2013-02-10, 23:22
Medlem
y0oy0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Dylan menade nog att han bad till gud om att lyckas och därför ser det som sitt kall när han gjorde det.

Kvinnan menar ju bara att hon har fått offra mycket för att få sin framgång.

Det finns ingen anledning att tolka allting bokstavligt, det blir liksom fel då.

wow människor ser verkligen inte sig själva i spegeln när det kommer till religon så ska säger folk alltid ja men du kan inte bevisa hit o dit det hon menar är BOKSTAVLIGT.

det är flera kändisar som talar ut sjukt många talar ut idag kolla fler på youtube sök sjukt många micheal jaksson en av dom och kolla hans dokumentär tupac visste om detta också bob marley osv osv alla stora riktiga artister nu för tiden det är snorungar

sök på thetruthmayscareyou på youtube finns 20 parts typ.
Citera
2013-02-10, 23:37
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Jag har sett en dokumentär som heter . ”The Music Industry Exposed (Full Length)”

Där framgår tydligt att industrin skickar subliminala meddelande till vårt undermedvetande. Vi hjärntvättas till att underkasta oss Satan. Allt detta sker genom musiken som eliten format. Elitens ”boss” ör självaste Satan, eller Lucifer, som han kallas för.

Om ni har sett The Arraivals, ja då vet ni vad jag talar om.

I filmen framgår det tydligt att det är Satan som kändisarna underkastar sig för att uppnå kändisskapet.

Satan existerar, det är bara en tidsfråga när förnekarna av Satans existens blir upplysta och börjar erkänna hans existens.

När detta sker, och vid det ögonblick då man vaknat från denna djupa glömska och insett Satans existens, ja då kommer man välja Guds väg. Vet man att satan existerar, då vet man att Gud existerar.

Många kända skådespelare som valt Guds väg istället för Satans väg var bl.a Tupac. Han mördades senare för sitt val.
Nu får du väl ändå ge dig med denna barnsliga lek om uttryck.

Knarkpåverkade artister är bra på att suggerera, de har också karisma och folk betalar för att höra dem suggerera lite.. det ingår i the package så att säga.. och inte som du säger, att "satan finns".. är du på riktigt 5 år gammal el. har du bara stannat i utvecklingen eller läser du ensidigt enbart bibeln/koranen.

Det finns naturligtvis en komplex verklighet att förhålla sig till, branchen forcerar kraftigt och stressar också rätt mycket och en branch som är mastigt uppbyggd på att direkt skapa olika slags illusioner, förs stämning och dramatik - det är ju för fan showbiz!

Vad hade du tänkt dig, hela branchen bygger ju och står och faller med förmågan att skapa imaginära effekter, din barnsliga tolkning om gud/satan framstår som patetisk och kan närmast tillägnas barn, så infantilt är det att stå och hötta med bibelapokalyptisk dramaturgi, den är i sig också en bluff hur som helst och nopg det sista som kan appliceras i sådan här mastodont industri-uppbyggnad som showbiz handlar om.

Gud-och-satan-myten är i sig ett trolleri utan dess like som knappast har relevans i dessa dagar, du tror alltså att normalt funtade mäniskor ska ta sådan argumentering på allvar?

Jag tycker du är lika tragisk som det du försöker greppa och bryta ner till något greppbart, det enda som kan lotsa en vilsen person ur träsket är självkännedom och regelrätt psykologi, att göra sig medveten om vilka konkreta faktorer som efterfrågas i underhållningsindustrin; det är för det första effektsökeri - och du är minst lika effektsökande i din löjliga förklaring.

Vem tror på gud och satan i dessa dagar, snälla.. hur vilsen får man egentligen vara.

Det är ÖKÄNT att artister, i etableringsfasen, på vägen.. lätt kan få hybris och hamnar i spiraler som är enormt psykiskt dränerande och lätt tappar fotfästet, finns INGET mystiskt i det för fem öre.
Att det kan vara svårt att hålla sitt privat liv i ordning, att få välbehövlig avkoppling mellan på och av.
Att gamarna till journalister som hänger som klasar efter dem, direkt drar ur ord ur dem..

Att många får psykoser och nervösa sammanbrott, det är ju stressen.. adrenalinet och alkoholflödet, som inte längre blir hanterbart, du kan ta din satan och hålla den i din sagobok eller gräva ner den, den fascinerar dig, men har för det inte någon som helst relevans vid lite närmare research.

Det handlar om ren och skär mänsklig, human psykologi, sedan finns rätt stora pengar involverat också som av förklarliga skäl speedar upp karusellen. Till detta kan du lägga till det spektra av droger som florerar.. det blir 1 + 1 -matematik så din satansmyt-lek.. är ju lite kindergarten-kullerbytta i det hela - tror du på det själv???

Ditt gud och satan är spökerier i den egen helt sönderfallande hjärna som inte längre kan tänka som folk, du är ju fullständigt hjärntvättad av ett språkbruk som i sig är sönderfallande och splittrar, oavsett det handlar om showbiz eller något annat - skulle någon köra på en tenta s skulle du väl få det till "ett satans verk" det också.

Gå och avprogrammera dig och bli normal människa, du kan ju börja öppna åtminstonde ena ögat.
Det är ju bara för löjeväckande, men tror du är alldeles för såsig i knoppen för att ens förstå kritiken - det är ändå tragiskt, att du antagligen tror på din egen begränsade förklaring på en simpel branch som enbart är energikrävande och där det gäller att ha bromsar och spärrar innan det kan bli för sent...
Senast redigerad av BlackJewel 2013-02-11 kl. 00:15.
Citera
2013-02-11, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Nu får du väl ändå ge dig med denna barnsliga lek om uttryck.

Knarkpåverkade artister är bra på att suggerera, de har också karisma och folk betalar för att höra dem suggerera lite.. det ingår i the package så att säga.. och inte som du säger, att "satan finns".. är du på riktigt 5 år gammal el. har du bara stannat i utvecklingen eller läser du ensidigt enbart bibeln/koranen.

Det finns naturligtvis en komplex verklighet att förhålla sig till, branchen forcerar kraftigt och stressar också rätt mycket och en branch som är mastigt uppbyggd på att direkt skapa olika slags illusioner, förs stämning och dramatik - det är ju för fan showbiz!

Vad hade du tänkt dig, hela branchen bygger ju och står och faller med förmågan att skapa imaginära effekter, din barnsliga tolkning om gud/satan framstår som patetisk och kan närmast tillägnas barn, så infantilt är det att stå och hötta med bibelapokalyptisk dramaturgi, den är i sig också en bluff hur som helst och nopg det sista som kan appliceras i sådan här mastodont industri-uppbyggnad som showbiz handlar om.

Gud-och-satan-myten är i sig ett trolleri utan dess like som knappast har relevans i dessa dagar, du tror alltså att normalt funtade mäniskor ska ta sådan argumentering på allvar?

Jag tycker du är lika tragisk som det du försöker greppa och bryta ner till något greppbart, det enda som kan lotsa en vilsen person ur träsket är självkännedom och regelrätt psykologi, att göra sig medveten om vilka konkreta faktorer som efterfrågas i underhållningsindustrin; det är för det första effektsökeri - och du är minst lika effektsökande i din löjliga förklaring.

Vem tror på gud och satan i dessa dagar, snälla.. hur vilsen får man egentligen vara.

Det är ÖKÄNT att artister, i etableringsfasen, på vägen.. lätt kan få hybris och hamnar i spiraler som är enormt psykiskt dränerande och lätt tappar fotfästet, finns INGET mystiskt i det för fem öre.
Att det kan vara svårt att hålla sitt privat liv i ordning, att få välbehövlig avkoppling mellan på och av.
Att gamarna till journalister som hänger som klasar efter dem, direkt drar ur ord ur dem..

Att många får psykoser och nervösa sammanbrott, det är ju stressen.. adrenalinet och alkoholflödet, som inte längre blir hanterbart, du kan ta din satan och hålla den i din sagobok eller gräva ner den, den fascinerar dig, men har för det inte någon som helst relevans vid lite närmare research.

Det handlar om ren och skär mänsklig, human psykologi, sedan finns rätt stora pengar involverat också som av förklarliga skäl speedar upp karusellen. Till detta kan du lägga till det spektra av droger som florerar.. det blir 1 + 1 -matematik så din satansmyt-lek.. är ju lite kindergarten-kullerbytta i det hela - tror du på det själv???

Ditt gud och satan är spökerier i den egen helt sönderfallande hjärna som inte längre kan tänka som folk, du är ju fullständigt hjärntvättad av ett språkbruk som i sig är sönderfallande och splittrar, oavsett det handlar om showbiz eller något annat - skulle någon köra på en tenta s skulle du väl få det till "ett satans verk" det också.

Gå och avprogrammera dig och bli normal människa, du kan ju börja öppna åtminstonde ena ögat.
Det är ju bara för löjeväckande, men tror du är alldeles för såsig i knoppen för att ens förstå kritiken - det är ändå tragiskt, att du antagligen tror på din egen begränsade förklaring på en simpel branch som enbart är energikrävande och där det gäller att ha bromsar och spärrar innan det kan bli för sent...

hohho, vilket dravel, varför blir du så upprörd över att någon skriver en kort rad om gud och satan?
Du tror att allt som händer i världen är en slump? Det finns många mäktiga människor som kan sitta och dra i trådar för att nå dit dom vill. Vilket sätt skulle du själv välja? Media är väldigt kraftfullt sätt att manipulera flocken dit man vill ha den. Musik, Film, Politik

Hur kan du veta att de här makterna är fullt ut mänskliga? Människor är så otroligt lätta at manipulera, bara för att du är säker på att det inte finns något ont/gott väsen så är du inte fri från att bli manipulerad, det blir du dagligen.
Citera
2013-02-11, 08:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Endast i din mycket besynnerliga bevisförings-version.

Citat:
min bevisföring? Bob Dylan talade klarspråk.

Ja, din mycket besynnerliga "det ar bara så" 'bevisföring'.

Och vad betydelse har det om det är Dylan som blir fnoskig eller den lokala osthandlare.
Citera
2013-02-11, 08:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulsomsatan
hohho, vilket dravel, varför blir du så upprörd över att någon skriver en kort rad om gud och satan?

Du borde informera dig bättra om forumets allmäna innehåll före du relaterar till enskilda forum-bidragare (~som 'sanning05') och kritiken av dessa.

Citat:
Du tror att allt som händer i världen är en slump?

En implicerat strawman?

Citat:
Det finns många mäktiga människor som kan sitta och dra i trådar för att nå dit dom vill. Vilket sätt skulle du själv välja? Media är väldigt kraftfullt sätt att manipulera flocken dit man vill ha den. Musik, Film, Politik

Och?

Citat:
Hur kan du veta att de här makterna är fullt ut mänskliga?

Bevisbörda .... har du hört talas om det?

Citat:
Människor är så otroligt lätta at manipulera, bara för att du är säker på att det inte finns något ont/gott väsen så är du inte fri från att bli manipulerad, det blir du dagligen.

Och du är säker på, att Black Jewel är 'stark' ateist? Hur vet du det?
Citera
2013-02-11, 09:23
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jag har sett en dokumentär som heter . ”The Music Industry Exposed (Full Length)”

Där framgår tydligt att industrin skickar subliminala meddelande till vårt undermedvetande. Vi hjärntvättas till att underkasta oss Satan. Allt detta sker genom musiken som eliten format. Elitens ”boss” ör självaste Satan, eller Lucifer, som han kallas för.

Om ni har sett The Arraivals, ja då vet ni vad jag talar om.

I filmen framgår det tydligt att det är Satan som kändisarna underkastar sig för att uppnå kändisskapet.

Satan existerar, det är bara en tidsfråga när förnekarna av Satans existens blir upplysta och börjar erkänna hans existens.

När detta sker, och vid det ögonblick då man vaknat från denna djupa glömska och insett Satans existens, ja då kommer man välja Guds väg. Vet man att satan existerar, då vet man att Gud existerar.

Många kända skådespelare som valt Guds väg istället för Satans väg var bl.a Tupac. Han mördades senare för sitt val.

Men för helvete Bob Dylan är ju en "born again christian" vilket han är väldigt tydlig med.

Det finns flera teorier runt mordet på Tupac, alla är finansiella. Att han skulle mördats för att han valde "satans väg" är ju bara trams. Vem skulle ha mördat honom då? En kristen?

Dessutom var han i första hand musiker och inte skådespelare, men du verkar ju inte ha koll på någonting.

Och det är knappast eliten som gör musik. Eller du kanske tror att tex Tony Iommi tillhör den ekonomiska/politiska eliten?
Citera
2013-02-11, 10:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Ooj oj, vilket djup du har på ditt underlag. En propaganda-video minsann.

Citat:
Där framgår tydligt att industrin skickar subliminala meddelande till vårt undermedvetande.

Sublimininal manipulation är välkänd, men .....

Citat:
Vi hjärntvättas till att underkasta oss Satan. Allt detta sker genom musiken som eliten format. Elitens ”boss” ör självaste Satan, eller Lucifer, som han kallas för.

.... hurvida det finns ett satanisk underlag är däremot osäkert.

Och hur kommer du iövrigt till Satan = Lucifer?

Citat:

Alltså för du essentiellt ett cirkel-argument. Först påstår du att du vill 'bevisa' något, sen påstår du att det redan är ett faktum, och därmed 'bevisat'.

Du har fullständigt förlorat vad liten verklighets-kontakt och rationellt tänkande du kanske började med.

Citat:

På dina nonsens-premisser; inte annars.
Citera
2013-02-11, 10:26
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:

En implicerat strawman?

Och du är säker på, att Black Jewel är 'stark' ateist? Hur vet du det?
Tack för frågan Bogomil.

Tillåt mig få deklarera att jag inte är, och aldrig varit, någon "stark ateist" - har inte ens behov att kategorisera mig - är väl närmast humanist med kritiskt sinnelag

Att gud- och satan ivrare själv spelar på den grandiosa hypersuggererande självbedrägeriplattformen, innebär inte att alla befinner sig där - varför impliceranden.. som du noterat.. troligtvis är för handen här, och ganska tydligt.
Citera
2013-02-11, 10:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
En implicerat strawman? Och du är säker på, att Black Jewel är 'stark' ateist? Hur vet du det?

Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Tack för frågan Bogomil.

Be my guest. Jag anser det vara mycket viktigt att nypa ... särskild muslim-missionens .... försök på att bygga demagogiska underlag redan från square one. Annars blir den efterföljande debatt fullständig meningslös.

Citat:
Tillåt mig få deklarera att jag inte är, och aldrig varit, någon "stark ateist" - har inte ens behov att kategorisera mig - är väl närmast humanist med kritiskt sinnelag

Som jag själv förmodade .... men som skulle ha lett till en väderkvarns-debatt om det inte blev klargjort.

Citat:
Att gud- och satan ivrare själv spelar på den grandiosa hypersuggererande självbedrägeriplattformen, innebär inte att alla befinner sig där - varför impliceranden.. som du noterat.. troligtvis är för handen här, och ganska tydligt.

Det finns en del konstigt implicerande i TS 'argumentation'. T.ex. omnämnandet av Dylans kristna väckelse, där kopplingen till satanism ännu inte är förklarat; trots förfrågan.
Citera
2013-02-11, 10:55
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=fulsomsatan]
Citat:
hohho, vilket dravel
Var hittar du dravlet.. i min pedagogiska förklaring till "sanning05" som uppenbarligen saknar insikter om branchen eller i det underlag jag besvarar dvs gud/satan..

sitter du också och samtalar med gud och satan till frukost lunch middag e.m och afton.. letar du väderstreck med kompass?

Citat:
, varför blir du så upprörd över att någon skriver en kort rad om gud och satan?

Var finner du det du benämner som upprördhet, jag inledde med att "sanning05" är vilsen eftersom denna drar in en imaginär aktör som endast förekommer dpm effekt-komponent i litteraturen.. det är som att man skulle gå runt och säga att Björnen Bamse är i farten när något händer, spelar ingen roll om det är en tenta som går om intet, en artist som inte är alldeles stringent, eller om mjölkleveransen är försenad eller om det skulle gälla en kollision på vägbanan.. det vore Bamse som var i farten, inte tentan, mjölken eller bilens konstruktion eller personen det handlar om..

Men du läser visst inte vad man skriver.. - vad är så svårt för dig? Läs en gång till och förankra ord dit dom hör hemma!

Citat:
Du tror att allt som händer i världen är en slump?

Var får du detta ifrån???

Lägg inte ord i munnen på mig.. DU initierar slumpfaktorn här, enbart du.

Citat:
Det finns många mäktiga människor som kan sitta och dra i trådar
Kan du försöka uttrycka dig lite vuxet istället för "dra i trådar" ... snackar du om marionettdockor?

Jag diskuterar realvärlden, konkreta händelser, som går att följa steg för steg.. så ta ut gröten ur munnen och snacka som folk tack.

Citat:
Vilket sätt skulle du själv välja?
Och på vilket sätt är det relevant tycker du, försöker du omfokusera "sanning05" och hennes förvrängda applikationer på mig så kan du lägga ner nu direkt, det handlade om showbiz.. om industrin.. vad jag märker har du väldigt undermåliga kunskaper om den industrin - sluta prata om löjliga "trådar att dra i" det finns inget "dragande" det finns konkreta parametrar.
Konkreta insatser, som följer de principer för maximering som i alla andra industrier där produktionen står i fokus, du behöver bara veta VAD produkterna består av och vilka ämnen som hanteras.

Citat:
Media är väldigt kraftfullt sätt att manipulera flocken dit man vill ha den. Musik, Film, Politik
Ok, ska inte säga så mkt om denna kommentar då jag redan förstår din intällning vad gäller nöje, för dig är nöje fördärv.. ?

Om inte.. så får du korrigera din personliga inställning, men det är inte alltid media har mycket att bidra med i starkare produktioner, media kan också hänga med som en vante mer eller mindre..

VAD HELA SAKEN I DENNA TRÅD DÄREMOT RÖR SIG OM, ÄR DEN PATETISKA FÖRKLARINGEN SOM en medlem kläckte ur sig (att Satan och Gud är medaktörer ) enligt medlemmens konceptualisering så skulle det vara på riktigt, och vi andra.. skulle behöva "inse"

Snälla, då hr man stannat kvar i sagoboken och nekar sig själv påfyllnad av seriösa kunskaper.

Media kan förstora och/el. förminska men showen rullar på för det, och människor trillar av och på tågen.. är det magiskt för dig?

Citat:
Hur kan du veta att de här makterna är fullt ut mänskliga?

Vilka "makter"

Citat:
Människor är så otroligt lätta at manipulera
Och lättast är du, ja och "sanning05" förstås.. ni får krypa under täcket och darra när satan går loss.. tänd nu alla lampor så inget händer idag.. han kan lura om hörnet, dra nu på dig extra kläder i sommar, så han inte kommer in med svansen där du inte vill ha den.

Blunda hårt. Släck helst tv och radio och dra ur kontakterna - media och business är faaaarligt.. akta dig, satan bor där.. ( snälla.. lägg ner den psykotiska förklaringsmodellen, jag kommer inte orka besvara dig mer)

Citat:
, bara för att du är säker på att det inte finns något ont/gott väsen så är du inte fri från att bli manipulerad, det blir du dagligen.[/

Obs , I´m emotionally free - consciously free

Du, verkar bunden (som en fjättrad tamget i hagen)
Senast redigerad av BlackJewel 2013-02-11 kl. 11:05.
Citera
2013-04-14, 13:04
Medlem
Kameleonten94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det mest kända exemplet är väl när Eva blir lurad av ormen att äta av äpplet.
Det står ingenstans att det var just ett äpple.
Citera
2013-04-14, 14:04
Medlem
Hotshot777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av räv
Robert Johnson sälde sin själ till djävulen i utbyte att kunna bemästra gitarr.
Han blev iofs inte så gammal så det är kanske inte att rekommendera.

Robert Johnson blev kristen på sin dödsbädd som tur var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in