2015-12-20, 10:27
Medlem
Tankards avatar
Vet inte om någon gjort det redan men jag har informerat arbetsgivaren. Missbruk av allmän ställning.
Citera
2015-12-20, 16:32
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankard
Vet inte om någon gjort det redan men jag har informerat arbetsgivaren. Missbruk av allmän ställning.

Vem är det då? Är det ens bekräftat att det är hon (vem det nu är)
Citera
2015-12-20, 16:39
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Lite oklart där om vilken arbetsgivare du informerat? Får hoppas att det är socialsekreteraren det handlar om.
Citera
2015-12-21, 12:47
Medlem
InDrogoVeritass avatar
Citat:
Vem är det du informerat egentligen?
Såvitt jag minns så avslöjade hon inte mer än att hon var socionom nånstans på (söder?)
Eller har du skickat filmen till alla stadsdelsförvaltningar i Stockholmsområdet och hoppats på tur?
Citera
2016-01-13, 00:30
Medlem
http://www.exponerat.net/video-ordningsvakt-griper-socionom/

http://personer.eniro.se/p/sofia+estby/71467494?search_word=estby
Citera
2016-02-17, 22:08
Medlem
Har dom kommit?
Citera
2016-02-18, 10:30
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trail
Har dom kommit?

Är ens utredningen klar och blev det åtal?
Citera
2016-02-18, 19:17
Medlem
Dom har fallit I målet. Kvinnan blev dömd för våld mot tjänsteman. Påföljd blev villkorlig dom, då rätten tagit hänsyn till att kvinnan fått sparken från sitt arbete efter att filmen blivit offentlig. Hon har även fått behandling för alkoholmissbruk.
Citera
2016-02-18, 19:19
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
Dom har fallit I målet. Kvinnan blev dömd för våld mot tjänsteman. Påföljd blev villkorlig dom, då rätten tagit hänsyn till att kvinnan fått sparken från sitt arbete efter att filmen blivit offentlig. Hon har även fått behandling för alkoholmissbruk.

Jaså, det var ju synd

Kan man få namnet bekräftat?
Citera
2016-02-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Jaså, det var ju synd

Kan man få namnet bekräftat?

Jag har inte fått kopian på domen än, är beställd.
Citera
2016-02-19, 09:55
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig

Se bara där! Då väntar vi på domen. Ska bli intressant. Skulle även vara kul att höra vad som sades på hennes arbetsplats när det kom fram där?
Citera
2016-02-19, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anatolianshepherd
Vilka befogenheter har egentligen vakter och andra i samma bransch att ta andras mobiler såsom i klippet? Nu tror jag visserligen inte att han har gjort det men man vet aldrig.

Han har inte tagit hennes mobil, den blev kvar inne på krogen när hon blev avvisad.
Och nej OV har ingen befogenhet att ta mobiler annat än att hålla dem i säkert förvar när man gör ett omhändertagande.
De sakerna skall då så klart skickas med polisen i nästa steg eller ges tillbaks till den omhändertagne om polisen beslutar om att släppa personen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in