2015-09-23, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezto
Helt ärligt, inte för att jag tror att någon av BO förtjänade att dö så kan man säga att om någon av dem skulle dö så dog fel kille.
Vad jag tror är att BO som klarat sig och ligger på sjukhus startat bråket och jag har hört av säkra källor att han är en smutsig människa som brukar antasta tjejer.
Även om han alltid varit hjälpsam och trevlig mot mig så kan det absolut stämma för det hör man av de flesta.
Han ska ha ringt BO som avled och en till, hade han inte ringt dit dem så hade han förmodligen inte avlidit.
BO som har avlidit ska ha försökt stoppa bråket mellan GM och andra BO och ska då ha blivit huggen, förmodligen av misstag.
Sen eftersom att jag känner GM så kan jag nästan garanterat säga att de inte var med avsikt att döda.
Så jävla tråkigt, det hade inte behövt sluta såhär.

Antar att de som ska ha ångest är BO A.G som ligger på sjukhus och personen som högg.
Tror inte de fattade vad de gjorde, hoppas i alla fall inte det.

(Detta är spekulationer och rykten)

Sen vet man fan inte heller om det är V eller M som huggit.
Vad bråkade de om från början?
Vilka två var det som initialt bråkade med varandra?

Det måste ju finnas ett gäng olika versioner som går runt på bygden men någon av de är kanske mer återkommande än andra?
Citera
2015-09-23, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdvinner2014
Så det är sk "flyktingar"?

Att dessa är psykiskt störda förvånar väl föga då de har upplevt extrema hemska saker! Att de senare tar till knivar för att impregnera varandras lekamen är inte oväntat då de har hemsökts psykiskt av allt krig och helvete! Sannolikheten borde uppenbaras som självklar om det handlar om yngre män som har drabbats av islam och inbördeskrig!

Homogena nationer fungerar bäst!

De misstänkta är av svensk härkomst. Har du ens läst tråden?

Den mördade är av utländsk härkomst. Flykting från Syrien sedan 1 år tillbaka.
Senast redigerad av ironiq 2015-09-23 kl. 17:15.
Citera
2015-09-23, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezto
Helt ärligt, inte för att jag tror att någon av BO förtjänade att dö så kan man säga att om någon av dem skulle dö så dog fel kille.
Vad jag tror är att BO som klarat sig och ligger på sjukhus startat bråket och jag har hört av säkra källor att han är en smutsig människa som brukar antasta tjejer.
Även om han alltid varit hjälpsam och trevlig mot mig så kan det absolut stämma för det hör man av de flesta.
Han ska ha ringt BO som avled och en till, hade han inte ringt dit dem så hade han förmodligen inte avlidit.
BO som har avlidit ska ha försökt stoppa bråket mellan GM och andra BO och ska då ha blivit huggen, förmodligen av misstag.
Sen eftersom att jag känner GM så kan jag nästan garanterat säga att de inte var med avsikt att döda.
Så jävla tråkigt, det hade inte behövt sluta såhär.

Antar att de som ska ha ångest är BO A.G som ligger på sjukhus och personen som högg.
Tror inte de fattade vad de gjorde, hoppas i alla fall inte det.

(Detta är spekulationer och rykten)

Sen vet man fan inte heller om det är V eller M som huggit.

Blir man åtalad för mord även om det är "av misstag"? Kallas det inte dråp då?
Citera
2015-09-23, 17:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gukentur
Blir man åtalad för mord även om det är "av misstag"? Kallas det inte dråp då?
Nej, vållande till annans död. Mord och dråp kräver uppsåt att döda.
Citera
2015-09-23, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Ah, okej. Tack för det. Det innebär alltså att dom i nuläget bedömer att GM hade uppsåt att döda eftersom han är häktad för det.
Citera
2015-09-23, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gukentur
Ah, okej. Tack för det. Det innebär alltså att dom i nuläget bedömer att GM hade uppsåt att döda eftersom han är häktad för det.
Att i det här skedet av utredningen vara häktad för mord och mordförsök säger väldigt lite om vad han eventuellt kommer att åtalas och, eventuellt, dömas för.
Senast redigerad av Foolson 2015-09-23 kl. 17:49.
Citera
2015-09-23, 17:47
Medlem
Citat:

Så att inte folk misstolkar det du skriver: Det krävs att man är likgiltig inför att handlingen personen ska utföra kan sluta med att personen dör. Exempelvis om man grovt misshandlar någon men går för långt och personen dör, då blir det dråp alt. mord och inte grov misshandel. Detta eftersom man är införstådd att personen skulle kunna dö och man utför ändå handlingen.
Citera
2015-09-23, 17:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Så att inte folk misstolkar det du skriver: Det krävs att man är likgiltig inför att handlingen personen ska utföra kan sluta med att personen dör. Exempelvis om man grovt misshandlar någon men går för långt och personen dör, då blir det dråp alt. mord och inte grov misshandel. Detta eftersom man är införstådd att personen skulle kunna dö och man utför ändå handlingen.
Ja, det kallas likgiltighetsuppsåt.
Citera
2015-09-23, 17:52
Medlem
Citat:
Ja, det kallas likgiltighetsuppsåt.

Det är jag medveten om. (Jag försökte inte rätta dig utan snarare utveckla det du skrev eftersom många inte förstår att det är ett uppsåt (utan de tror att man måste planera mordet, typ)).
Citera
2015-09-23, 17:53
Bannlyst
Gillar hur alla pundare i tråden som skriver att BO våldtog en av flickorna och hittar på sina egna historier som om de vore faktum. Sen när man frågar dom om källor så pratar dom sig alltid runt frågorna. Skulle gärna vilja se någon källa till att BO våldtog eller taffsade på en av tjejerna och hade kniv.
Citera
2015-09-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Att i det här skedet av utredningen vara häktad för mord och mordförsök säger väldigt lite om vad han eventuellt kommer att åtalas och, eventuellt, dömas för.

Absolut! Han kan ju bli friad till och med.
Citera
2015-09-23, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av balditron
Gillar hur alla pundare i tråden som skriver att BO våldtog en av flickorna och hittar på sina egna historier som om de vore faktum. Sen när man frågar dom om källor så pratar dom sig alltid runt frågorna. Skulle gärna vilja se någon källa till att BO våldtog eller taffsade på en av tjejerna och hade kniv.
Helt otroligt om så skulle skett det är ju som vi alla
Vet extremt ovanligt att nyanlända sysslar med sådant.

NOT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in