Citat:
Ursprungligen postat av
cellplast
Dags att göra en refresh på korrelation och kausalitet.
http://www.skolverket.se/skolutveckl...ion-kausalitet
Lägg extra fokus vid punkt 4 - att folk har en tendens att se orsakssamband där inga orsakssamband finns.
Även om jag inte haft FB-konto så länge så hade jag 4 postningar i andra trådar innan min första i denna. Och den kommentaren var att amerikaner inte pratar med enhetlig dialekt utan extremt mycket folk med utländsk brytning.
Tror för övrigt att det finns folk i tråden som har grävt ner hundar...
Det säger väl sig självt att ett land av Europeiska och Latinamerikanska invandre kommer att ha en massa dialekter.
Min agenda är bara att komma till botten med vad det är man kan ha mörkat i FUP.
Vi har Martins surfhistorik som innehåller TS-porr och TS-eskorter. Det verkar som att han aktivt söker efter det senare. Är det så märkligt att man drar slutsatsen att "Isabel" skulle falla in i den kategorin?
Med ett omopererat ansikte, avsevärd längd och stora händer är det ju vissa saker som talar för det.
För att göra en helomfattande avsiktsanalys behöver vi bilder på henne i fler vinklar än vad som bjuds av intervjumaterialet. Det finns visst kvinnor med utskjutande glabella, men de är sällsynta. Oftast är de långa och sportiga. En androgen markör helt enkelt. Det överensstämmer med en fenotypisk ridtjej.
Den enda profilbilden (vilket skulle avgöra det definitivt) vi har, tv4 intervjun med Tilde dePaula, så döljs käklinjen av hennes hår dessvärre. DN:s fikabild är käklinjen i fel vinkel för att mäta lutning på.