2018-06-18, 17:40
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Gud går fri, men inte av okunnighet utan för att han bestämt vad som är gott och ont, och har talat om det för oss. Därför kan Gud inte dömas, som jag berättade om myndigheten som ger oss trafikregler och allt det där.
Löjligt, då tror du inte ens på logik eftersom att vad som helst skulle kunna vara rimligt med den slutledningsförmågan.
Citera
2018-06-18, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Poliser skapar inte pedofiler eller våldtäktsmän, din Gud däremot påstår du har skapat dem och måste därför veta exakt hur de är för att kunna skapa dem så därmed haft väldigt avskyvärda tankar om det inte är så att din Gud inte klarar av att skapa allting. Klarar din Gud inte ens av att tänka på allting? Kan din Gud bara tänka på fluffiga moln och sin snuttefilt för att din Gud är rädd för alla andra tankar? Människor satta i hemska situationer har inget val, det påstår du att din Gud har som ändå VILL göra det avskyvärt av någon anledning enligt dig.
Joh 8:44
Ni har djävulen till fader, och ni vill göra vad er fader önskar. Han har varit en mördare från första början, och han står utanför sanningen därför att någon sanning inte finns i honom. När han ljuger talar han med egna ord, ty han är en lögnare och lögnens fader.

Även pedofiler har varit barn och lärt sig och gjort saker som Gud INTE har tillåtit. Att du inte vill begripa att allting kan missbrukas är inte mitt problem. Det är inte Gud som har utsatt de för brott. Lika lite som du kan anklaga Lüvfen för alla brott i Sverige, kan du anklaga Gud för det. De har gett oss lagar, så de går fria från ansvar för brott som ANDRA har begått.
Citera
2018-06-18, 18:02
Medlem
Citat:
Löjligt, då tror du inte ens på logik eftersom att vad som helst skulle kunna vara rimligt med den slutledningsförmågan.
Nej. Läs Hesekiel kapitel 3, 18 och 33. Är du kapabel till att göra ett utdrag av texten och redovisa det här?
Citera
2018-06-18, 18:06
Medlem
Citat:
Gud. Ett litet brott? Som de visste skulle leda till döden. Att vi dör beror alltså på deras synd, för inget odödligt kan komma ur något som är dödligt. En domare i Sverige skulle säga att utifrån dessa premisser domen inte kunde bli en annan än döden, för att Gud hade sagt: du äter, du dör. Brukar du ha svårt att komma ihåg alla "små" detaljer när det gäller småbrott? Det brukar psykopater också ha svårt för.
Du menar väl ”du äter alla dör”? Att äta en frukt är ett litet brott, ja. Det kanske är något henskt i dina ögon, men inte för mig.
Jag kan inte se en domare döma ett straff för hela mänskligheten för denna förseelse. Speciellt när det inte ens var en lag. Så, bättre kan du....kanske?
Citera
2018-06-18, 18:07
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Joh 8:44
Ni har djävulen till fader, och ni vill göra vad er fader önskar. Han har varit en mördare från första början, och han står utanför sanningen därför att någon sanning inte finns i honom. När han ljuger talar han med egna ord, ty han är en lögnare och lögnens fader.
Din Gud är den du kallar Fadern och nu säger du att han är en lögnare och mördare från första början, fast du har ju flera gudar så ingen bryr sig.

Det går inte att välja sitt DNA, synd att du fick underkänt på biologin.
Citera
2018-06-18, 18:10
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Nej. Läs Hesekiel kapitel 3, 18 och 33. Är du kapabel till att göra ett utdrag av texten och redovisa det här?
Så du klarar inte ens av att argumentera och måste därför bli arg på mig och tycka att jag ska göra dina hemläxor i religion till nästa vecka? Det är inte sakligt, logiskt men det faller precis i linje med din slutledningsförmågas cirkelresonerande som förut du inte gett något annat än ett instämmande i är det enda som du klarar av att resonera utifrån.
Citera
2018-06-18, 18:10
Medlem
Citat:
Gud går fri, men inte av okunnighet utan för att han bestämt vad som är gott och ont, och har talat om det för oss. Därför kan Gud inte dömas, som jag berättade om myndigheten som ger oss trafikregler och allt det där.
Som tur är så kollas myndigheter, så jo, de kan dömas.
Citera
2018-06-18, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Du menar väl ”du äter alla dör”? Att äta en frukt är ett litet brott, ja. Det kanske är något henskt i dina ögon, men inte för mig.
Jag kan inte se en domare döma ett straff för hela mänskligheten för denna förseelse. Speciellt när det inte ens var en lag. Så, bättre kan du....kanske?
Men påföljden för denna specifika synd och många andra synder är enligt lag döden. Nåt du inte visste? Konstigt, du som tror dig veta så mycket. En domare kan bara döma efter gällande lagstiftning, och om den enda påföljden för ett brott är dödsstraff blir domslutet dödsstraff. Som sagt, döden spred sig till alla människor för att Adam och Eva inte hade fått barn innan de syndade, alltså blev deras avkomma också behäftad med samma orenhet. Det är juridik, nåt du inte förstår dig på.
Citera
2018-06-18, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Som tur är så kollas myndigheter, så jo, de kan dömas.
Inte om de följt alla regler.
Citera
2018-06-18, 18:17
Medlem
Citat:
Din Gud är den du kallar Fadern och nu säger du att han är en lögnare och mördare från första början, fast du har ju flera gudar så ingen bryr sig.

Det går inte att välja sitt DNA, synd att du fick underkänt på biologin.
Du kanske borde gå en extrakurs i läsförståelse, för stycket handlar om djävulen, inte om Gud. När det är Gud som menas står det Fader, inte fader.

Men du kan välja att göra det rätta även om din mor är ond.
Citera
2018-06-18, 18:21
Medlem
Citat:
Så du klarar inte ens av att argumentera och måste därför bli arg på mig och tycka att jag ska göra dina hemläxor i religion till nästa vecka? Det är inte sakligt, logiskt men det faller precis i linje med din slutledningsförmågas cirkelresonerande som förut du inte gett något annat än ett instämmande i är det enda som du klarar av att resonera utifrån.
Känner du av Guds vrede? Måste vara för att du gör nåt dumt.
Citera
2018-06-18, 18:33
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Du kanske borde gå en extrakurs i läsförståelse, för stycket handlar om djävulen, inte om Gud. När det är Gud som menas står det Fader, inte fader.

Men du kan välja att göra det rätta även om din mor är ond.
Du är den enda som pratar om Fadern, är den andra när han är ute på fisketävling då eller hur många går det på ditt kollektiv av gudar? Din Fader är ju polis så därför är den magiskt mycket bättre än alla andras som är en dum Fader för att annars knorrar det till och du blir sur på riktigt. Riktig dagisnivå på dig som vanligt.

Fattar du inte ens vad jag menar när jag förklarar för dig att det inte går att byta sitt DNA? Vet du inte vad DNA är kan det som sagt vara bra om du går om biologikursen du fick underkänt på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in