2016-01-07, 18:45
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skuddle
Hej!

Har glömt lösenord och e-post till mitt andra konto här på flashback. Jag har i nån månad utgått från att det är förlorat men kan lika gärna göra ett sista långsökt försök här. Jag har ett vagt minne av att e-posten jag använde mig av var "öppen" och kan nås av vem som helst, ingen inloggning krävs. Därav hade det räckt att jag fick veta vilken e-post jag satt på kontot och så skulle jag kunna återställa lösenordet osv... (Jag vet att den är lång och ser förmodligen ut så här typ: 138757y8sdfguh8y9234ty7w3t4y8y78sdy7n8bsdtg@....)

Om detta är ok för admin undrar jag hur jag skall gå vidare, posta användarnamn här i tråden eller skicka ett meddelande?

Mvh
Nej du ska inte posta användarnamn här och du kommer inte få någon hjälp, de lämnar inte ut någon epost såklart, de kan inte veta vem du är.

Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Det är egentligen inte tillåtet att ha flera konton, men admin kanske är snäll denna gång.
Man får ha flera konton.
Citera
2016-01-09, 17:39
Moderator
Tinuviels avatar
Tråd infogad.

// mod
Citera
2016-06-06, 09:44
Bannlyst
Återställning av lösenord

Hej,
Jag har en gammal vän som inte kan återställa sitt konto här på flashback?
Verkar som att ni har stängt av återställning av lösenords funktionen.
Hur får han tillbaka sitt konto?
Citera
2016-06-19, 01:11
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
mitt lösenord för försvann pga reseachgruppen

Finns det en möjlighet att få skaffa ett nytt lösenord?
Citera
2016-06-19, 01:13
Medlem
Vad har reseachgruppen gjort?
Citera
2016-06-19, 01:15
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vad har reseachgruppen gjort?
Hackat min Hotmail och ändrats mitt lösenord
Citera
2016-06-19, 01:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Lösen kan inte lämnas ut men kolla i webläsaren.
Citera
2016-06-19, 01:40
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Hackat min Hotmail och ändrats mitt lösenord

Hur vet du att det är "reseachgruppen"?

EDIT:
Är det Hotmail eller FB du vill ha nytt lösen till?
Senast redigerad av nedboy 2016-06-19 kl. 01:43.
Citera
2016-06-19, 14:08
Medlem
Nån jävel har hackat min hotmail och ändrat lösen ett par gånger med. Och på nån sida för 2-3 mån sen så kunde man ange sig hotmail för att se om någon hackat den och svaret kom upp att researchgruppen gjort det.

De hade hackat flashback och fått fram min mail.

Om jag nånsin stöter på researchgruppen så kommer jag att misshandla de äckliga vänsterkräken GROVT!!

Citera
2016-06-19, 16:52
Moderator
Tinuviels avatar
Tråd infogad.

// mod
Citera
2016-06-20, 11:43
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Hur vet du att det är "reseachgruppen"?

EDIT:
Är det Hotmail eller FB du vill ha nytt lösen till?
Båda: från en annan tråd i ämnet:

* Om du registrerat dig på Flashback innan 2007-03-21 finns det en koppling till den e-postaddress du då hade för kontot.
* Har du använt denna adress på någon annan sida som blivit hackad (exempelvis CDON), så finns det en risk att ditt konto är kopplat till ditt personnummer."

I samband med att reseachgruppen släppte Flashbacks databas fanns både mitt mailkonto och mitt användarnamn , i samma veva testades över 100 olika lösenord på mitt mail och tydligen lyckades dom träffa rätt eftersom mitt lösen är annorlunda än det jag hade förr.

Uppenbarligen hade jag ett annat användarnamn reggat 2003 vilket är anledningen till att jag skaffat ett nytt.
Citera
2016-06-20, 11:58
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Båda: från en annan tråd i ämnet:

* Om du registrerat dig på Flashback innan 2007-03-21 finns det en koppling till den e-postaddress du då hade för kontot.
* Har du använt denna adress på någon annan sida som blivit hackad (exempelvis CDON), så finns det en risk att ditt konto är kopplat till ditt personnummer."

I samband med att reseachgruppen släppte Flashbacks databas fanns både mitt mailkonto och mitt användarnamn , i samma veva testades över 100 olika lösenord på mitt mail och tydligen lyckades dom träffa rätt eftersom mitt lösen är annorlunda än det jag hade förr.

Uppenbarligen hade jag ett annat användarnamn reggat 2003 vilket är anledningen till att jag skaffat ett nytt.

Jag vet allt detta du skriver. Men det är väl fortfarande mer troligt att det är någon annan eller någon i din närhet som skulle ha gjort detta?

Men hur tänkte du att Flashback skulle göra? Vart skulle de skicka det nya lösenordet tänkte du? Du kan ju lika gärna vara någon lurar dem då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in