2017-02-05, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Om hon började jobba som glädjeflicka för att det lät spännande så måste det ju nästan ligga nån störning bakom den välputsade fasaden hon visar upp?

Och om hon nu trivdes med sitt yrke så mycket och jobbade med det i runt 7 år och drog in mycket pengar så är det svårförståeligt att hon helt plötsligt ger upp sin karriär inom detta träsk bara för att hon stötte på en extremt avvikande kund som bunkerläkaren efter så många år? Den statistiska sannolikheten för att hon ska träffa på en galning igen finns givetvis men den är samtidigt försvinnande liten, risken är betydligt mycket större att hon råkar ut för en trafikolycka eller hudcancer.
Gissar hon började för att hon var på resa (Australien?) och hade slut på pengar. Gjorde vad hon tänkte skulle vara en engångsgrej men råkade tycka om det.

Sannolikheten att hon skall råka ut för idioter är nog bra mycket högre än du tror. Skulle snarare påstå att har hon klarat sig i 7 år utan idioter så borde hon köpa en trisslott. Att just bli kidnappad får väl ses som en på miljonen eller miljarden, men även om hon "screenat" sina kunder finns nog risk att någon riktigt lack rackare dyker upp. Kanske slägt fram en näve pengar och sedan inte får upp den och då känner behov av att ta ut frustrationen på den prostituerade.

Åtskilliga vanliga flickor som blir slagna halft fördärvade av sina pojk-"vänner".
Citera
2017-02-05, 03:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Gissar hon började för att hon var på resa (Australien?) och hade slut på pengar. Gjorde vad hon tänkte skulle vara en engångsgrej men råkade tycka om det.

Sannolikheten att hon skall råka ut för idioter är nog bra mycket högre än du tror. Skulle snarare påstå att har hon klarat sig i 7 år utan idioter så borde hon köpa en trisslott. Att just bli kidnappad får väl ses som en på miljonen eller miljarden, men även om hon "screenat" sina kunder finns nog risk att någon riktigt lack rackare dyker upp. Kanske slägt fram en näve pengar och sedan inte får upp den och då känner behov av att ta ut frustrationen på den prostituerade.

Åtskilliga vanliga flickor som blir slagna halft fördärvade av sina pojk-"vänner".

Ja det är eller var rätt vanligt att de prostituerade hade pojkvänner som likt tjejerna var missbrukare och som ibland eller rätt ofta misshandlade och kränkte sina flickvänner men nu pratar jag faktiskt om grövre våldsbrott som kidnappning och mord och den statistiska sannolikheten att en prostituerad kvinna idag ska råka ut för en galning är väldigt liten, risken är betydligt större att dom råkar ut för en trafikolycka vilket jag påpekade förut.

Bunkerkvinnans historik tyder på att Trenneborg var den första kunden som flippade ut rejält eftersom hon har fortsatt som eskort år efter år innan hon till slut 2015 stöter på denne Trenneborg och hon är tydligen ingen missbrukare av något heller som har tvingat henne att arbeta som glädjeflicka i syfte att skaffa kontanta medel för att fortsätta sitt missbruk. Bunkerkvinnan tycks vara helt ren på den här punkten. Hon ger dessutom ett väldigt fräscht intryck på TV och är inte alls märkt av sin tid som eskort.

Det sista kända mordet eller grova våldsbrottet mot en eskort/prostituerad i Sverige var förövrigt på västkusten i slutet av 1990-talet om jag minns rätt, det grova våldet mot prostituerade har minskat över tid och Trenneborgs människorov får sägas vara ett extremt ovanligt brott med tanke på tidslinjen bakåt.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-02-05 kl. 03:13.
Citera
2017-02-05, 06:33
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Dags att göra en refresh på korrelation och kausalitet.
http://www.skolverket.se/skolutveckl...ion-kausalitet
Lägg extra fokus vid punkt 4 - att folk har en tendens att se orsakssamband där inga orsakssamband finns.

Även om jag inte haft FB-konto så länge så hade jag 4 postningar i andra trådar innan min första i denna. Och den kommentaren var att amerikaner inte pratar med enhetlig dialekt utan extremt mycket folk med utländsk brytning.

Tror för övrigt att det finns folk i tråden som har grävt ner hundar...

Det säger väl sig självt att ett land av Europeiska och Latinamerikanska invandre kommer att ha en massa dialekter.

Min agenda är bara att komma till botten med vad det är man kan ha mörkat i FUP.

Vi har Martins surfhistorik som innehåller TS-porr och TS-eskorter. Det verkar som att han aktivt söker efter det senare. Är det så märkligt att man drar slutsatsen att "Isabel" skulle falla in i den kategorin?

Med ett omopererat ansikte, avsevärd längd och stora händer är det ju vissa saker som talar för det.

För att göra en helomfattande avsiktsanalys behöver vi bilder på henne i fler vinklar än vad som bjuds av intervjumaterialet. Det finns visst kvinnor med utskjutande glabella, men de är sällsynta. Oftast är de långa och sportiga. En androgen markör helt enkelt. Det överensstämmer med en fenotypisk ridtjej.

Den enda profilbilden (vilket skulle avgöra det definitivt) vi har, tv4 intervjun med Tilde dePaula, så döljs käklinjen av hennes hår dessvärre. DN:s fikabild är käklinjen i fel vinkel för att mäta lutning på.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2017-02-05 kl. 07:00.
Citera
2017-02-05, 23:05
Bannlyst
Hon har tagit bort sina bilder på Facebook och ersatt med engelska finurliga visdomsord om hur stark hon är. Hon läser helt klart här...

Hej Isabel!
Citera
2017-02-05, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adeless
Hon har tagit bort sina bilder på Facebook och ersatt med engelska finurliga visdomsord om hur stark hon är. Hon läser helt klart här...

Hej Isabel!

Tror du verkligen att det hon skriver på Facebook, är riktat till och beroende styrt av anonymare tyckare på Flaschback?

Då är du Verkligen "lost in space" ...
Citera
2017-02-05, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror du verkligen att det hon skriver på Facebook, är riktat till och beroende styrt av anonymare tyckare på Flaschback?

Då är du Verkligen "lost in space" ...

Svar ja, det tror jag. Hon läser helt uppenbart denna tråd, eftersom hon säger att "många skriver att jag borde skylla mig själv". Lägg därtill alla hennes försvarare som hon sänt ut, så blir det rätt tydligt.
Citera
2017-02-06, 17:35
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Svar ja, det tror jag. Hon läser helt uppenbart denna tråd, eftersom hon säger att "många skriver att jag borde skylla mig själv". Lägg därtill alla hennes försvarare som hon sänt ut, så blir det rätt tydligt.

Håller med, det är väl klart som korvspad att Isabell läser här!
Skulle inte ni andra gjort det i motsvarande situation?

Här har vi en ung kvinna som har dagarna fria då hon säger sig slutat med sitt "jobb", som tidigare haft annonser ute på nätet och just påbörjat en massmedial karriär där hon försöker skapa sig en image och ett namn. Hennes kändisskap är en del av hennes mål och medel.

Det är klart att hon likaväl som du eller jag läser på FB. Framförallt när det handlar om henne själv!
Citera
2017-02-07, 02:11
Bannlyst
Det är tydligen fler som ifrågasätter hennes framträdanden i TV, tidningar m.m.

http://annhelenarudberg2.blogspot.se...i-skavlan.html

Man undrar hur hon ska kunna få ett arbete efter detta, alltså ett riktigt. Hur har hon tänkt? Tror att arbetsgivare kan bli rätt skeptiska att anställa en f.d. hora men jag kan ju ha fel. Det ger ganska dålig PR för företaget att bli ihopkopplad med prostitution, även om det är avslutat. Ska hon anställas som "Isabel Eriksson"? Rätt som det är så faller Isabel dit igen när tillräckligt mycket pengar erbjuds.

Troligtvis klarar hon inte av ett riktig arbete efter 7 år som hora. Jag tror det blir svårt. Skulle hon t.ex. arbeta i en butik och bli igenkänd varje dag, tror jag att en sjukskrivning och ångestsymptom ligger nära till hands. Kvar återstår väl äldrevården eller lokalvård, men det är hon nog för lat för.

Vad gäller partner, så skulle det vara intressant att veta om någon snubbe skulle vilka ha ett seriöst förhållande med Isabel. Själv verkar hon ju tro att karlarna står på rad och väntar.

Möjligtvis att hon kan duga till älskarinna/madrass eller andrahandsval när frugan är bortrest, men mer lär det knappast bli.
Citera
2017-02-07, 20:39
Medlem
Citat:
Det är tydligen fler som ifrågasätter hennes framträdanden i TV, tidningar m.m.

http://annhelenarudberg2.blogspot.se...i-skavlan.html

Man undrar hur hon ska kunna få ett arbete efter detta, alltså ett riktigt. Hur har hon tänkt? Tror att arbetsgivare kan bli rätt skeptiska att anställa en f.d. hora men jag kan ju ha fel. Det ger ganska dålig PR för företaget att bli ihopkopplad med prostitution, även om det är avslutat. Ska hon anställas som "Isabel Eriksson"? Rätt som det är så faller Isabel dit igen när tillräckligt mycket pengar erbjuds.

Troligtvis klarar hon inte av ett riktig arbete efter 7 år som hora. Jag tror det blir svårt. Skulle hon t.ex. arbeta i en butik och bli igenkänd varje dag, tror jag att en sjukskrivning och ångestsymptom ligger nära till hands. Kvar återstår väl äldrevården eller lokalvård, men det är hon nog för lat för.

Vad gäller partner, så skulle det vara intressant att veta om någon snubbe skulle vilka ha ett seriöst förhållande med Isabel. Själv verkar hon ju tro att karlarna står på rad och väntar.

Möjligtvis att hon kan duga till älskarinna/madrass eller andrahandsval när frugan är bortrest, men mer lär det knappast bli.

Tror orsaken till framträdandena är flera, varav en är PR och en annan, att hon på lång sikt inte ser sig förlora något på framträdanden. Visst, hon är för evigt bränd som statsministerkandidat,men att få ett hyfsat bra jobb lär ta tid och om 5-10 år är hon glömd. Tror hon tänker så.

Sedan kanske hon omedvetet också drömmer om en prins på en vit häst som ska rädda henne ur sitsen hon befinner sig i nu. Den prinsen fanns inte hos torskarna eller dejterna, men kan ju finnas i en tevesoffa...Tycker hennes Facebook och Insta är skumma, vem ska hon knyta kontakt med via dem tänker hon sig? Cynisk som jag är,tänker jag mig att 99 procent pervon följer henne där....
Senast redigerad av Potifar2 2017-02-07 kl. 20:42.
Citera
2017-02-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ju mer man tittar på denna bilden, desto mer uppenbart blir det att det är en transa. Kolla in den utmärglade kroppen, smala långa armar, små bröst, tunn överkropp, manligt ansikte med fixad snok och läppar, stora händer m.m. Nu finns det ju i och för sig väldigt smala fruntimmer också, men detta påminner mer om Christer Lindarw. Det är mer manligt än kvinnligt. Tycker dessutom att hon ser annorlunda ut här än hos Tilde och Skavlan, men det är antagligen när det kommer en vinkel snett framifrån som detta syns tydligt. Lägg märke till tjejen utanför fönstret som stirrar.

http://www.dn.se/insidan/isabels-tak...ens-fortroende

Håller med om att hon ser ut som en man. Reagerade direkt när jag såg bild från Skavlan att personen såg manlig ut. Fick associationer till asiatiska transpersoner. Detta var även innan jag gav mig ut på flashback så är inte färgad av åsikternaa här. Hon ser även väldigt opererad ut vilket kan tyda på att manliga drag försökt suddats ut. Noterade även i boken då gm frågar vad hon använder för skydd vid menstruation och hon då svarar att hon inte har mens pga p-piller. Lite märkligt då p-piller inte tar bort själva mensen utan bara gör den mer regelbunden och i vissa fall mindre men den brukar normalt sett inte försvinna. I ljuset av allt annat blir detta lite misstänkt.
Citera
2017-02-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Hon ser då inte ut som någon fd man i mina ögon. Tvärtom tycker jag hon har många kvinnliga drag och hennes röst (i Skavlan och TV4) är mycket typiskt ljust kvinnlig. Inte kan jag se att hon skulle vara exceptionellt lång heller för att vara kvinna. Inte ens hennes händer är manliga, hennes fingrar är lite långa men det är dom hos massor av kvinnor, det är snarare kvinnligt så vanligt är det, så jag tycker den här diskussionen om hennes eventuella könsbyte borde upphöra. Det finns helt enkelt inget som tyder på att det skulle vara sant annat än att vissa här är som besatta av tanken och omöjligen kan släppa det ämnet.

Okej det är din åsikt. Jag tycker tvärtom att hon ser väldigt manlig ut om man tittar noga. Eller noga och noga fick associationer direkt till transsexualism vid första anblicken.
Så tycker gott att diskussionen kan fortsätta
Citera
2017-02-09, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle098
Jag tror också det är en transa. En väldigt plastikopererad sådan. Min bedömning är att hon har gjort:

Näsplastik
Läppförstoring
Förstoring av kindbenen med antingen implantat eller tillfälliga fillers (injektioner
Ögonbrynslyft
Botox
Bröstförstoring

Hen har säkert gjort ännu mer.

Håller med dig till fullo. Se mina andra inlägg. 80% säker på att det är/var en man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in