2011-07-27, 17:04
Medlem
Planen att sälja sin själ till satan är nog inte bästa sättet att reta upp en kristen förälder. Det kan man ju förlåtas för.

Enligt bibeln finns det bara en synd som det inte går att få någon förlåtelse för. Hädelse mot anden. Lyckas ni med det så är era chanser till frälsning lika med noll enligt er mor. Tyvärr är bibeln något luddig angående var hädelse mot anden faktisk innebär. Ni får höra med hennes församling och se vad de tycker och lägga upp eran plan efter det.
Citera
2011-07-27, 17:22
Medlem
COUPDETATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toody
Planen att sälja sin själ till satan är nog inte bästa sättet att reta upp en kristen förälder. Det kan man ju förlåtas för.

Enligt bibeln finns det bara en synd som det inte går att få någon förlåtelse för. Hädelse mot anden. Lyckas ni med det så är era chanser till frälsning lika med noll enligt er mor. Tyvärr är bibeln något luddig angående var hädelse mot anden faktisk innebär. Ni får höra med hennes församling och se vad de tycker och lägga upp eran plan efter det.

1. Ja! rita en ande på ett papper, sen skändar ni "anden".
2. Spela in på film
3. ...
4. Profit!

EDIT: Fråga mig inte hur en ande ser ut, skulle tippa på att den ser ut som anden i alladin.
Citera
2011-07-27, 18:21
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitond
Ni borde rita ett pentagram med ketchup på bordet och offra en bit oxfilé eller något

Annars kan han ju bara snacka med morsan och säga att hon är sjuk i huvudet och att han aldrig skulle utsätta sina egna barn för något sådant. Det tror jag fungerar bäst. Förstår hon inte så är hon faktiskt en riktigt kass morsa.

Ett pentagram är en skyddsymbol och inte en satanistisk eller djävulsdyrkande symbol. Det man brukar använda sig av då ska vara ett uppochner vänt pentagram, men även det tycker jag är ganska intetsägande.

Det värsta ni kan göra är väl att döpa ungen protestantiskt annars
Citera
2011-07-27, 18:58
Medlem
Kommendantens avatar
Den enda oförlåtliga synden enligt bibeln är väl att neka Jahve?
Så säg att ni förnekar Jahves, Jesus och den heliga andens existens. Sen att klämma in att påven är en transa med töntig mössa är väl lite som en ordentlig klick smör i det hemgjorda potatismoset.
Citera
2011-07-27, 20:16
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skraparigraven
En annan grej är att få hjälp med att hur vi ska genomföra ritualen? Ge förslag på olika ritualer/ webbsidor eller liknande som kan hjälpa oss på traven.

Som vanligt kan du lära dig av Richie och Eddie Hitler när det gäller t.ex. djävulsdyrkan:

http://www.youtube.com/watch?v=Clz2fS2klbQ
Citera
2011-07-27, 20:44
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingFlow
Asså, har du sett ghost rider eller?
Skojar bara, men ni ska låta henne vara för hon kommer att "se" lögnen och situationen blir då värre. Btw grabben kommer att välja själv senare i livet.

Hmm så han fick bli stjärna till följd av att bli en brinnande superhjälte med en båge byggd av kedjor och sen döda självaste satan? Jag ser inte hur han förlorade på att sälja själen
Citera
2011-07-27, 21:30
Medlem
Mortiss avatar
Två bra men lite svårlästa böcker som kan ge stoff och inspiration är John Miltons verk Paradise lost (det förlorade paradiset) och Dante Alghieris verk den gudomliga komedin. De beskirver ingående helvetet, satan och hur de påverkar människrna och vilka som kommer till helvetet.
Citera
2011-07-28, 00:25
Medlem
Är inte klassikern att man ställer sig i mitten av en sk ''crossroad'' och sätter fingrarna mellan varann eller ngt liknande , iaf vad jag har hört.
Citera
2011-07-28, 00:25
Medlem
PsykoBrahes avatar
Citat:
En annan grej är att få hjälp med att hur vi ska genomföra ritualen? Ge förslag på olika ritualer/ webbsidor eller liknande som kan hjälpa oss på traven. Det kan vara allt möjligt förutom något som skadar/ dödar djur. Det blir det Absolut inte!

Tjuvrök och var ute efter kl 22.
Citera
2011-07-28, 00:44
Medlem
Osskies avatar
Bedriv otukt med varandra... Det finns nog få synder inom katolicismen som utklassar det~
(antar att ni är av samma kön)

Annars kan ni alltid läsa lite av Anton LaVey's verk. Mycket bra läsning faktiskt!

Ni kan även utsmycka är med petruskors, inerterade pentagram och andra hedniska symboler (torshammare, ankh, solkors , trollkors osv osv.. Solkorset är i en klass för sig om din polares morsa vet betydelsen)
Senast redigerad av Osskie 2011-07-28 kl. 00:48.
Citera
2011-07-28, 06:09
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Det finns en bok "Voodoo, häxor och djävulsdyrkan" som berättar ingående om hur man säljer sin själ och får tag på djävulen

Å andra sidan så tycker jag att det är rätt fjantigt att göra så emot h*ns morsa, hon kan behövas som barnvakt lite då och då i framtiden..
Citera
2011-07-28, 06:32
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Citat:
Detta genomled han hela sitt liv och nu vill hon att hans barn som snart kommer också ska följa hennes sätt att tro på gud. Det vill han ofc inte. Så han och jag har tänkt ut en plan. Varken han eller jag tror på gud, satan, himmel eller helvettet så vi har tänkt att sälja våra själar till satan medans vi spelar in det. Hur tror ni att hon kommer att reagera när hon ser videon?

Är det inte enklare för honom att flytta ifrån stan och inte säga vart han flyttar o bryter kontakten? än att "fejka sälja sin själ"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in