2015-11-08, 10:57
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Dom är lika varandra, verkligen, men den äldre är 15-20 år äldre och näsan utgår mer från pannan...
Citera
2015-11-08, 15:59
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Bara för att jag är så rasande snabb kan jag väl göra det.

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2aalf02&s=9#.Vj4uVitLD3U

Fast jag ser ärligt ingen som helst likhet.

Inte jag heller.
Citera
2015-11-10, 00:23
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Jag tycker han borde ha kvar jobbet, men en varning dock. Frågan är om man ska bli av med förordnandet för det. Det är ju både olämpligt och kanske olagligt att hänga ut någon på det här viset. Så mja. Jag är kluven, men vill påstå att han bör behålla det.

Alla upptänkliga fel?
Nej, det enda vakten gör som är fel i mitt tycke är att han lägger ut den.

Annars håller han sig inom lagens juridiska ramar. Moraliskt sett, och hur jag hade agerat? Mja, jag hade nog inte gripit för att nån nyps/kör in naglarna i armen på mig - men å andra sidan var jag inte på plats och det beror ju på hur hårt det gjordes.

Han hävdar sedan att hon knäade/försökte knäa han i skrevet och det kanske jag skulle agerat på.

Klokt och välbalanserat inlägg.

Fler OV/snutar borde vara som du.
Citera
2015-11-10, 03:58
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Klokt och välbalanserat inlägg.

Fler OV/snutar borde vara som du.

Tack. Tanken är ju att rättvisa ska skipas - men vi "på lagens sida" straffas mkt hårdare än kriminella idag.
Citera
2015-11-11, 16:02
Bannlyst
Är det bekräftat att det är skådespelare?
Citera
2015-12-02, 02:28
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bird-is-the-word
Är det bekräftat att det är skådespelare?

Vem har hävdat det?
Vad hände ens sen?
Blev hon av med jobbet precis som elevassistenten som "rasistpåhoppade" nån kille?
Citera
2015-12-02, 02:31
Medlem
Trolltestets avatar
Får socialsekreterare har ett privatliv?

Om nej, varför har inte den aktuella ordningsvakten filmats i sitt privatliv?

DEN filmen, vore intressant att få se.

I bet att han talar illa om allt från negrer till överklassungar i sitt privatliv.
Citera
2015-12-02, 03:14
Bannlyst
Citat:
Vem har hävdat det?
Vad hände ens sen?
Blev hon av med jobbet precis som elevassistenten som "rasistpåhoppade" nån kille?
Det har ju inte stått nått i tidningarna om det här. Sen är ju filmen klippt, och det står massa kommentarer, typ nu gjorde hon så, men man ser inget.
Citera
2015-12-03, 02:52
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Det har ju inte stått nått i tidningarna om det här. Sen är ju filmen klippt, och det står massa kommentarer, typ nu gjorde hon så, men man ser inget.

Håller med dig till viss del, men det säljer inte lösnummer och klick när en ordningsvakt gör sitt jobb.
Se bara med det stackars flyktingbarnet i malmö. Visade ju sig gång på gång, anmälan på anmälan att ordningsvakten gjorde ett juridiskt korrekt ingripande.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Får socialsekreterare har ett privatliv?

Om nej, varför har inte den aktuella ordningsvakten filmats i sitt privatliv?

DEN filmen, vore intressant att få se.

I bet att han talar illa om allt från negrer till överklassungar i sitt privatliv.

Alla har rätt till ett privatliv. Det är inte som att han trängde sig in i hennes hem och filmade henne när hon satt på toaletten.

Hon söp sig full, blev avvisad av någon annan, men gick till verbalt och fysiskt angrepp mot Ordningsvakten. Hon gjorde mest fel - även om jag tycker det är olämpligt att lägga ut filmen.
Att sitta och snacka skit om överklassungar med en kompis är en sak, precis som att snacka skit om ordningsvakter hemma med en vän är en sak. Att göra det i någons ansikte och bete sig som hon gör är fel, finns inga ursäkter .

Om du står ute på en gata och beter dig illa får du skylla dig själv om du fastnar på film, för vi står ut med att bli filmade varje gång vi gör ingripanden.
Jag har inga problem med det för jag vet vad jag gör, filma gärna för ju mer bevis mot den jag ingriper mot desto bättre. Stå bara några meter bort och omringa mig inte.
Citera
2015-12-03, 16:04
Bannlyst
Citat:
Håller med dig till viss del, men det säljer inte lösnummer och klick när en ordningsvakt gör sitt jobb.
Se bara med det stackars flyktingbarnet i malmö. Visade ju sig gång på gång, anmälan på anmälan att ordningsvakten gjorde ett juridiskt korrekt ingripande.
Jag antar att du menar det här. http://www.sydsvenskan.se/malmo/vakt-dunkade-nioarings-huvud-i-marken-/ I detta fallet skrev ju media massvis om de. Men googlar jag ordningsvakt och socialsekreterare så kommer det inte upp någon tidningsartikel alls. Det är lite av ett mysterium, ungefär som hur juryn till Oscarsgalan jobbar.
Citera
2015-12-04, 22:46
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Jag antar att du menar det här. http://www.sydsvenskan.se/malmo/vakt-dunkade-nioarings-huvud-i-marken-/ I detta fallet skrev ju media massvis om de. Men googlar jag ordningsvakt och socialsekreterare så kommer det inte upp någon tidningsartikel alls. Det är lite av ett mysterium, ungefär som hur juryn till Oscarsgalan jobbar.

You know it! Ingen vill läsa om en inom rättsväsendet som gör sitt jobb eller räddar livet på någon.
Citera
2015-12-04, 23:15
Bannlyst
Citat:
You know it! Ingen vill läsa om en inom rättsväsendet som gör sitt jobb eller räddar livet på någon.
Eller om det är nått konstprojekt. Projektet kanske lades ned någon månad senare och nu är samtliga inblandade involverade i nya projekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in