2020-05-23, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Du glömmer bort att Herren uppenbarar sig för de som tror, inte för de som inte tror. Så du kan inte uttala dig om något du aldrig upplevt.
Ja, det brukar vara det vanliga försvaret. Stackars de som verkligen trott, men ej fått bevis. Inte nog med att de blir utan bevis, de får även höra av sådana som dig att det är deras egna fel.
Inte undra på att många före detta troende behöver stöd och hjälp när de tappat sin tro.

Och skulle det vara så att det stämmer, att Gud endast visar sig för de som tror, då är det ett idiotiskt sätt.
Citera
2020-05-23, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Han gjorde uppror mot Gud. Vadå göra Guds "skitjobb"? Han är baktalare, falsk anklagare, motståndare. Räcker inte det? Har du en bibel, så titta lite i den.
När judeguden ville ta död på folk (ofta) vilka skickade han ut för att mörda, jo änglarna. Lucifer ville inte delta i detta så han hoppade av, vad är fel med det?
Citera
2020-05-23, 04:37
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Är det inte besvärligt att försöka argumentera för att Satan skulle utgöra någon slags fundamental ondska och att vi vet bättre om det inte först går att förklara varför man inte själv skulle vara Satan?

Hur kan man vara så säker på att veta bättre om Satan än att du själv först måste acceptera dig själv som Satan, något annat vore väl högmod att påstå?

Det låter ju märkligt att projicera hat mot en extern karaktär kallad Satan och övertyga sig om hans ansvar, om vi så att säga har mer makt i frågan är vi väl då mer av Satan än vi tror?

Satan/djävulen är här substitut för brist av bättre namn på fadern av lögner, ormen eller den stora antagonisten till Gud i sagan om ditt liv.

Ännu en och som försöker rättfärdiga sig själv?
Citera
2020-05-23, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Okej om du inte bor i stockholmssyndromet så är det illa. Det finns inga lögner i NT och det finns miljontals vittnen som kan berätta sanningen. Men du fokuserar på Carola

Eller så kanske det är det faktum att mitt fokus ligger på genuina upplevelser och inte på vad någon skrift förklarar är sanningen som har gjort att jag ser på världen på ett visst sätt.

Majoriteten är ointressant, människor i allmänhet är patetiska så att försöka använda mängden vittnen är lönlöst i den här frågan.

Det där om Carola var något av ett internt skämt. Kolla upp vem Erik Danielsson är så förstår du nog.
Mina åsikter om Gud har jag fått på annat håll
Citera
2020-05-23, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, det brukar vara det vanliga försvaret. Stackars de som verkligen trott, men ej fått bevis. Inte nog med att de blir utan bevis, de får även höra av sådana som dig att det är deras egna fel.
Inte undra på att många före detta troende behöver stöd och hjälp när de tappat sin tro.

Och skulle det vara så att det stämmer, att Gud endast visar sig för de som tror, då är det ett idiotiskt sätt.
Det kan vara de Jesus talar om när han säger att inte alla som säger herre, herre kommer in i Guds rike.

Den som har mina bud och håller dem, han älskar mig, och den som älskar mig skall bli älskad av min Fader, och jag skall älska honom och visa mig för honom.« Judas – inte Judas Iskariot – frågade: »Herre, hur kommer det sig att du skall visa dig för oss men inte för världen?« Jesus svarade: »Om någon älskar mig bevarar han mitt ord, och min Fader skall älska honom, och vi skall komma till honom och stanna hos honom. Den som inte älskar mig bevarar inte mina ord. Joh 14:21-24
Citera
2020-05-23, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-P-I
Eller så kanske det är det faktum att mitt fokus ligger på genuina upplevelser och inte på vad någon skrift förklarar är sanningen som har gjort att jag ser på världen på ett visst sätt.

Det var det jag menade. Det finns miljontals människor som haft Gudsupplevelser. Men du verkar mest intresserad av hans motståndare. Frågan är varför?
Citera
2020-05-23, 10:37
Medlem
Citat:
Det var det jag menade. Det finns miljontals människor som haft Gudsupplevelser. Men du verkar mest intresserad av hans motståndare. Frågan är varför?

För friheten, för känslan av att äntligen komma hem och se hur patetiskt skapelsen och dess Gud är.
Citera
2020-05-23, 10:42
Medlem
Citat:
För friheten, för känslan av att äntligen komma hem och se hur patetiskt skapelsen och dess Gud är.
Din gud satan är den här världens gud. Livet i paradiset och himlen blir helt annorlunda. Det var genom djävulen döden kom in i världen. Vill du tacka idioten för det?
Senast redigerad av Bassiehof 2020-05-23 kl. 11:02.
Citera
2020-05-23, 10:49
Medlem
Citat:

Men vad skiljer din känsla från en ateist och agnostikerns? Jag var agnostiker innan jag fann Gud och fann hans frid....
Citera
2020-05-23, 11:02
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Frihet från vad?
Citera
2020-05-23, 11:03
Medlem
jag åldras dvs är inte den snygga djävulen
Citera
2020-05-23, 11:07
Medlem
Citat:
Men vad skiljer din känsla från en ateist och agnostikerns? Jag var agnostiker innan jag fann Gud och fann hans frid....

Skillnaden ligger i att jag vet att det finns en skapargud och en motståndare mot den skaparguden. Jag väljer sedan att vara på motståndarens sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in