2011-07-27, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icemael
Eller så kan din kompis helt enkelt säga sin mor, vid lämpligt tillfälle, att hans son minsann inte skall uppfostras på katolskt vis. Det finns inte så mycket hon kan göra åt saken då hon inte har vårdnaden.

Att spela in en helvetesritual för att göra morsan arg känns som något en rebellisk tonåring skulle göra.
Det är precis vad vi också tycker, att det känns lite barnsligt. det ända är att hon tror på detta till 100% så då är det ok antar vi...
Citera
2011-07-27, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garnett
Varför inte sälja morsans själ för ironin?
Haha! Kan man sälja någon annans själ utan att de är medvetande om det xD Fy fan va kul de hade varit! Det finns ju ingen gud ändå så varför inte leka lite med ens "själ" och andras
Citera
2011-07-27, 11:37
Medlem
anpe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skraparigraven
Hej. Min kompis mor är extremt katolik. Hon är med i en katolitisk sekt där det är väldigt stränga regler när det gäller synd och sådana saker. Även så har de ganska många sjuka grejer för sig för att "tvätta bort synden" när någon i sekten syndat eller någon i deras familjer. Detta genomled han hela sitt liv och nu vill hon att hans barn som snart kommer också ska följa hennes sätt att tro på gud. Det vill han ofc inte. Så han och jag har tänkt ut en plan. Varken han eller jag tror på gud, satan, himmel eller helvettet så vi har tänkt att sälja våra själar till satan medans vi spelar in det. Hur tror ni att hon kommer att reagera när hon ser videon? Någon mycket kristen person här inne som skulle kunna berätta hur du skulle känna ifall det var din sån som gjorde detta?

En annan grej är att få hjälp med att hur vi ska genomföra ritualen? Ge förslag på olika ritualer/ webbsidor eller liknande som kan hjälpa oss på traven. Det kan vara allt möjligt förutom något som skadar/ dödar djur. Det blir det Absolut inte!

Tack i förhand! Skriv bara ifall du vill veta mer om hur situationen ligger till!

Låter extremt löjligt enligt mig, att offra någonting man inte tror på till någon man inte tror på för att visa en poäng för någon som tror på det.

Mitt råd:
Tala med tanten och säg att hon ska respektera sitt barns tro/icke-tro precis som han respekterar hennes och låta honom uppfostra sina egna j*vla barn.
Om han så vill så behöver hon aldrig ens träffa dem, men jag tror inte att det steget är nödvändigt.
Citera
2011-07-27, 11:38
Medlem
searchfunctions avatar
Första frågan är väl om vännens mor vet om att han är icketroende redan?
Om inte så är det kanske bäst att börja med att tala om det lite försiktigt och se hur hon reagerar. Hon kanske drar fram en pistol redan då.
Citera
2011-07-27, 12:14
Medlem
felleboy90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sik3nWiR
Jag kan köpa din och din polare själ för ett rimligt pris.
Fixa bara nå helfränt kontrakt o skriv signatur.

Behövs inge offer för att konvertera till satanismen. Det vanligaste inom satanism är att man erkänner satans existens samt att allt inom kristendomen inte är svart och vitt. Att man hyllar o dyrkar satan är mer extremism då man tror typ att gud har förådit oss och att man vänder sig till satan för frälsning.

Satanister är ateister, det vill säga att de tror varken på gud eller djävulen. Så snälla innan du börjar spy ut dig bullshit så försök iallafall få lite fakta rätt.

Satanism och djävulsdyrkan är så enormt olika saker, vilket många i tråden inte vet.
Citera
2011-07-27, 12:17
Medlem
anpe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felleboy90
Satanister är ateister, det vill säga att de tror varken på gud eller djävulen. Så snälla innan du börjar spy ut dig bullshit så försök iallafall få lite fakta rätt.

Satanism och djävulsdyrkan är så enormt olika saker, vilket många i tråden inte vet.

Fattar inte hur folk kan tro att satanism är kristendom med tvisten att man dyrkar satan.. Dyrkar man satan så tror man på kristendom, med andra ord så är man kristen (på sätt och vis).
Citera
2011-07-27, 12:31
Medlem
Citat:

VA SNACKAR DU OM?! ateist är att man tar avstånd från en religös tro. satanism är som kristendom och islam en tro. jävla idiot sluta spy ut dig bullshit själv?

Satanism ÄR inte samma som djävulsdyrkan nej det har ja itne skrivit heller. Djävulsdyrkan är en gren i satanismen där man har gått ett snepp längre för o provosera kristendomen. Om du läser Anton lavays bok samt självbiografi så fattar du kanske lite mer. jävla troll
Citera
2011-07-27, 12:56
Medlem
ravnats avatar
Kolla in Liber azerate (http://thepiratebay.org/torrent/3378...zarre_Writings.) eller http://www.angelfire.com/empire/serp...6/SATANIC.html

Vad jag vet finns det ingen Laveyansk ritual för att sälja sin själ till hin håle men laveyanerna är ju ändå rand-runkade tramson så det spelar väl direkt inte någon roll.

Vill ni vara riktigt hardcore så kanske den klassiska svarta mässan vore något annars?

Fast jag tycker att det hela grejen känns rätt löjlig. Frivillig underkastelse är i mitt tyckte en viktig del i varje vettigt samhälle. Även ateismen är överlägsen på ett rationellt plan.
Citera
2011-07-27, 13:02
Medlem
ravnats avatar
Citat:
VA SNACKAR DU OM?! ateist är att man tar avstånd från en religös tro. satanism är som kristendom och islam en tro. jävla idiot sluta spy ut dig bullshit själv?

Satanism ÄR inte samma som djävulsdyrkan nej det har ja itne skrivit heller. Djävulsdyrkan är en gren i satanismen där man har gått ett snepp längre för o provosera kristendomen. Om du läser Anton lavays bok samt självbiografi så fattar du kanske lite mer. jävla troll

Har du verkligen full koll på vad du skriver.
Ateism är avsaknaden av tro, vare sig mer eller mindre. Antiteism verkar vara begreppet du letar efter.

Du borde dessutom försöka fördjupa dig i satanismens historia och läsa annat än Lavey. Om du inte har något bättre för dig bör du även smaka på orden satanism och djävulsdyrkan och i samma veva kolla upp MLO/TOBL, ONA TOS, JoS osv för att få en mer vidgad syn på ockultism och satanism/djävulsdyrkan. "Djävulsdyrkan" handlar knapast om att provocera mot kyrkan utan snarare om tro, på samma sätt som kristna tror.

Vänligen ha stöd för det du skriver.
Citera
2011-07-27, 14:23
Bannlyst
Gör något pampigt i stil med: http://www.youtube.com/watch?v=r5dHhvpHIjM
Att ni ska ritualslakta är givet, lycka till!
Citera
2011-07-27, 15:40
Medlem
felleboy90s avatar
Citat:

Men ditt lilla inavel. Anton lavey grundade inte Satanism, han är ett jävla påhitt. Bara för att du har läst hans bok så kan du inte ett skit om Satanism. Djävulsdyrkan är INTE en gren i satanismen. Satanism går ursprungligen ut på att den enda sanna guden är dig själv.

Eftersom du inte verkar kapabel att själv använda google så kan jag ge dig lite läsning som du verkar behöva.

Hoppas jag gett lite nyttig information till ovetande
Citera
2011-07-27, 16:57
Medlem
Citat:
Men ditt lilla inavel. Anton lavey grundade inte Satanism, han är ett jävla påhitt. Bara för att du har läst hans bok så kan du inte ett skit om Satanism. Djävulsdyrkan är INTE en gren i satanismen. Satanism går ursprungligen ut på att den enda sanna guden är dig själv.

Eftersom du inte verkar kapabel att själv använda google så kan jag ge dig lite läsning som du verkar behöva.

Hoppas jag gett lite nyttig information till ovetande

Beror väl helt på vilken sorts satanister man talar om.
Finns ganska gott om olika typer av satanister som inte är ateister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in