2017-01-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Ser man ut som henne så kan man gifta sig rikt, det stämmer ja! Har hon även möjlighet att välja lite mer fritt än många andra, ja så är det!

Eller du kanske inte var allvarlig med ditt svar?

Hon vill kanske inte köpas in i ett äktenskap som bygger på endast pengar. Ett äktenskap bygger väl på bra mycket mer än utseende? Få klarar av att bo ihop bara för att den ena är

1, Snygg (det där ändras ju dessutom med åren..)
2. Rik

De flesta par vill väl utöver en stabil ekonomi ha liknande värderingar och humor, hyfsat samstämmig IQ och gärna något liknande intresse och många söker även folk inom samma eller liknande yrke. Finns massor med attraktiva människor och de flesta lever vanliga medelsvenssonliv, just därför att man som par gärna vill bygga äktenskapet på fler variabler än yta och pengar.

Man får ju ett jättekonstigt förhållande annars om den ena ska sitta hemma och vara snygg och be den andre om pengar. Tycker du verkligen inte det?

Min tes är att hon ville ha en bra inkomst medan hon dejtade killar hon gillade, ganska oberoende av deras inkomstnivå.
Citera
2017-01-13, 22:08
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
"Källarfröken"? Han skulle väl ha henne i ett uthus?
Det var ett uthus byggt som en källare.
Citera
2017-01-13, 22:10
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Vad märkligt, på Skavlan se de att han plötsligt bara lät henne gå. Vad hände med färden till Stockholm och besöket på polisstationen där läkaren greps?
Han lät henne inte gå, han sa väl något i stil med "jag släpper dig fri, nu åker vi till Stockholm och övertygar polisen om att du är med mig av egen fri vilja". I hans knäppa sinne hade han väl fått för sig att hon nu var omvänd och faktiskt ville vara med honom, i hennes sinne var hon ju självklart fortfarande i hans våld.
Citera
2017-01-13, 22:11
Medlem
Nicke08s avatar
Hur kommer det sig att ett våldtäktsoffer erbjuds vara i Public Service?
Måste vara helt unikt.

Vad gör just detta fall till ett allmänintresse?

Någon som vet?
Citera
2017-01-13, 22:12
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Hon måste ha opererat sig rätt duktigt.
Skalan var lite lam
Hon har ju jobbat som eskortbrud, vad är hennes riktiga namn?

Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Vad märkligt, på Skavlan se de att han plötsligt bara lät henne gå. Vad hände med färden till Stockholm och besöket på polisstationen där läkaren greps?
Skavlan var inte riktigt på. Finns många frågor
Citat:
Ursprungligen postat av Crime.News.Goinge
Hon hymlade faktiskt inte om sin bakgrund. Det är ändå rätt starkt att offentligt berätta detta öppet.

Hon ville börja plugga. Får hoppas att boken ger en grundplåt och en möjlighet till ett nytt liv. Tror inte på "den lyckliga horan" masken som torskar och eskorter ibland försöker måla upp.
Borde ställts mer kritiska frågor om hennes bakgrund. Starkt att hon sa att hon sa att hon var eskort men det följdes inte upp.
Citera
2017-01-13, 22:17
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
Hur vet vi att detta verkligen är hon och inte någon som bara försöker sko sig på det verkliga offret?
Citera
2017-01-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chromacor
Han lät henne inte gå, han sa väl något i stil med "jag släpper dig fri, nu åker vi till Stockholm och övertygar polisen om att du är med mig av egen fri vilja". I hans knäppa sinne hade han väl fått för sig att hon nu var omvänd och faktiskt ville vara med honom, i hennes sinne var hon ju självklart fortfarande i hans våld.

Trenneborg blev paranoid när polisen hade satt upp meddelande om att hon var efterlyst på hennes dörr till hennes bostad i Stockholm. Trenneborg reser dit när hon är inlåst i bunkern för att hämta lite av hennes tillhörigheter. Han tar sedan med henne till polisen där han uppmanar henne att enbart visa sig och säga att hon lever, typ. Men hon ser sin chans och säger vad som hänt. Polisen anar oråd, och tar henne till ett enrum där de kan tala utan att Trenneborg är med.
Citera
2017-01-13, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Hon vill kanske inte köpas in i ett äktenskap som bygger på endast pengar. Ett äktenskap bygger väl på bra mycket mer än utseende? Få klarar av att bo ihop bara för att den ena är

1, Snygg (det där ändras ju dessutom med åren..)
2. Rik

De flesta par vill väl utöver en stabil ekonomi ha liknande värderingar och humor, hyfsat samstämmig IQ och gärna något liknande intresse och många söker även folk inom samma eller liknande yrke. Finns massor med attraktiva människor och de flesta lever vanliga medelsvenssonliv, just därför att man som par gärna vill bygga äktenskapet på fler variabler än yta och pengar.

Man får ju ett jättekonstigt förhållande annars om den ena ska sitta hemma och vara snygg och be den andre om pengar. Tycker du verkligen inte det?

Min tes är att hon ville ha en bra inkomst medan hon dejtade killar hon gillade, ganska oberoende av deras inkomstnivå.

Vi verkar leva i två olika världar.

Du har ju ett 10000-tal exempel på idrottsstjärnor som iaf inte lever efter någon av de saker du drar upp, för att ta ett greppbart och bra exempel där även du kan känna igen dig.

Ser ofta väldigt snarlikt ut i "vanliga" världen om man nu önskar pengar tex. Ser man ut som henne kan man utan problem vaska fram en väldigt rik och även attraktiv man. Sen kanske de inte är lyckliga tillsammans hela livet eller älskar varandra gränslöst men jag vågar nästan lova att hon nog uppskattar ett sådant liv mer än ligga med random killar mot betalning dag ut och dag in.

Hoppas mina rader va tillräckligt konkreta och tydliga.

Mvh
Citera
2017-01-13, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOneEyedSnake
Hur vet vi att detta verkligen är hon och inte någon som bara försöker sko sig på det verkliga offret?
Då skulle, om så var fallet, den "riktiga" stämma skiten ur SVT.
Citera
2017-01-13, 22:22
Medlem
euqueros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Skavlan var inte riktigt på. Finns många frågor

Borde ställts mer kritiska frågor om hennes bakgrund. Starkt att hon sa att hon sa att hon var eskort men det följdes inte upp.

Det behövdes inte. Det kunde ju ha kommit fram att hon valde att bli eskort av egen fri vilja och det hade inte gått hem alls i feminist-Sverige. Nu sa hon att hon aldrig mer skulle ge sig in i den verksamheten igen. Slutet gott, allting gott! Feministerna jublar över att en "förtappad själ" gjort en omvändelse. Skit samma om det hade kunnat gå riktigt illa för henne. Ironin ligger i att det är feministernas sexköps- och kopplerilagar som underlättade för läkaren att kidnappa henne i första stället.
Citera
2017-01-13, 22:24
Medlem
A-party-with-martys avatar
Bra att dom till slut tog upp att hon var ett fnask. Känns dock ganska planerat att dom tog upp det precis i slutet så att hon ej skulle ha det i pannan så länge.

Hon har skyddad identitet men vill ändå vara i tv på prime time. Hon är fortfarande en hora men numera en mediahora vad mig ablangar. Prostutierade är väl endast det yrke man kan ha i Sverige utan att bryta mot lagen genom att strunta i att betala skatt?
Nu försöker hon få in pengar via sin bok också. Alltså jag avskyr & blir rasande på överfallsbrott när helt oskyldiga tjejer förs bort & skadas men ärligt talat var ju detta nått annat. Hon fick väl ej heller ens en skråma liksom(men där i mot kanske pengar?).
Citera
2017-01-13, 22:24
Medlem
Hon hade ju noll inlevelse och kändes lite som en avtrubbad robot. Kanske beror på allt fnaskande och den sista händelsen med läkaren förstås, vad vet jag. Men det är sällan man ser folk i tv ha samma tonläge och samma ansiktsuttryck hela tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in