2014-11-30, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Va ska han göra? Gå ut i media och att han inte alls slår sin fru och hans fru får instämma? Hur vet vi att det är sanning?

Och nej, jag tror inte han slår sin fru.
Vadå "Va ska han göra?" Han ska sluta slå på sin fru för helvete. Du talar som en tvättäkta hustrumisshandlare, ja jävlar.
2014-11-30, 17:27
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zalkan
Vadå "Va ska han göra?" Han ska sluta slå på sin fru för helvete. Du talar som en tvättäkta hustrumisshandlare, ja jävlar.

Och hur vet du att han slår sin fru? Följer du efter honom eller är du hans fru?
2014-11-30, 17:48
Medlem
Så det enda beviset som finns är att ämnet har tagits upp flera gånger? Löst och oschysst.
2014-11-30, 18:15
Medlem
TigerKids avatar
"Ingen rök utan eld" kan man tycka är tunt. Men i det här fallet säger min magkänsla att det kan ligga något i ryktena.

1) Han har själv sagt att han ringer frun många gånger om dagen "för att höra hennes röst", dvs utan anledning (de är inte nyförälskade tonåringar). Detta är inte friskt utan tyder på kontrollbehov.

2) Många vittnar om att han är aggressiv och obehaglig när kameran stannar.

Jag och många andra får dåliga vibbar av honom, även när han är tillrättalagd i TV. Ovetenskapligt jag vet, men det skulle inte förvåna mig det allra minsta om ryktena stämmer.
2014-11-30, 18:42
Medlem
Wajis avatar
Martin Timell har har sagt i fler intervjuer att han har ett jävla humör. Därför tror jag att det kan finnas grund till detta skvaller. Sedan är det inte samma rampljus på honom nu så det kan ju även bidra att han tappar sitt humör och frugan får ta smällen tyvärr

Men blir det bekräftat så tycker jag han ska spöas. Kvinnomisshandel är så jävla lågt och då ska man ha stryk.
2014-11-30, 18:54
Medlem
Keith.Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Martin Timell är inte jude utan djupt troende kristen och hade funderingar att bli präst innan han började på TV. Alltså raka motsatsen till en messiasförnekande jude.

http://www.hemmetsjournal.se/Mannisk...yrkan-for-tv-/
Judar är ett folk med en stammreligion. Om en medlemm av det folket konverterar till kristendom så är han fortfarande jude i genetisk bemärkelse, dock ej i en religiös. Det är i den genetiska bemärkelsen judiskheten skall förstås.

Om en etnisk svensk flyttar till Japan och byter medborgarskap, är han då japan? Ja, i juridisk bemärkelse men ej i etnisk. Medborgarskap förstås dock bäst i en juridisk kontext så det är följaktligen just så det skall förstås.

Martin Timell är jude. Hans bror är jude. Du skulle aldrig ha hört talas om honom om han inte var jude.
2014-11-30, 19:49
Medlem
Keith.Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
"Ingen rök utan eld" kan man tycka är tunt. Men i det här fallet säger min magkänsla att det kan ligga något i ryktena.

1) Han har själv sagt att han ringer frun många gånger om dagen "för att höra hennes röst", dvs utan anledning (de är inte nyförälskade tonåringar). Detta är inte friskt utan tyder på kontrollbehov.

2) Många vittnar om att han är aggressiv och obehaglig när kameran stannar.

Jag och många andra får dåliga vibbar av honom, även när han är tillrättalagd i TV. Ovetenskapligt jag vet, men det skulle inte förvåna mig det allra minsta om ryktena stämmer.
I den här intervjun berättar han om sina svåra mentala problem o sitt tidigare alkoholmissbruk. Intervjun, som han själv initierat, är för att han ska kunna dementera uppgifterna om misshandel. Han är så jävla torsk på sin fru säger han, han måste ringa henne sju gånger om dagen. Under intervjun, som sker mitt på dagen, dricker han starksprit. Ute på gatan så råkar han slå i foten och börjar svära.

Fotografen tar en bild av Timmel, en man som ibland inte klarar av att stiga upp ur sängen på morgonen på grund utav sina psykiska besvär, och man ser hur jävla härjad han är. Ångestnivån är inte nådig o han viskar när han talar om hustrumisshandeln.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle10806305.ab
2014-11-30, 19:51
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricViking
Martin är kontrakterad av TV4 och kan ALDRIG bli Jul värd på SVT...och vad är bevisen för att han skulle vara en hustrumisshandlare???

Precis och påståendet om att Martin Timell skulle vara tilltänkt som julvärd faller på sin egen orimlighet då han är anställd av TV4.

Lika omrimligt som om Zlatan Ibrahimovic skulle hoppa in och spela en match för Malmö FF. Timell som julvärd och Zlatan i Malmö FF är två omöjligheter.

Kan bara inte förstå vad man vinner på att sprida elaka rykten om kändisar.

Ska man tro på det som står på FB så är Timell alkoholist, hustrumisshandlare, kokainist och även psykopat.

Vad kommer härnäst? Ernst Kirchsteiger går på heroin eller att Carola och Orup inlett en KK-relation som startade med deras medverkan i Så Mycket Bättre?
Senast redigerad av apelsinhimlen 2014-11-30 kl. 19:54.
2014-11-30, 20:17
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Kan bara inte förstå vad man vinner på att sprida elaka rykten om kändisar.

Ska man tro på det som står på FB så är Timell alkoholist, hustrumisshandlare, kokainist och även psykopat.

Vad kommer härnäst? Ernst Kirchsteiger går på heroin eller att Carola och Orup inlett en KK-relation som startade med deras medverkan i Så Mycket Bättre?

Öh... Har du hört talas om Cosby?

Det är alltid de som verkar mest sympatiska som är de värsta. Skulle inte förvåna mig om Timell också är våldtäktsman eller pedofil, inte det minsta. Han har ju också hållit på med program med barn. Inte för att jag tror det ena eller det andra, men efter allt man läst och sett om andra så... Nä, skulle inte bli förvånad.
2014-11-30, 20:37
Medlem
Hej Bullen min man slår mig och jag berättade det för en väninna i förtroende.
Min väninna har nu spridit det vidare till andra som skrivit om det i forum på internet.
Jag orkar inte längre, vad ska jag göra?

som vanligt är det inte flickan i filmen som har skrivit brevet.

Jag hade inte blivit förvånad om Martin super och blir våldsam, men just nu har vi endast ett påstående från TS vilket inte betyder ett skit och kan vara påhittat.
2014-11-30, 20:42
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjodorov
Va ska han göra? Gå ut i media och att han inte alls slår sin fru och hans fru får instämma? Hur vet vi att det är sanning?

Och nej, jag tror inte han slår sin fru.
Påminner om den gamla debatttekniken som kan sammanfattas med: "Har du slutat misshandla din fru?" Vem ska ställa en sån olaglig fråga (förtal) och vad ska han svara...

"Ingen rök utan eld, i de lugnaste vatten...", "I de djupaste vattnen..." säger folk, också varianter på temat som används av folk som inte vet något men vill ha en åsikt.

Om han skulle misshandla sin fru så hade detta kommit fram med substans som är mer uppenbar än att många sitter och filosoferar i sin garderob. TS har inte presenterat några nya fakta, TS har bara hittat ett namn att försöka få en stor tråd om.
2014-11-30, 20:53
Medlem
Isnatts avatar
Om hon inte vill bli slagen, varför är hon kvar?
'Men det är inte så enkelt!!'
Jo, det är precis vad det är.

Tror han kan ha humör, men inte att han slår henne. Men har naturligtvis ingen aning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in