Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-08, 23:41
  #721
Medlem
Vad kul, slutet gott, allting gott! Man får gratulera. Tycker det känns som ett trevligt par. Hade definitivt kunnat tänka mig att hänga med dem på en middag typ.
Citera
2015-12-08, 23:58
  #722
Medlem
toalet031s avatar
Hoppades på alex genom hela säsongen men när dom sista avsnitten började närma sig så hoppades jag på rebecca, kul att det blev hon tillslut ! Man såg att det var hon som brydde sig mest i slutet också !
Citera
2015-12-09, 00:19
  #723
Medlem
Ferry31s avatar
Som sagt, valet var säkert gjort för längesedan. Säkert inget som kommer erkännas imorgon, men skulle kunna sätta min pungkula på det. Känns inte som en slump en sån sak som att Pär fick träffa hela Rebeccas tjocka släkt, medan han fick se ett fåtal personer när han hälsade på Carro och Alex. En och annan visste nog redan då vad Pär hade beslutat sig för.

Sen hur mycket deltagarna spelat med vet jag inte, men Alexandra känns allt som allt som en logisk tvåa. Om Pär visste hur de olika momenten skulle se ut så är det ju i alla fall givet att han fick sin ena drömdejt med henne. Tror han väntat bra länge på att få provköra henne lite
Citera
2015-12-09, 00:46
  #724
Medlem
Pappersvargens avatar
Jag hade blivit glad över vilket val han än gjort. Har trott på Rebecca i några veckor men nu under sista avsnittet trodde jag faktiskt att han skulle välja Alex. Jättefina tjejer båda två, men han och Rebecca känns som ett jättefint och bra balanserat par som kan ha väldigt roligt ihop. Jag önskar dem all lycka!

Alex har hela tiden gett mig ett bra intryck. Hon verkar otroligt trygg, intelligent och mogen och ger ett äldre intryck än sin faktiska ålder. Hon är dessutom otroligt vacker och verkar både trevlig och rolig. Jag hade gärna haft henne som vän.

Pär går ur allting som en sympatisk och trevlig kille för mig, trots en del skitgrejer här och där.

Hade dock gärna velat se mer umgänge mellan Pär och den där blonda tjejen som han röstade ut av misstag i första avsnittet, samt Linda (med sonen, som hon lämnade programmet för att åka hem till). Hade också velat ha en hel timme Tjejerna berättar allt, med bara Veronica. Fantastisk person!
Citera
2015-12-09, 00:58
  #725
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giffi
Vad kul, slutet gott, allting gott! Man får gratulera. Tycker det känns som ett trevligt par. Hade definitivt kunnat tänka mig att hänga med dem på en middag typ.

Genomlida en hel middag med en Pär som bara säger "TJITT", "sjukt mysigt" och "extremt härligt"? Verkligen?
Citera
2015-12-09, 01:54
  #726
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Genomlida en hel middag med en Pär som bara säger "TJITT", "sjukt mysigt" och "extremt härligt"? Verkligen?

Det hade blivit en "sjukt mysigt" middag
Citera
2015-12-09, 02:52
  #727
Medlem
Ferry31s avatar
Nu när det vankas mot det sista programmet så måste jag bara passa på att berömma Pär lite grann. Killen har fått mycket skit och en del är berättigat, både av tjejerna som snackat efter programmen men också här i tråden. Han är tråkig, lite omogen, har en tonårings vokabulär, tärningsfixerad, verkar sakna intressen eller något han verkligen brinner för osv.

Däremot måste jag lyfta fram något han inte fått så mycket cred för. Killen är fan rätt socialt kompetent alltså. Det krävs en hög social förmåga för att kunna gå igenom ett sånt här helvete som han har fått göra med detta program. Först och främst alla tjejer. Finns så galet många där som är bitchiga, självcentrerade, otrevliga, psykiskt labila, kåta på bekräftelse och har världens översittarattityder. Jag menar, alla tjejerna är inte lika enkla, rara och ödmjuka som Maria J, Ruya, Amanda och Linda. Kommer ihåg snackisprogrammet senast när vissa verkligen bekände färg. När man fick lite perspektiv på det hela så insåg man att en sån tjej som Mika (som aldrig kändes som någon favorit) var ganska reko ändå.

Vidare är det inte bara tjejerna han behövt handskas med. Senare har han ju även fått träffa familj och anhöriga till tjejerna och handen på hjärtat, vem här känner att de har den sociala kompetensen att de hade klarat av detta bättre än Pär? Jag försökte själv sätta mig i de situationerna och förstod hur lätt jag hade gått i baklås eftersom jag helt enkelt är asocial. Mina autistiska sidor hade gjort sig till känna där om jag hade varit spiknykter. Kanske man hade kunnat agera som Dexter och låtsas, men det hade blivit för genomskinligt. Värst av allt var nog när han behövde bemöta Alexandras jobbiga och distanslösa morsa, samt hennes gaykompis. Jag blev bara spyfärdig när jag såg det hela och kände vilken panikångest jag själv hade fått.

Så för att sammanfatta måste jag ta av mig hatten och beundra hans sociala kompetens i olika situationer. Kom också ihåg att han lyckades charma alla och det är inte fy skam. Alla anhöriga sa att de gillade honom och man förstår ju varför när man såg hur dejterna gick.
__________________
Senast redigerad av Ferry31 2015-12-09 kl. 02:54.
Citera
2015-12-09, 06:44
  #728
Medlem
Pär och Rebecca passar väldigt bra ihop, önskar dem all lycka till.
Citera
2015-12-09, 11:44
  #729
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin.Bentley
I denna ordning tror jag att de åker ut:

Maria
Mika
Caroline
Alex
Rebecca

Dock hoppas jag mest på att Rebecca eller Caroline vinner =)
Minst hoppas jag på Alex. Hon vill bara ligga och är falsk.

Jag hade rätt Ingen annan hade för några veckor sedan gissat hur det skulle gå.
Citera
2015-12-09, 14:08
  #730
Medlem
FruVales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggmicke
Måste säga att jag är imponerad av castingen. Många snygga, framgångsrikaoch till synes vettiga tjejer. Ett gäng instabila dramaqueens också förstås, främst för underhållningens skull.

Vissa tjejer känns alldeles för bra för Pär. Rebecca blir man ju kär i.

Och du hade rätt!
Citera
2015-12-09, 14:36
  #731
Medlem
FruVales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Om inte något väldigt oväntat inträffar så är jag nästan helt övertygad om att Rebecka vinner det här.

Mycket talar för henne, tycker jag - Hon är väldigt vacker, väldig naturlig i sitt sätt att vara, känns mentalt stabil, är inte typ träningsfixerad eller dylikt, har inga tatueringar, inga barn, är i "rätt" ålder och har ett stabilt jobb (bank).

Att döma av deras dejt i kvällens avsnitt så trivs dessutom Pär väldigt bra med henne, och det här var första gången man såg både honom och tjejen vara helt avslappnade och ha roligt - så har jag inte uppfattat någon dejt tidigare.

Om hon nu skulle vinna så unnar jag henne det, hon verkar vara en bra tjej, för att inte tala om att hon är väldigt vacker (ser definitivt bäst ut i det huset).


👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Citera
2015-12-09, 15:04
  #732
Medlem
Klara kan ju inte vara sådär bitter i verkligheten, i så fall är det synd om henne. Hon såg jätte sur ut när hon fick frågan om hon tror att Pär och Rebecca fortfarande är tillsammans. Förstår inte varför hon håller på som hon gör för enligt henne själv så var hon aldrig intresserad av Pär. Det hon sa i programmet att hon började få känslor var tydligen bara snack och Pär var tydligen bara med i marknadsföringssyfte. Annefrid känns mest otrevlig som när hon berättade att hon har lätt att få fördomar och att hon uppfattar Pär som väldigt självupptagen. Hon verkade nästan vilja få det till att Pär bara tänker på sig själv och inte bryr sig ett dugg om andra människor. Men det säger nog mer henne än om Pär. Tycker ändå att han mer och mer har visat att han är väldigt social och kan hantera olika typer av situationer. Kan ju inte vara så lätt för honom med alla tjejer som vill ha ständig uppmärksamhet och bekräftelse. Så jag har ändrat min uppfattning om honom och det känns som Rebecca är rätt för honom, tror att de är ganska lika som personer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback