2017-01-13, 23:52
Medlem
Kaliber-Vits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Tycker också ser ut som nosejob ! Dessutom verkade hon ha en svag dialekt, men vet inte varifrån !

Spontant skulle jag säga Västergötland, eller kanske södra Värmland.

Låter som Skövde eller Mariestad möjligen.
Citera
2017-01-13, 23:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluttershy12
Väldigt underligt framträdande i Skavlan. Vad tycker ni? Trovärdigt?

Är Skavlan trovärdig? Han har väl ganska ofta ett rätt så paternalistiskt, förnumstigt och nedlåtande tilltal till sina kvinnliga gäster.
Citera
2017-01-13, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Denna förhandling var det stängda dörrar på hela tiden. Detta gäller så gott som alla mål gällande sexualbrott samt liknande och mål som är känslig, som detta.

Tingsrätten hade även satt upp en "vägg" utanför själva förhandlingssalen inne på tingsrätten, så att man skulle kunna förhindra för mycket tittande. Enligt vad jag har fått berättat för mig var "Isabel" även "utklädd" (dolde mycket av ansiktet, tänk sjal och liknande...) under förhandlingsdagarna.

Väldigt märkligt att denna rättegång anses mer sekretessvärd än t.ex. grov misshandel not en kvinna (har det med hennes bakgrund att göra?!?) och man kan ju starkt ifrågasätta varför hon nu visar upp nunan i Skavlan för hela befolkningen, men inte under rättegången?!? Dessutom sitter ju läkaren inne, så frågan är vem hennes skyddade personuppgifter ska skydda emot!
Citera
2017-01-13, 23:56
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaliber-Vit

Västsvensk dialekt var det absolut. Svårt att säga var. Dock inte Värmland.
Citera
2017-01-13, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Väldigt märkligt att denna rättegång anses mer sekretessvärd än t.ex. grov misshandel not en kvinna (har det med hennes bakgrund att göra?!?) och man kan ju starkt ifrågasätta varför hon nu visar upp nunan i Skavlan för hela befolkningen, men inte under rättegången?!? Dessutom sitter ju läkaren inne, så frågan är vem hennes skyddade personuppgifter ska skydda emot!
Nu är M T dömd och allting är över. Nu vill hon väl tjäna lite kosing på några intervjuer och en bok. Då behöver man lite publicitet först.

Under rättegången behandlades även brottet våldtäkt som åklagaren hade stämt in på, så där blir det stängda dörrar nästan per automatik. Finns för många knäppgökar som får för sig saker och ting. Jag kan förstå mycket väl varför målet omfattas av den sekretess som den gör.
Citera
2017-01-13, 23:59
Medlem
HajenPeppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaliber-Vit

Vissa vokaler låter västgötska medan språkmelodin mer låter Värmland. Kluring.
Citera
2017-01-14, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Min poäng är att det är rätt opassande att sätta igång ett kommersiellt projekt & vara med i Skavlan när man har horat etc. Bryr hon sig inte ett skit om hur hon framstår?

Du verkar ej lite puckad alltså.
Kan stänga in dej några dagar med mat & vatten sen kan du jämföra det mot att jag kan bryta alla ben i kroppen på dej & sen hälla syra i ditt fejs så kan du ju se vad som är värst.
Då är ju alla fångar i fängelser också torterade(knäppis).
Är ju helt åt helvete om svensk lag är skriven så. För övrigt var det frågan om en impopulär kärleksrelation som ledde till att deras barn & hennes kille blev mördade genom frätande syra. Alltså stämmer ej ens dina "förmildrande omständigheter" i detta fallet

Be för att jag inte abiorterar dig innan du kommer med din lilla syra demonstration. Din morsa skylle nog samtycka till sen abort idetta läget då.

Är du helt jävla dum i huvudet!?! På vilket sätt är "alla fångar i fängelser" torterade?!?
Du skriver som en tolvåring så jag undrar om du förstår vad jag skrev. På vilket sätt är "fångarna i fängelse" som medicineras mot diverse konstaterade tillstånd som de själva söker vård för påtvingad medicinsk behandling mot deras vilja som är jämförbar med att dolt förgifta någon med knockoutdroppar?

Varför ska hon inte få skriva om en obehaglig händelse som hänt i samband med att hon horat om en kvinna som skaffat barn med en arabisk muslim får skriva om när hsn kidnappat ungen?
Citera
2017-01-14, 00:04
Medlem
Xens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Västsvensk dialekt var det absolut. Svårt att säga var. Dock inte Värmland.

Fanns enstaka nyans av värmländska men mest västkust-dialekt. Tycker inte det var västgötska. Möjligen det alltför ofta bortglömda Dalsland?
Citera
2017-01-14, 00:04
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HajenPepper
Vissa vokaler låter västgötska medan språkmelodin mer låter Värmland. Kluring.
Som sagt. Värmland tror jag inte. Det var inte så grovt. Utan mer söderut. Västra Götalands län någonstans. Svårt när det är så utslätat som många kvinnor pratar idag.
Citera
2017-01-14, 00:06
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Och du väljer att tro på detta?

Ja det gör jag faktiskt. Hade ganska ingående konversation med henne medan hon raggade nya nätkunder.
Hon var också väldigt plastopererad vilket kostar massor. Hon hade det alltså bra ställt.

Vet ej om du är en rabiat feminist men varför skulle ej en kvinna kunna digga att välja & vraka bland män & dessutom få en hel radda tusenlappar för uppdragen? Hon ville att man betala in på nått jävla kort så det va ingen tjackfnaskis heller snarare en lyxblatte(kanske tog hon bidrag också ).
Citera
2017-01-14, 00:07
Medlem
Citat:
Ja det gör jag faktiskt. Hade ganska ingående konversation med henne medan hon raggade nya nätkunder.
Hon var också väldigt plastopererad vilket kostar massor. Hon hade det alltså bra ställt.

Vet ej om du är en rabiat feminist men varför skulle ej en kvinna kunna digga att välja & vraka bland män & dessutom få en hel radda tusenlappar för uppdragen? Hon ville att man betala in på nått jävla kort så det va ingen tjackfnaskis heller snarare en lyxblatte(kanske tog hon bidrag också ).

Jag tror bara inte på den "lyckliga horan", tyvärr.
Citera
2017-01-14, 00:08
Medlem
Citat:
Min poäng är att det är rätt opassande att sätta igång ett kommersiellt projekt & vara med i Skavlan när man har horat etc. Bryr hon sig inte ett skit om hur hon framstår?

Du verkar ej lite puckad alltså.
Kan stänga in dej några dagar med mat & vatten sen kan du jämföra det mot att jag kan bryta alla ben i kroppen på dej & sen hälla syra i ditt fejs så kan du ju se vad som är värst.
Då är ju alla fångar i fängelser också torterade(knäppis).
Är ju helt åt helvete om svensk lag är skriven så. För övrigt var det frågan om en impopulär kärleksrelation som ledde till att deras barn & hennes kille blev mördade genom frätande syra. Alltså stämmer ej ens dina "förmildrande omständigheter" i detta fallet

Humor!?!

En syrakasthotande omkringvandrande misslyckad abort försöker göra folk upprörda över hur en prostituerad inte verkar bry sig om hur hon framstår i TV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in