2015-09-19, 13:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
Att Polisen blir alltmer förtegen är för att forum som FB förstör utredningar
med allehanda lösa spekulationer.
Era avslöjanden kan bli tvärtom mot vad ni tror den misstänkte
kan inte dömas då vittnen kan ha läst på FB och då vet polisen
inte om det är rykten eller självupplevt.

när ni pekar ut folk så drabbas oskyldiga närstående
till både offer och gärningsman.Jag förstår inte denna
helt störda viljan att rota i andras olycka.

Ha ett eget liv,hjälp flyktingar istället för att skriva strunt på FB

Det är numera polisens vardag att polisutredningarna på detta sätt aktivt saboteras. Ofta sker det av GM och dennes vänner, som aktivt sprider en blandning av falska och verkliga bitar av vittnesmål. Inom de kriminella gängen är sådan här "trashing" av polisutredningar numera en karriärväg uppåt inom gängen, den som vill visa att han är duktig på att förstöra polisutredningar på detta sätt behöver inte nödvändigtvis förstöra en polisutredning som hans egna gäng är inblandad i, utan kan förstöra valfri polisutredning som en demonstration.
Citera
2015-09-19, 13:05
Medlem
En invandrare som är död iaf
Citera
2015-09-19, 13:12
Medlem
HC47s avatar
Nio personer, 15-20 år gamla. Känns ju som en lågoddsare, detta!
Citera
2015-09-19, 13:53
Medlem
NeutronStars avatar
Rustkammaregatan ligger rätt centralt. Men är inte Restaurang Krysset fortfarande utestället "alla" festsugna går till på helgen? Det ligger väl en bra bit bort mot hamnen till? Vimlar ju inte direkt av uteställen i Söderhamn.

Brukar hänga gäng av bruschor i centrum utanför sunkpuben (har glömt namnet) mittemot den arabiska mataffären också (Kungsgatan?)

Lilla Söderhamn verkar f.ö. vara en riktig rövarstad, en sökning i ABoK-forumet ger 101 träff! Norrlands Malmö?
Citera
2015-09-19, 14:12
Medlem
Något namn på offret.
Senast redigerad av Somalibogen 2015-09-19 kl. 14:20.
Citera
2015-09-19, 14:25
Medlem
Foyles avatar
Begriper inte varför ingen konkret information dyker upp, bara spekulationer ..
Citera
2015-09-19, 14:32
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foyle
Begriper inte varför ingen konkret information dyker upp, bara spekulationer ..
Menar det. Förmodligen för att det rör sig om somalier och de svenska S-hamnarna känner varken till dom eller bryr sig så mycket. Men Staffangymnasiet är ju stort så jag är förvånad att ingen har gett namnet på den döda.

jag försöker hitta någon Söderhamnare i den åldern på Facebook men hittar ingen intressant. Någon borde ju ha gjort någon status om det?
Citera
2015-09-19, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodilido
En invandrare som är död iaf

OM det är en invandrare som är död så tror jag att det är en "likadan" som är MGM.
Citera
2015-09-19, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Menar det. Förmodligen för att det rör sig om somalier och de svenska S-hamnarna känner varken till dom eller bryr sig så mycket. Men Staffangymnasiet är ju stort så jag är förvånad att ingen har gett namnet på den döda.

jag försöker hitta någon Söderhamnare i den åldern på Facebook men hittar ingen intressant. Någon borde ju ha gjort någon status om det?

Yaz*n och as*s *a i den förste är den döde. Har massa a med prickar eller nå skit över sig i sitt FB namn.
Citera
2015-09-19, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThreeHeart
Yaz*n och as*s *a i den förste är den döde. Har massa a med prickar eller nå skit över sig i sitt FB namn.

Har namn på dom två GM också. De är svenska namn på dem iaf.
Citera
2015-09-19, 14:53
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Länk till hans facebook-sida?
Citera
2015-09-19, 15:00
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Länk tack!

Av namnet att döma är det en turk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in