2015-09-22, 15:32
Medlem
Silverfangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalibogen
GM Kanske var vältränad och hade snygg flickvän.Bo kanske kände sig liten och ville hävda sig eller kränktes av att tjejen inte titta åt dom .Där av gick Bo offren till attack med kniven.Vikingen parerade och fick tag på kniven och högg i självförsvar.Möjligt scenario

Att du fortfarande orkar... möjligt scenario är att bo pratade med gms tjej och då blev den osäkra pojken rädd och var tvungen ringa 8 polare eftersom han inte var man nog att lösa situationen själv. Du är en fjant ditt barn.
Citera
2015-09-22, 15:52
Medlem
lulle9s avatar
http://www.expressen.se/nyheter/vi-h...har-gatt-till/

En till släppt
Citera
2015-09-22, 16:17
Medlem
Schlemms avatar
Fallet nämndes i nyheterna precis. Man la till att: "BO är från Syrien och att dådet kan ha rasistiska motiv". Hahaha, det är bara för svensken att vänja sig, när en invandrare utsätts för brott misstänker man snabbt rasistiska motiv.
Ironiskt nog om en invandrare utför brott oavsett svenskt medborgarskap eller inte så är hen Svensk. :-D
Citera
2015-09-22, 16:24
Medlem
baggebo1s avatar
Känner jag de här hederskulturerna rätt så finns det just nu en ganska allvarlig hotbild mot svenskar i Söderhamn. Inte minst sådana som kan sammankopplas till de påstådda gärningsmännen. Hoppas verkligen att polisen ser till att det finns ett riktigt skydd där. Efter IKEA var de väldigt snabba att säkra asylboenden från imaginära hot. Nu är hoten på riktigt. Polisen bör göras ansvarig om de brister i säkerheten.
Senast redigerad av baggebo1 2015-09-22 kl. 16:40.
Citera
2015-09-22, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlemm
Fallet nämndes i nyheterna precis. Man la till att: "BO är från Syrien och att dådet kan ha rasistiska motiv". Hahaha, det är bara för svensken att vänja sig, när en invandrare utsätts för brott misstänker man snabbt rasistiska motiv.
Ironiskt nog om en invandrare utför brott oavsett svenskt medborgarskap eller inte så är hen Svensk. :-D

Svenskar kan inte utsättas för rasism i vårat land lustigt nog. (Etniska svenskar givetvis, ursäkta alla PK töntar som skulle rättat mig)
Citera
2015-09-22, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Polisen bör göras ansvarig om de brister i säkerheten.

Drömma kan man hehe
Citera
2015-09-22, 16:43
Bannlyst
Kan nån dra ihop en lite snabb sammanfattning på vad som hänt? Vill veta motiv samt misstänkta personer.
Citera
2015-09-22, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HOLYGRAIL
Kan nån dra ihop en lite snabb sammanfattning på vad som hänt? Vill veta motiv samt misstänkta personer.

Småbråk med dödlig utgång, BO är syrier därför anvisar media till rasism. "Otippat"

En 17åring häktad för mord och försök till mord resterande 8 personer frigivna.
Citera
2015-09-22, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteSturgeon
Småbråk med dödlig utgång, BO är syrier därför anvisar media till rasism. "Otippat"

En 17åring häktad för mord och försök till mord resterande 8 personer frigivna.

Tackar! ONT hur mördades BO? slag/sparkar eller kniv/pistol?

mvh
Citera
2015-09-22, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HOLYGRAIL
Tackar! ONT hur mördades BO? slag/sparkar eller kniv/pistol?

mvh

Kniv i bröstet har jag för mig. Kniv var det i alla fall.
Citera
2015-09-22, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Missroffe
Kniv i bröstet har jag för mig. Kniv var det i alla fall.

Tack!

Lite andra frågor, va va det för område det hela inträffade i? Söderhamns motsvarighet till Rinkeby eller liknande? vad handlade tjafset om?

tråkigt när sånt här händer, påminner om mordet på kungsholmen 2007 när en annan ung kille misshandlades till döds
Citera
2015-09-22, 17:01
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlemm

Ja, jag stör mig faktiskt på det. Finns inget som framkommit som tyder på att det varit av rasistiska motiv. Säkert kan det ha uttalats saker som "jävla blatte" eller nåt under bråket. Om man är så arg på någon att man kan sticka kniven i den är väl de fula ord man kallar sin fiende av minsta vikt. Med motiv menas ju att det att den bidragande orsaken till mordet var att BO är invandrare. Jag har svårt att tro att ett gäng på ett par vanliga pundande skolungdomar tillsammans och i samförstånd gått ut för att mörda valfri syrier för att visa sitt missnöje mot flyktingströmmen. Hade det handlat om medlemmar i SMR hade jag kunnat köpa det. Jag tycker medias uttalanden är åt det rasistiska hållet, man måste poängtera att offren är ifrån Syrien, tyder på en särbehandling beroende på vilket ursprung offret har och jag tror inte man hade nämnt ursprunget på offret om det var andra invandrare som var gärningsmän. Det tyder också på att journalister nog vill att mord med rasistiska förtecken ska hända i Sverige för att det ligger rätt i tiden. De bryr sig inte om offret och hans familj, de vill ha häpnadsväckande artiklar och "berättelser som berör". Äckligt är ordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in