Ursprungligen postat av
Vresrosen
Ja, hur väljer en hora en torsk med omsorg?
I detta fall valde torsken sin hora med omsorg, eftersom han satte henne i karantän. Det var faktiskt dråpligt att läkaren tog prover på Isabel, som han inväntade svaret på, innan han ville ha sex med henne, så det blev inget sex med honom! Intressant att Isabel berättade om det på Skavlan....
....
Skulle inte förvåna mig om den sunkiga tjejen hängde med frivilligt, tills hon såg den sunkiga gården. Det är ju en hästgård, om man inte ställer allt för stora krav. Att hon var rädd för sitt liv tror jag inte på.
/QUOTE]
Utmärkt uttryckt, tack! exakt den uppfattningen fick jag också vad gäller hur fallet och rättegången beskrivits! "tidsdokument jag förfäras över", samma här! förbluffande, förfärande, ändå är ju inte alla i tv-sofforna så cyniska och härdade som jag, hur kan man chocka typ gammelmoster som vill se Taube med en sådan där varelse och diskussion? det var ändå ett bottennapp utan like.
precis, det måste finns mera i den historien, det är den delvis uppdiktade versionen de presenterat. jag tror att de där timmarna de enligt hennes egen utsago diskuterade aktiemarknaden den lördagen då han sedan förde bort henne, likaså gången innan och telefonsamtalen då de kommit överens om träffarna, har använts till att diskutera ett upplägg. han hade ju fantasier likt 50 Shades, alltså ville han spela upp något liknande och hon hade sina hästgårdsfantasier. och trodde ju han hade gott om pengar etc. sedan så beskriver hon ju att de gick igenom en berättelse i bilen på väg tillbaka, och det var ju ändå fem timmar! i vilka termer talade de om det? han skrattade åt hur hon reagerat på medlen han hade gett henne, hur hon vaknat upp på väg till skåne etc. DESSUTOM satt de ihop på polisstationen i två timmar (!) och tittade på hans Facebook-bilder medan de väntade på att utredaren skulle komma på plats (och då, när utredaren ropar in henne i ett rum så viker sig knäna och hon kan knappt släpa sin in i förhörsrummet för sååå rädd är hon)! i vilket skede insåg hon att pistolen var fejk? hon hävdar ju i boken att hon sagt till polisen att han har en pistol i bagageutrymmet och att de kollat det när de häktade honom och det var en orsak till att de grep honom. men han hade väl avslöjat för henne redan i bunkern att den var fejk? en central roll har hennes väninna spelat då hon anmält henne försvunnen, oklart om väninnan ägnade sig åt samma verksamhet.
hon var ju medgörlig med honom (beskrev det som sin överlevnadsstrategi), erbjöd ändå inte sex, vilket väl är höjden av ironi med tanke på hennes bakgrund och att de ju ren haft sex! sedan en viktig grej är nog den att hon är rejält lång, typ 190, han 170. vilket övertag känner man inte då, fastän han var fysiskt starkare? jag vet inte, för jag är bara 165 och kortare än alla killar, men jag tror att om man ser ned på en kille som vore han en smurf så kan man inte vara alltför rädd för honom. jag tror de haft ett rollspel på gång som gått snett och så har det inte känts bra för "Isabel" och hon har blivit förbannad och vill ta hämnd och har fått pr-hjälp på vägen och benägen hjälp av hela samhällets rättsapparat. för honom tog ju insikten vid om allvaret då han såg polisens lapp på dörren till hennes hyreslya, sedan kommer han tillbaka och säger att det är slut nu (hon kör ju tillbaka för han är så trött vid det laget av att ha flängt mellan skåne och stockholm att hon är rädd att han krockar). ägnar han sig åt någon slags masochism då han tog på sig fullt ansvar för historien? en tragisk människas straffande av sig själv? frihetsberövande så skulle det väl ändå ses som (även i fall av att han kunde visa att hon gått med på det), men nog strafflindring för att han inte skadat henne och fört henne tillbaka 500 km till en polisstation välbehållen! och hunden också!
hon verkar i sin naivitet (eller p.g.a mentala problem) inte ha förmågan att begripa hur våld kan te sig i alla dess former, men att hon skulle ha fruktat för sitt liv tror inte jag heller och tycker inte boken ger belägg för det heller. och snyft, så "hemskt" det var då han ville att hon tar prov med några bomullspinnar i vaginan!! hur hemskt kan det vara för en person som ligger med vilt främmande män för pengar?
en kuriös detalj; hon påstår ju att hon inte kom ihåg koden till telefonen när han gav henne handväskan tibax då fredagen nere på gården. han låter ju henne använda sin telefon flera gånger, hon ringer polisens nummer för nycklarna till lägenheten men ingen svarar. hon kunde ju ha ringt polisens alarmnummer!! jag undrar om de följt upp när hennes telefon kopplade upp eller huruvida hon ringt sin kompis som anmält henne försvunnen eller textat henne förrän hon fick igång den egna telefonen (hon säger själv att det var när hon var på kliniken för våldtagna kvinnor på sjukhuset, då ska hon ha kommit ihåg koden). jag har en kompis som för tio år sedan blev gruppvåldtagen på ett grymt sätt, hon har varit på kliniken för våldtagna kvinnor (det är en hel historia, hon gick hem en sommarkväll i stockholm, hon är lite naiv och kan vara lite för pratglad med folk, men lockades in i en taxi av några män av ett visst etniskt ursprung, kördes till en lägenhet där hon våldtogs resten av natten av fyra män, vill minnas att de fick kring fyra-fem års fängelse och utvisning). hon hade riktiga skador att visa upp, inget oklart i historien, hon led av det i flera år, var deppad och nere osv. i såna situationer behöver man mottagningen för våldtagna kvinnor, inte "Isabel" som inte konstaterades ha annat än en svampinfektion (hur banalt kan det vara, den medicinen kunde ju MT ha skaffat åt henne...)!!! men hon tog vara på tillfället och duschade igen grundligt! och kunde nedlåta sig till att använda länstingets kläder då hon bara hade hans lånekläder. planerade hon i själva verket den biten av historien med väninnan strax innan, hon som legat på polisen att göra något och ville väcka skandal (sedan så textar "Isabel" sina advokatvänner igen som varit sååå oroliga för henne och trott att hon var död...)?