2017-01-17, 23:22
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Hon har inte skattat därför det inte finns någon poäng i det...Verksamheten är visserligen laglig att bedriva men olaglig att köpa. Då infinner sig dilemmat att även säljaren är tvungen att bryta mot lagen...om man tänkt sig en någolunda framtid i "branschen"..annars har man polisen som är ute efter att "skydda"..då man är ett brottsoffer helt plötslig..Jo..Lite så är det tänkt med lagen. Man slår undan ett ben i teorin men i praktiken kan det andra inte stå själv.

Att hon varit utomlands med hör inte hit. För det är inte det vi pratar om.

Sen vet vi nog alla till mans att "jobb" som dessa då blir ett sätt till snabba pengar, precis som vilken kriminalitet som helst. Och sådana pengar och den beroendeställning av andra man hamnar i vill ingen människa leva under innerst inne. Till och med om man skulle tycka om det man gjorde. Inget man ska försköna.

Jag ger inte mycket för boken eller självbiografier överlag. Det är inget facit eller hela sanningen. Man får ta det för vad det är bara.

Men men..detta har vi pratat om så mycket nu.

Då kanske du kan ta fram bevis på att hon inte skattat? För du har vräkt ur dig här men inte bevisat något som du påstått, så varsågod ge oss deklarationen. Jävla tramsmaja du är egentligen. Hur ser det ut med brottsoffer pengarna? Hur mycket och har hon fått detta tro?
Citera
2017-01-17, 23:48
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Då kanske du kan ta fram bevis på att hon inte skattat? För du har vräkt ur dig här men inte bevisat något som du påstått, så varsågod ge oss deklarationen. Jävla tramsmaja du är egentligen. Hur ser det ut med brottsoffer pengarna? Hur mycket och har hon fått detta tro?

Pratade nyligen med en vän som blivit utsatt för misshandel.
GM skulle betala skadestånd på 20.000 kr men hade inga pengar. Min bekants försäkringsbolag (Hemförsäkringen gissar jag) har trätt in och betalat skadeståndet. Om han inte hade haft försäkring hade Brottsoffermyndigheten trätt in och betalat. Försäkringsbolaget kommer sannolikt att kräva GM på pengarna framöver.

Så Isabell kommer nog snart få sina 180.000 även om bunkern o gården inte säljs, skulle jag gissa. Om hon inte redan fått dem.
Senast redigerad av Solglittret 2017-01-17 kl. 23:56.
Citera
2017-01-18, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Pratade nyligen med en vän som blivit utsatt för misshandel.
GM skulle betala skadestånd på 20.000 kr men hade inga pengar. Min bekants försäkringsbolag (Hemförsäkringen gissar jag) har trätt in och betalat skadeståndet. Om han inte hade haft försäkring hade Brottsoffermyndigheten trätt in och betalat. Försäkringsbolaget kommer sannolikt att kräva GM på pengarna framöver.

Så Isabell kommer nog snart få sina 180.000 även om bunkern o gården inte säljs, skulle jag gissa. Om hon inte redan fått dem.

Helt rätt. Det är inte ohemult på något sätt.
Citera
2017-01-18, 04:28
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Vill minnas att du sett hennes födelsebevis eller liknande, eftersom du påstår med bestämdhet att hon är född kvinna? Jag är tveksam däremot. Hur fick du tag i det förresten?

Om hon nu har haft så bra uppväxt, så måste ju föräldrarna se dotterns yrkesval som en riktig besvikelse, trots bästa förutsättningar i livet?

Nu är jag själv ansiktsblind och kan bara titta på delar av ett ansikte i taget. Svårt att se om det finns något adamsäpple där pga vinklarna. Ingen stor ögonbrynsbåge, hon har antagligen gjort något åt näsan, för den näsryggen ser inte naturlig ut. Markerad glabella, men den är inte stor. Spetsig haka, Isabella Laurén har större.

När jag skickar bilder på hennes ansikte genom ansiktsigenkänningsprogram dyker inga kända transor upp. Däremot får jag Jillian Michaels och några kvinnliga UFC fighters som förslag. Det är ett androgeniserat ansikte, dvs till och med datoralgoritmer håller med om att hon använder eller har använt steroider.

edit: cappar videon för att leta detaljer ikväll när jag kommer hem från plugget. Hon verkar inte ha många ansiktsutryck i sin reportoar. Det är någonting med benstommen precis som andra anmärker på, alla bilder i profil som skulle avslöja skallformen är tagna på för långt håll för att säga något.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2017-01-18 kl. 05:11.
Citera
2017-01-18, 07:03
Medlem
Är läkaren från början kvinna? Han var väl ganska kort
Citera
2017-01-18, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.expressen.se/kvallsposten...anfor-murarna/

Tvångsmässiga och narcissistiska drag vilket då ger en uppblåst självbild, där personen uppfattar sig själv som storartad, upphöjd och framgångsrik. Nja det är inte framgångsrikt att dömas för brott för att man inte får tjejer. Det är inte heller storartat. Bara han inte visar att dom andra är medelmåttor jämförelsevis med honom själv för då smäller det.
Det där är ju något som står med i varenda personutredning mao inget sensationellt eller för den delen uppseendeväckande.
Skulle gissa på att det står samma sak i 95% av alla svenska fångars personutredningar.

Stod samma sak i min utredning när jag dömdes till fängelse.
Kriminalvården älskar att formulera sig på det här sättet och använda ord som "Narcissism" "Likgiltig" "Manipulativ" "Sociopat" "Antisocial" osv...
Citera
2017-01-18, 11:57
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013

Isf är väl han som spelar Tyrion i GOT också från början kvinna. Han om någon är väl kort...
Citera
2017-01-18, 14:37
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013

:-)
Tror nog också så. Alla män kortare än medel är nog egentligen kvinnor. Liksom alla kvinnor längre än medel är nog egentligen män.

Och skulle fotstorleken avvika det minsta - ja då är det ju bevisat.

Så säger vi. Så då behöver vi inte spekulera mer ...

/Och för er som inte förstår. Ovan kan vara ironi. Från båda.
Citera
2017-01-18, 15:51
Medlem
[quote=Tomtenevaken|59628378]
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ja, hur väljer en hora en torsk med omsorg?

I detta fall valde torsken sin hora med omsorg, eftersom han satte henne i karantän. Det var faktiskt dråpligt att läkaren tog prover på Isabel, som han inväntade svaret på, innan han ville ha sex med henne, så det blev inget sex med honom! Intressant att Isabel berättade om det på Skavlan....
....
Skulle inte förvåna mig om den sunkiga tjejen hängde med frivilligt, tills hon såg den sunkiga gården. Det är ju en hästgård, om man inte ställer allt för stora krav. Att hon var rädd för sitt liv tror jag inte på.
/QUOTE]

Utmärkt uttryckt, tack! exakt den uppfattningen fick jag också vad gäller hur fallet och rättegången beskrivits! "tidsdokument jag förfäras över", samma här! förbluffande, förfärande, ändå är ju inte alla i tv-sofforna så cyniska och härdade som jag, hur kan man chocka typ gammelmoster som vill se Taube med en sådan där varelse och diskussion? det var ändå ett bottennapp utan like.

precis, det måste finns mera i den historien, det är den delvis uppdiktade versionen de presenterat. jag tror att de där timmarna de enligt hennes egen utsago diskuterade aktiemarknaden den lördagen då han sedan förde bort henne, likaså gången innan och telefonsamtalen då de kommit överens om träffarna, har använts till att diskutera ett upplägg. han hade ju fantasier likt 50 Shades, alltså ville han spela upp något liknande och hon hade sina hästgårdsfantasier. och trodde ju han hade gott om pengar etc. sedan så beskriver hon ju att de gick igenom en berättelse i bilen på väg tillbaka, och det var ju ändå fem timmar! i vilka termer talade de om det? han skrattade åt hur hon reagerat på medlen han hade gett henne, hur hon vaknat upp på väg till skåne etc. DESSUTOM satt de ihop på polisstationen i två timmar (!) och tittade på hans Facebook-bilder medan de väntade på att utredaren skulle komma på plats (och då, när utredaren ropar in henne i ett rum så viker sig knäna och hon kan knappt släpa sin in i förhörsrummet för sååå rädd är hon)! i vilket skede insåg hon att pistolen var fejk? hon hävdar ju i boken att hon sagt till polisen att han har en pistol i bagageutrymmet och att de kollat det när de häktade honom och det var en orsak till att de grep honom. men han hade väl avslöjat för henne redan i bunkern att den var fejk? en central roll har hennes väninna spelat då hon anmält henne försvunnen, oklart om väninnan ägnade sig åt samma verksamhet.
hon var ju medgörlig med honom (beskrev det som sin överlevnadsstrategi), erbjöd ändå inte sex, vilket väl är höjden av ironi med tanke på hennes bakgrund och att de ju ren haft sex! sedan en viktig grej är nog den att hon är rejält lång, typ 190, han 170. vilket övertag känner man inte då, fastän han var fysiskt starkare? jag vet inte, för jag är bara 165 och kortare än alla killar, men jag tror att om man ser ned på en kille som vore han en smurf så kan man inte vara alltför rädd för honom. jag tror de haft ett rollspel på gång som gått snett och så har det inte känts bra för "Isabel" och hon har blivit förbannad och vill ta hämnd och har fått pr-hjälp på vägen och benägen hjälp av hela samhällets rättsapparat. för honom tog ju insikten vid om allvaret då han såg polisens lapp på dörren till hennes hyreslya, sedan kommer han tillbaka och säger att det är slut nu (hon kör ju tillbaka för han är så trött vid det laget av att ha flängt mellan skåne och stockholm att hon är rädd att han krockar). ägnar han sig åt någon slags masochism då han tog på sig fullt ansvar för historien? en tragisk människas straffande av sig själv? frihetsberövande så skulle det väl ändå ses som (även i fall av att han kunde visa att hon gått med på det), men nog strafflindring för att han inte skadat henne och fört henne tillbaka 500 km till en polisstation välbehållen! och hunden också!

hon verkar i sin naivitet (eller p.g.a mentala problem) inte ha förmågan att begripa hur våld kan te sig i alla dess former, men att hon skulle ha fruktat för sitt liv tror inte jag heller och tycker inte boken ger belägg för det heller. och snyft, så "hemskt" det var då han ville att hon tar prov med några bomullspinnar i vaginan!! hur hemskt kan det vara för en person som ligger med vilt främmande män för pengar?
en kuriös detalj; hon påstår ju att hon inte kom ihåg koden till telefonen när han gav henne handväskan tibax då fredagen nere på gården. han låter ju henne använda sin telefon flera gånger, hon ringer polisens nummer för nycklarna till lägenheten men ingen svarar. hon kunde ju ha ringt polisens alarmnummer!! jag undrar om de följt upp när hennes telefon kopplade upp eller huruvida hon ringt sin kompis som anmält henne försvunnen eller textat henne förrän hon fick igång den egna telefonen (hon säger själv att det var när hon var på kliniken för våldtagna kvinnor på sjukhuset, då ska hon ha kommit ihåg koden). jag har en kompis som för tio år sedan blev gruppvåldtagen på ett grymt sätt, hon har varit på kliniken för våldtagna kvinnor (det är en hel historia, hon gick hem en sommarkväll i stockholm, hon är lite naiv och kan vara lite för pratglad med folk, men lockades in i en taxi av några män av ett visst etniskt ursprung, kördes till en lägenhet där hon våldtogs resten av natten av fyra män, vill minnas att de fick kring fyra-fem års fängelse och utvisning). hon hade riktiga skador att visa upp, inget oklart i historien, hon led av det i flera år, var deppad och nere osv. i såna situationer behöver man mottagningen för våldtagna kvinnor, inte "Isabel" som inte konstaterades ha annat än en svampinfektion (hur banalt kan det vara, den medicinen kunde ju MT ha skaffat åt henne...)!!! men hon tog vara på tillfället och duschade igen grundligt! och kunde nedlåta sig till att använda länstingets kläder då hon bara hade hans lånekläder. planerade hon i själva verket den biten av historien med väninnan strax innan, hon som legat på polisen att göra något och ville väcka skandal (sedan så textar "Isabel" sina advokatvänner igen som varit sååå oroliga för henne och trott att hon var död...)?
Jesus christ människa, hört talas om styckeindelning?

Konspirationsteorierna om att kvinnan skulle ha genomgått ett könsbyte samt att hela kidnappningen är fejk är för övrigt oerhört underhållande, flashback levererar igen!
Citera
2017-01-18, 17:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Det där är ju något som står med i varenda personutredning mao inget sensationellt eller för den delen uppseendeväckande.
Skulle gissa på att det står samma sak i 95% av alla svenska fångars personutredningar.

Stod samma sak i min utredning när jag dömdes till fängelse.
Kriminalvården älskar att formulera sig på det här sättet och använda ord som "Narcissism" "Likgiltig" "Manipulativ" "Sociopat" "Antisocial" osv...

Fast här har man en sk konstaterad psykisk störning, så det har betydelse för Kriminalvårdens utlåtande om internen. Det säger lite sig själv att en man som kidnappar en tjej för att ha en flickvän och som har byggt en bunker för ändamålet inte är riktigt kurant.

Citat:
Hovrätten sänker straffet till åtta års fängelse för människorov. Rätten anser att det finns förmildrande omständigheter, såsom mannens psykiska störning och att han sannolikt kommer att förlora sin läkarlegitimation. Läkaren ska även betala ett skadestånd på 180.000 kronor.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/bunkerlakaren
Citera
2017-01-18, 19:16
Medlem
IQ130s avatar
Kanske är medverkan en del i processen att bli hel, det är ju ett fruktansvärt trauma hon varit med om. Tror varken hon är bortsminkad eller man, vi ser vad vi ser. En ung kvinna som suckar när hon pratar, det tyder på underliggande sorger och problem, efter det som skett. Hon går i terapi, hon kämpar. Att hon varit äventyrslysten och gillat resor, är snygg och kan leva på det är ju hennes val. Nu vill hon studera, men jag tror att hon har fullt upp med att ta sig igenom allt.

Att ge någon knäckebröd och låsa in personen är som i Hans och Greta… en saga som inte ska iscensättas. Hur kan man ens fundera på att släppa ut gm?
Citera
2017-01-18, 20:01
Medlem
Jag håller på och läser den bok hon har skrivit. Jag har kommit förbi stycket om hennes? barndom. Hon nämner inte där att hon är född pojke. Om honom? har jag inga andra uppgifter än de här i denna tråd på att han egentligen skulle vara kvinna. Det är väl endast här deras egentliga kön ifrågasätts, eller har fler uppgifter på att hon är född pojke eller han född flicka lagts ut, på något seriöst ställe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in