Citat:
Ursprungligen postat av
bergslagsflicka
Parallellt med historien om bunkern berättas om hennes uppväxt, skoltid och hur hon börjar strippa som 21åring på en långresa till Australien. Jag tycker boken är intressant och väldigt väl berättad. Tror inte alls på fbspekulationer om könskorrigering utan får en uppriktig bild av hennes egna ord. Intressant.
Inte omöjligt att detta stämmer och att denna "Isabel" verkligen är född som tjej.
MEN å andra sidan kan "hennes" bakgrund vara delvis fabricerad i boken, just för att inte riskera att outa personliga uppgifter som går att spåra via biografin. Det är dessutom inte något egentligt krav på att alla detaljer
måste vara 100% sanningsenliga i en biografi/självbiografi, även här råder en slags konstnärlig frihet.
Jag är väldigt benägen att hålla med om att hens röst låter naturligt kvinnlig, MEN jag reagerar ändå på att hen kroppsspråksmässigt på något sätt nästan höll ganska stilla och kontrollerad under hela intervjun, som om hen medvetet ansträngde sig för att inte avslöja något som kunde väcka frågor. Och att hen verkade ha ganska stora fötter...