2009-10-22, 00:07
Bannlyst
För att gud kände att han ville ha en KK?
Skämt åsido så har jag aldrig förstått mig på varken Gud eller Bibeln.
Citera
2009-10-22, 00:11
Medlem
mrclean3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
Gud är perfekt. Anledningen att han skapade ormen (Lucifer) i Eden är att annars skulle vi inte inte ätit frukterna från Kunskapens träd och vi skulle inte fått någon kunskap. Vi skulle vara okunniga som djur. Gud ville att vi skulle vara intelligenta och att vi skulle kunna skilja på rätt och fel.

Lucifer är en ängel, inte en orm.
Citera
2009-10-22, 00:12
Medlem
mrclean3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonSemper
För att gud kände att han ville ha en KK?
Skämt åsido så har jag aldrig förstått mig på varken Gud eller Bibeln.

Inte jag heller, för det finns ingen logik i den..
Citera
2009-10-22, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrclean3
Inte jag heller, för det finns ingen logik i den..

Jo, viss logik finns, som att Incest är en dålig sak. Vilket är logiskt då missfallschansen ökar med 300%. Men det finns alldeles för mycket nånsens för min smak. Att den dög för tusen år sedan är förståeligt, men idag har den litet värde i vårt samhälle.
Citera
2009-10-22, 00:20
Medlem
Gud skapade inte Satan!

Gud skapade inte Satan. Men innan han skapade oss människor skapade han flera milijoner änglar, med fri vilja, inte robotar.
En tidigare trogen ängel lät ett orätt begär utveckla sig i hjärtat, så att han gjorde sig själv till "Satan", som betyder "motståndare".
Citera
2009-10-22, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krottas
Gud skapade inte Satan. Men innan han skapade oss människor skapade han flera milijoner änglar, med fri vilja, inte robotar.
En tidigare trogen ängel lät ett orätt begär utveckla sig i hjärtat, så att han gjorde sig själv till "Satan", som betyder "motståndare".

Men Gud borde rimligen ha förutspått att ängeln Lucifer skulle bli Satan. Annars är han inte allsmäktig.
Citera
2009-10-22, 00:29
Bannlyst
Om det goda (Gud) inte skulle ha en motståndare (satan) så skulle den inte vara god. Gud skapade djävulen så att han skulle kunna vara god, för att man kan inte vara god om man inte slåss mot det onda.

Citat:
Enligt Kristendomen så var ormen i Eden Lucifer i skepnad av en orm. Lucifer besatte ormen. Lucifer betyder förresten ljusbringaren, vilket beror på att han gav ljus/kunskap till oss.
Senast redigerad av ikosaedri 2009-10-22 kl. 00:32.
Citera
2009-10-22, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
Om det goda (Gud) inte skulle ha en motståndare (satan) så skulle den inte vara god. Gud skapade djävulen så att han skulle kunna vara god, för att man kan inte vara god om man inte slåss mot det onda.

Varför skapade då gud inte bara satan direkt? Istället för att låta en ängel bli till Satan?
Citera
2009-10-22, 00:39
Medlem
Citat:
I Uppenbarelseboken 12:9 står det, "Och den store draken, den gamle ormen, blev nedkastad, han som kallas Djävul och Satan och som förvillar hela världen; han blev nedkastad till jorden, och hans änglar kastades ned jämte honom.
Citera
2009-10-22, 00:42
Medlem
http://www.facebook.com/video/video.php?v=155315264765
Citera
2009-10-22, 00:56
Medlem
mrclean3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krottas

Läs ordentligt! Oavsett om han gjorde sig själv till Satan så skulle Gud ha sett det innan om han nu är allsmäktig.
Citera
2009-10-22, 00:58
Medlem
mrclean3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorDealer
http://www.facebook.com/video/video.php?v=155315264765

Old.. Vad har den med tråden att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto