2012-05-02, 16:47
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fru.Lindholm
Det började förra måndagen när jag och fyra andra kompisar hade tråkigt och drog fram ett Ouija bräde som jag fått av nån gammal släkting. Vi höll på med det ett tag, men tröttnade ganska fort. Kanske två timmar eller så efter att de gått hem så står jag i duschen och börjar helt plötsligt höra små viskningar, språket förstod jag inte, men rösten upprepade samma två ord eller fraser om och om igen. detta höll bara på i 15 sek kanske, så jag tänkte att det måste ha varit rören eller nåt som krånglade och att jag antagligen bara var paranoid. Så jag släppte det och gick till köket för att ta en macka, då kom rösten tillbaka igen och denna gång var den mer intensiv och upprepade samma två ord(fraser) som tidigare nu höll det säkert på i nära 3 minuter. Jag blev kallsvettig och höll på att svimma, de av er som har svimmat vet att synen nästan blir svart och lite prickig, så blev det iaf för mig. Jag föll till golvet och rösten försvann långsamt. Vid detta läget hade jag fan gråten i halsen. Jag satte mig på stolen i köket och samlade kraft. Sen ringde jag till en av de som var med tidigare på kvällen, jag tänkte fråga honom om nåt konstigt hade hänt honom också, men när han svarade så frågade jag bara om han mådde bra. Och han svarade:

X-ööh, ja varför?
jag- nej, jag tänkte bara.. jag tror jag vart magsjuk av pizzan, har spytt flera gånger.
X- ohfyfan, nej men jag mår bra.
Jag- okej tänkte bara höra
X- okej, men krya på dig

Efter samtalet kände jag mig ganska patetisk, så jag bestämde mig för att jag måste ha inbillat mig allt ihop. Så jag gick till sovrummet tog en sömntablett och lyckades faktiskt somna den natten.
Sedan hände inget mer fören på torsdag samma vecka.
Jag gick iväg till jobbet vid 11 på förmiddagen och slutade vid 6. När jag slutat och kommit hem till lägenheten, så går jag upp för trappan och där precis utanför min dörr sitter en svart katt och stirrar. Jag känner direkt hur jag får rysningar i hela kroppen och blir som förlamad, jag börjar hyscha mot katten och säger åt den att gå därifrån, men den sitter bara där som en staty och stirrar på mig. Tillslut så börjar den långsamt att går därifrån och ned för trappan. och sedan inget mer den dagen.

Sen igår när jag stod och lagade mat så började jag höra samma röst igen och samma två ord(fraser)jag blev livrädd och sprang mot ytterdörren och försökte komma ut, men dörren vägrade att öppna sig, jag är helt säker på att den inte var låst, låste upp den direkt. Jag stod och ryckte i dörren som en jävla galning och rösten började att fnissa och jag började att gråta nu, var helt desperat och tillslut så gick dörren upp och jag sprang ut på "tomten" och andades ut. Sen där ute ringde jag en polare(som inte var med den kvällen)och frågade om han hade lust att göra nåt. Så nu har jag vart med honom sen igår. vågar verkligen inte gå hem igen, det är fan omöjligt för mig att vara själv nu. måste ha någon med mig hela tiden.

Jag skrev inte den här tråden för att försöka vara lustig eller nåt, jag vill verkligen bara lätta mitt hjärta för någon, anonymt. Och jag tänker inte berätta detta för någon jag känner, för då kommer jag få stämpeln som stans psykfall. Jag vill verkligen bara ha hjälp att förstå vad fan det är som händer mig. kan ju nämna också att jag är 20 år och kille. Kan man ha Shiczofreni i min ålder?
Snälla inget trams nu.

1. Vad får dig att tro att det är just Satan?
2. Varför säger du att du är besatt?
3. Ring "Det Okända", du kanske får vara på TV.
Citera
2012-05-02, 16:51
Medlem
FORZAJUVE87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickyPicnic
Det låter absolut som en släng av paranoid schizofreni, kontakta psyket.

Låter som en "släng" av paranoid schizofreni? Den sjukdomen är väldigt allvarlig och jobbig för den som har den. Man kan inte bara sätta en diagnos så enkelt. Det kan iofs vara tecken på förstadie till en psykos, men vad vet jag?

Ts, kan det har varit så att i och med att du spelade det spelet inbillade dig en massa saker efteråt? Man kan få för sig en mängd olika saker under vissa omständigheter. Om du känner dig osäker, prata med en psykolog om det.
Citera
2012-05-02, 16:52
Medlem
Bogomils avatar
Om du verkligen är alvarlig, då är första steget att få gjort ett par medicinska test, som är enkla och smärtfria.

Om hurvida du har epilepsi eller somatiska hjärnskador som t.ex. en tumör.

Är du frisk är det kanske dags att prata med en öppensinnat psykolog, som verkligen lyssnar och inte med en gång ger en materialstisk 'bortförklaring'.

Och till slut....såna anomala upplevelser (iblant kallad paranormala) har inte nödvendigvis samband med någon religiös föreställnings-värld. Så att ta med in 'satan' i bilden från början är inte nödvendigt
Citera
2012-05-02, 16:54
Medlem
PickyPicnics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORZAJUVE87
Låter som en "släng" av paranoid schizofreni? Den sjukdomen är väldigt allvarlig och jobbig för den som har den. Man kan inte bara sätta en diagnos så enkelt. Det kan iofs vara tecken på förstadie till en psykos, men vad vet jag?

Du har rätt, jag ber om ursäkt. Men jag tycker ändå att TS ska kontakta psyk ifall det är förstadiet till en psykos, som du säger.
Citera
2012-05-02, 16:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan.338089
Jag tror på att Gud finns och att Satan finns. Gud blev människa i Jesus Kristus. Guds stora kärleksförklaring till oss var att Jesus Kristus led och dog på korset. Men, han uppstod och också. Detta innebär att han vann över döden och gjorde Satan maktlös. När du tar emot Jesus Kristus som din frälsare och Herre. Ber om förlåtelse först och ber honom att komma in i ditt liv.

Geez, somliga av er religionister tar då varje tänkbar möjlighet för att predika.

Förstår du inte själv, att denna religions-pådyvling framstår som löjlig?
Citera
2012-05-02, 16:57
Medlem
senhackarens avatar
Håll dig borta från högerkristna svin som påstår sig kunna driva ut demoner ur din kropp. En psykolog är nog ett bättre altenativ. Eller så har du något spöke av något slag. Du kan ju ringa ett medium, så får han/hon kolla om det är så.
Citera
2012-05-02, 17:55
Medlem
Om rösten kommer tillbaka, testa säga "I jesu namn, iväg från mig/försvinn" eller något liknande. Det är mitt tips.

Love. <3
Citera
2012-05-02, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettkonto
Om rösten kommer tillbaka, testa säga "I jesu namn, iväg från mig/försvinn" eller något liknande. Det är mitt tips.

Love. <3

Eller så köper du denna amulett.
http://www.frokenlinnea.com/sv/alla-...ylt-spoke.html
Citera
2012-05-02, 18:11
Medlem
Mankas avatar
Låter lite som Emely Rose. Hon var också besatt, vilket jag tror att du helt klart är. Gå till en präst så fort som möjligt. UNDVIK psyk om du kan, därifrån sätter de bara mediciner på resten av ditt liv så att du blir väldigt fet. Håll dig undan psyk för allt i världen. Jag har just kommit ifrån medicin efter att jag tvingat min läkare. Och jag mår bra. En kompis som gick på psykmedicin som bodde i samma stad som mig hade så svårt att leva så han orkade inte, han tog bilen och körde under en lastbil och dog. Det var helt klart psykmedicinens fel. Så hellre en utdragen exorsism än att åka in på psyk. Ta kontakt med pingstkyrkan, de brukar väl hålla på med sånt. Eller nån präst. Håll ut, du härdar till sist, lite rädsla detta medför skadar dig inte. Rösterna är inte farliga. Det är antagligen Satan som vill dig illa. Men han kan inte skada dig. Det är vanligt med besatthet, du kommer att bli väldigt felbehandlad på ett psyk. Gå inte dit!
Citera
2012-05-02, 18:23
Medlem
Tror folk verkligen på sånt här? Där ser man får väl spela med då, du vet att det var en flicka i Tyskland på 70-talet som vart så sjuk då hon påstod att hon var besatt utav ett gäng såkallade demoner. Kan meddela att denna unga 19 åriga tjejen senare avled för och inte fått rätt vård, då dom istället valde två polska katolska präster utföra ritualer och liknande på henne istället för och ta henne till ett sjukhus där hon kunde få riktig hjälp.

Låt det gå några dagar eller någon vecka och försök leva som vanligt, innan du börja ringa runt präster och annat voodoo skit. Om du nu menar allvar.

Eller kontakta "Det Okända" och ställ upp i TV.
Citera
2012-05-02, 18:23
Medlem
ojskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manka
Låter lite som Emely Rose. Hon var också besatt, vilket jag tror att du helt klart är. Gå till en präst så fort som möjligt. UNDVIK psyk om du kan, därifrån sätter de bara mediciner på resten av ditt liv så att du blir väldigt fet. Håll dig undan psyk för allt i världen. Jag har just kommit ifrån medicin efter att jag tvingat min läkare. Och jag mår bra. En kompis som gick på psykmedicin som bodde i samma stad som mig hade så svårt att leva så han orkade inte, han tog bilen och körde under en lastbil och dog. Det var helt klart psykmedicinens fel. Så hellre en utdragen exorsism än att åka in på psyk. Ta kontakt med pingstkyrkan, de brukar väl hålla på med sånt. Eller nån präst. Håll ut, du härdar till sist, lite rädsla detta medför skadar dig inte. Rösterna är inte farliga. Det är antagligen Satan som vill dig illa. Men han kan inte skada dig. Det är vanligt med besatthet, du kommer att bli väldigt felbehandlad på ett psyk. Gå inte dit!
Sjuke fanskap, du är den sista som bör ge råd till folk. Du tror inte att din vän fick idén att avsluta sitt liv pga sjukdomen snarare än medicinen?

Ts, håll dig långt långt borta från alla de som kallar sig andliga, utdrivare eller präster. De vill dig inget annat än illa.
Citera
2012-05-02, 18:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manka

Din okunskap, inkompetens och fanatism är sorglig. Och med det menar jag inte från ett 'materialistisk/vetenskapligt' perspektiv, men från den egna föreställnings-värld du i viss omfattning tillhör.

Det finns utomordentlig bra hjälp att få, som inte är inblandat i din lille sjuka svart/vita extrem-religions snävhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in