2017-10-18, 19:05
Medlem
Ducadreams avatar
Ännu en gång bevittnar vi en man som verbalt misshandlar kvinnor och folk från andra länder med rasistiska och sexistiska skämt. Hade ingen aning om att Timell är så aggressiv som det skrivs om honom i blaskorna. Hoppas sponsorerna drar sig undan så att denna Timell försvinner.
2017-10-18, 19:07
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
Mycket skitsnack och smutskastning i tråden. Jag känner både Martin och Anders personligen då vi har landställe i närheten av varandra. Det är lågt av Lulu Carter att försöka vinna publicitet på det här. Vem här näst hängs ut i samband med antivåldtäktskampanjer och får för evigt sitt namn nedkletat med våldtäkt? Kanske Arne Weise var i farten för 30 år sedan? Kanske Edward Blom har lagt handen på axeln på någon kvinnlig medarbetare?

Uppgifterna som lämnas går inte att verifiera eller falsifiera så den marxistiska pöbeln sväljer kvinnornas fabler och hakar gärna på. Det här är en minst sagt obehaglig utveckling, inte minst för Martin själv.

Klart han ska ju inte klandras för att dra harmlösa skämt, man ska få skämta om vad som helst. Men har han taffsat eller trakaserat någon kvinna sexuellt så är det inte okej. Det är i alla fall större chans att martin är oskyldig till skillnad från Virtanen, med tanke på hur många som lär störa sig på Martins buffliga sätt och att han inte drar sig för konflikter.
2017-10-18, 19:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xd67
Gott att grisen Timell åker dit Många har ju vittnat om att han är en mobbare och allmänt otrevlig.
Det är ju så fattigt att dra skämt om bögar etc...
Ett riktigt as och det är en gåta (och skrämmande) att så många tyckt att han spridit mysig stämning i stugorna. Han är den typiske sexisten och mobbaren, enligt mitt förmenande...
2017-10-18, 19:13
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Ännu en gång bevittnar vi en man som verbalt misshandlar kvinnor och folk från andra länder med rasistiska och sexistiska skämt. Hade ingen aning om att Timell är så aggressiv som det skrivs om honom i blaskorna. Hoppas sponsorerna drar sig undan så att denna Timell försvinner.

Trams, skämta om människor från andra länder än sitt eget gör alla oavsätt vilket land man kommer ifrån. Vill du införa blasfemi lagar också?
2017-10-18, 19:16
Medlem
Enligt vad jag har hört och läst, och även fått en uppfattning själv, så är Timell ett självvalt svin med glatt humör. Han är alltså fullt medveten om vad han gör, älskar det, och skiter i vad folk tycker. Ett typexempel på "Balla Hugo" som drar lite underlivsskämt och nyper brudarna i baken. Dessutom ganska hetsig och kan lacka ur på nån helt plötsligt. Men också en kul jävel med provokativa grabbskämt.

På sätt och vis älskar jag hans politiska inkorrekthet, men om han går över gränsen så...
2017-10-18, 19:30
Medlem
Vobblers avatar
Sorry Martin, du drog nitlotten. De var ju tvungna att namnge en, och då var nog valet lätt.
2017-10-18, 19:37
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
Mycket skitsnack och smutskastning i tråden. Jag känner både Martin och Anders personligen då vi har landställe i närheten av varandra. Det är lågt av Lulu Carter att försöka vinna publicitet på det här. Vem här näst hängs ut i samband med antivåldtäktskampanjer och får för evigt sitt namn nedkletat med våldtäkt? Kanske Arne Weise var i farten för 30 år sedan? Kanske Edward Blom har lagt handen på axeln på någon kvinnlig medarbetare?

Uppgifterna som lämnas går inte att verifiera eller falsifiera så den marxistiska pöbeln sväljer kvinnornas fabler och hakar gärna på. Det här är en minst sagt obehaglig utveckling, inte minst för Martin själv.
Tycker det är talande att du inte förnekar att han beter sig på det här sättet. Tack för bekräftelsen.
2017-10-18, 19:42
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Det var naturligtvis en ren slump att hon påstår sig ha blivit utsatt för sexuella övergrepp 24 timmar efter den världsomspännande förstasidesnyheter om Weinstein exploderade. Det är ju inte riktigt samma anklagelse som att säga att "Timell var inte snäll mot mig under inspelningarna" 2015.
Så läser inte jag det. Det Carter skrev på instagram förra veckan och det hon sa om Timell 2015 håller samma tema ur Carters perspektiv. Hon talade om Timell i Redgerts podd i början av augusti i år också.
2017-10-18, 19:46
Medlem
letspanics avatar
Det är ju helt sjukt att Martin Timell hängs ut offentligt för att han dragit skämt på sin arbetsplats.
Om de som jobbar med honom finner det olämpligt är det något som de får ta ett samtal om på arbetsplatsen.
Dessutom fegt att komma med det flera år efter att de jobbat med honom.
2017-10-18, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Det är ju helt sjukt att Martin Timell hängs ut offentligt för att han dragit skämt på sin arbetsplats.
Om de som jobbar med honom finner det olämpligt är det något som de får ta ett samtal om på arbetsplatsen.

Är det bara skämt det handlar om? Inga övergrepp?
Sexskämt eller vad?
2017-10-18, 20:09
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Det förklaras bl a såhär:
Björn Christiernsson sa upp sig från "Äntligen hemma" redan förra hösten (...)
– Man tillämpar management by fear och jag har för länge sen tappat räkningen på hur många som fått sparken under åren jag jobbat där, säger han 2015.

Också 2015:
Lulu Carter och Bosse Rappne berättar om en ständigt överhängande rädsla för att bli av med jobbet.
– Vi visste allihop att i slutändan var det Martin som bestämde det mesta. Ut med den, in med den, bort med den. Det var obehagligt när någon plötsligt försvann, säger Lulu Carter.
2017-10-18, 20:18
Bannlyst
Helt OK att dra underlivsskamt, snacka smutsigt och va en glad typ, men att ta brudarna pa baken, dar gar min grans i alla fall, kanns fel. Rasistiska skamt, beror helt pa skamten, min fru ar negress och jag tar det mesta.

Gallande smutsigt sprak, blev jag betald varje gang jag anvande ordet "fuck" skulle jag vara miljonar (igen), nu jobbar jag utomlands och 80% utav mina kollegor och vanner ar ifran UK samt att vi dricker ol ihop och missbeter oss pa den morka kontinenten, men aldrig rasistiskt. Min boss vet att det ar jag, snackar likadant med honom som jag gor med kollegor/vanner.

Men Martin, detta trodde jag inte om dig? Du verkar ju sa "mysig" nar man ser dina program da man ar pa besok (de fa ganger) i ditt snickar-rike.

Gillar inte uthangningen utav Martin da andra kommer undan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in