bara skjuter.
Om bröderna stått utanför med en bössa eller pistol hade jag kunnat köpa det du säger.

Vad jag tycker är intressant nu är vad polishunden snappade upp...
En tredje person? Audin verkar intressant.
Sen att brödernas mor säger att hon och KG haft en sexuell kontakt, medans KG säger att kontakten endast varit vänskaplig känns ju lite sådär också.
Citera
2016-05-04, 22:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det är inte märkligt alls, han har med berått mod laddat sin bössa med två patroner, han varnar inte överhuvudtaget om att han har en bössa, han bara skjuter.
Var får du detta ifrån?
Citera
2016-05-04, 22:10
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Om bröderna stått utanför med en bössa eller pistol hade jag kunnat köpa det du säger.
De står utanför med en kniv och hotar honom. Samma sak som bössa eller pistol enligt mig.

När jag läser förhören och utskrifterna av SOS-samtalen är jag övertygad om att han har en otroligt stark fruktan för sitt liv.
Citera
2016-05-04, 22:20
Medlem
tempeZZts avatar
I många rättsfall, men i synnerhet fall som detta så förstår man till att börja med att åklagaren pläderar och ser fallet från en synvinkel medan försvaret har en helt annat åsikt. Detta är ju en sak då åklagare och försvarare "bara gör sitt jobb", men man kan ju sätta sig in i hur en lekmannajury ska kunna ta ställning för ditt eller datt och dessutom lämna personliga tyckanden åsido. Inte lätt.

Skribenterna i den här tråden uttrycker i de flesta fall bara personliga åsikter för hur de anser fallet ska bedömas. Detta har ju ingen bäring på i första hand en tingsrättsdom och definitivt inte i andra hand på en hovrättsdom.

Allt här är bara i stort sett ointressanta spekulationer.
Citera
2016-05-04, 22:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
I många rättsfall, men i synnerhet fall som detta så förstår man till att börja med att åklagaren pläderar och ser fallet från en synvinkel medan försvaret har en helt annat åsikt. Detta är ju en sak då åklagare och försvarare "bara gör sitt jobb", men man kan ju sätta sig in i hur en lekmannajury ska kunna ta ställning för ditt eller datt och dessutom lämna personliga tyckanden åsido. Inte lätt.

Skribenterna i den här tråden uttrycker i de flesta fall bara personliga åsikter för hur de anser fallet ska bedömas. Detta har ju ingen bäring på i första hand en tingsrättsdom och definitivt inte i andra hand på en hovrättsdom.

Allt här är bara i stort sett ointressanta spekulationer.
Du vore det ju kanske klädsamt om du hade valt att ägna dig åt att hålla käften själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in