[quote=fulsomsatan]
Citat:
hohho, vilket dravel
Var hittar du dravlet.. i min pedagogiska förklaring till "sanning05" som uppenbarligen saknar insikter om branchen eller i det underlag jag besvarar dvs gud/satan..
sitter du också och samtalar med gud och satan till frukost lunch middag e.m och afton.. letar du väderstreck med kompass?
Citat:
, varför blir du så upprörd över att någon skriver en kort rad om gud och satan?
Var finner du det du benämner som upprördhet, jag inledde med att "sanning05" är vilsen eftersom denna drar in en imaginär aktör som endast förekommer dpm effekt-komponent i litteraturen.. det är som att man skulle gå runt och säga att Björnen Bamse är i farten när något händer, spelar ingen roll om det är en tenta som går om intet, en artist som inte är alldeles stringent, eller om mjölkleveransen är försenad eller om det skulle gälla en kollision på vägbanan.. det vore Bamse som var i farten, inte tentan, mjölken eller bilens konstruktion eller personen det handlar om..
Men du läser visst inte vad man skriver.. - vad är så svårt för dig? Läs en gång till och förankra ord dit dom hör hemma!
Citat:
Du tror att allt som händer i världen är en slump?
Var får du detta ifrån???
Lägg inte ord i munnen på mig.. DU initierar slumpfaktorn här, enbart du.
Citat:
Det finns många mäktiga människor som kan sitta och dra i trådar
Kan du försöka uttrycka dig lite vuxet istället för "dra i trådar" ... snackar du om marionettdockor?
Jag diskuterar realvärlden, konkreta händelser, som går att följa steg för steg.. så ta ut gröten ur munnen och snacka som folk tack.
Citat:
Vilket sätt skulle du själv välja?
Och på vilket sätt är det relevant tycker du, försöker du omfokusera "sanning05" och hennes förvrängda applikationer på mig så kan du lägga ner nu direkt, det handlade om showbiz.. om industrin.. vad jag märker har du väldigt undermåliga kunskaper om den industrin - sluta prata om löjliga "trådar att dra i" det finns inget "dragande" det finns konkreta parametrar.
Konkreta insatser, som följer de principer för maximering som i alla andra industrier där produktionen står i fokus, du behöver bara veta VAD produkterna består av och vilka ämnen som hanteras.
Citat:
Media är väldigt kraftfullt sätt att manipulera flocken dit man vill ha den. Musik, Film, Politik
Ok, ska inte säga så mkt om denna kommentar då jag redan förstår din intällning vad gäller nöje, för dig är nöje fördärv.. ?
Om inte.. så får du korrigera din personliga inställning, men det är inte alltid media har mycket att bidra med i starkare produktioner, media kan också hänga med som en vante mer eller mindre..
VAD HELA SAKEN I DENNA TRÅD DÄREMOT RÖR SIG OM, ÄR DEN PATETISKA FÖRKLARINGEN SOM en medlem kläckte ur sig (att Satan och Gud är medaktörer

) enligt medlemmens konceptualisering så skulle det vara på riktigt, och vi andra.. skulle behöva "inse"
Snälla, då hr man stannat kvar i sagoboken och nekar sig själv påfyllnad av seriösa kunskaper.
Media kan förstora och/el. förminska men showen rullar på för det, och människor trillar av och på tågen.. är det magiskt för dig?
Citat:
Hur kan du veta att de här makterna är fullt ut mänskliga?
Vilka "makter"
Citat:
Människor är så otroligt lätta at manipulera
Och lättast är du, ja och "sanning05" förstås.. ni får krypa under täcket och darra när satan går loss.. tänd nu alla lampor så inget händer idag.. han kan lura om hörnet, dra nu på dig extra kläder i sommar, så han inte kommer in med svansen där du inte vill ha den.
Blunda hårt. Släck helst tv och radio och dra ur kontakterna - media och business är faaaarligt.. akta dig, satan bor där.. ( snälla.. lägg ner den psykotiska förklaringsmodellen, jag kommer inte orka besvara dig mer)
Citat:
, bara för att du är säker på att det inte finns något ont/gott väsen så är du inte fri från att bli manipulerad, det blir du dagligen.[/
Obs , I´m emotionally free - consciously free
Du, verkar bunden (som en fjättrad tamget i hagen)