2018-06-17, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Skapade min trafiklärare alla andra trafikanter som orsakar olyckor i trafiken? Nej. Skapade Gud all ondska och alla Fel i existensen? Ja om Gud är ansvarig och det är Guds Fel eller nej om Gud är precis som en trafiklärare vilket du påstår.

Vet arbetsgivaren om vad du gör på toaletten eller inte? Om du kallar arbetsgivaren allsmäktig men han inte ens vet om du faktiskt bajsar förstår du inte ens vad ordet allsmäktig betyder men då blir du såklart arg som vanligt och skyller på satan när du tänker fel istället för att bara inse att du en gång till har förlorat.
Nej, det var sannolikt the Mamas & the Papas. https://www.youtube.com/watch?v=N-aK6JnyFmk

Gud förbjöd all ondska och lärde sina skapelser skillnaden mellan gott och ont. Det friskriver Gud från allt ansvar och den som gör det onda kan straffas. Utan lag, ingen överträdelse, men nu finns det alltså lagar som Gud har bestämt. Enkel juridik som finns inskriven i Europakonventionen för de mänskliga rättigheterna.

Artikel 7 - Inget straff utan lag
1. Ingen får fällas till ansvar för någon gärning eller
underlåtenhet som vid den tidpunkt då den begicks inte utgjorde
ett brott enligt nationell eller internationell rätt. Inte
heller får ett strängare straff utmätas än som var tillämpligt
vid den tidpunkt då brottet begicks.

Alla brott som begicks efter att Gud införde dessa bestämmelser kan bestraffas. Så enkelt är det.

Som sagt, det spelar ingen roll hur mycket makt någon har. En arbetsgivare har enligt lag rätt att leda och fördela arbetet, så länge det inte utgör en fara för annan. Vid t ex olaga hot och misshandel på en arbetsplats försvinner arbetsgivarens rätt att leda och fördela arbetet, och då blir en arbetsorder olaga tvång och övergrepp i rättssak, för givetvis ska sånt anmälas till berörda myndigheter. Nej, du är för okunnig för att vinna.
Citera
2018-06-17, 19:07
Medlem
Citat:
Du har bestämt vad du tror att ont och gott är och kallar ondska för Fel så uppenbarligen håller du med om att Guds skapelse av ondska var Fel beslut. Eller ska du ändra dig och kalla ondska för rätt nu?
Gud har bestämt vad som är gott och ont, det har jag inte hittat på själv. Gud insåg att allting kan missbrukas, därför gav han oss regler, därför kan onda handlingar bestraffas. Du visar med det du skriver bara att du är totalt förvirrad.
Citera
2018-06-17, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Gäller det alla påstådda gudar och regler? Är du beredd att följa en gud du tycker är omoralisk?
Eller är du en hycklare på detta område, och bara är beredd att följa din version av din Gud?
Ja, faktiskt. Jesus sa att vi skulle betala skatt till kejsaren och allt det där. Nej. Men du tycker att Gud är omoralisk för att du inte tycker han har rätt att döma någon. Då fördömer du alltså lagen.
Citera
2018-06-17, 19:14
Medlem
Citat:
Du har bestämt vad du tror att ont och gott är och kallar ondska för Fel så uppenbarligen håller du med om att Guds skapelse av ondska var Fel beslut. Eller ska du ändra dig och kalla ondska för rätt nu?
Gud har bestämt VAD ondska är, och förbjudit det. Det är det enda du behöver bry dig om. Som sagt, allting kan missbrukas. Jag länkar (FB) Till Försvar av Satan
Citera
2018-06-17, 19:14
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Nej, det var sannolikt the Mamas & the Papas. https://www.youtube.com/watch?v=N-aK6JnyFmk

Gud förbjöd all ondska och lärde sina skapelser skillnaden mellan gott och ont. Det friskriver Gud från allt ansvar och den som gör det onda kan straffas. Utan lag, ingen överträdelse, men nu finns det alltså lagar som Gud har bestämt. Enkel juridik som finns inskriven i Europakonventionen för de mänskliga rättigheterna.

Artikel 7 - Inget straff utan lag
1. Ingen får fällas till ansvar för någon gärning eller
underlåtenhet som vid den tidpunkt då den begicks inte utgjorde
ett brott enligt nationell eller internationell rätt. Inte
heller får ett strängare straff utmätas än som var tillämpligt
vid den tidpunkt då brottet begicks.

Alla brott som begicks efter att Gud införde dessa bestämmelser kan bestraffas. Så enkelt är det.

Som sagt, det spelar ingen roll hur mycket makt någon har. En arbetsgivare har enligt lag rätt att leda och fördela arbetet, så länge det inte utgör en fara för annan. Vid t ex olaga hot och misshandel på en arbetsplats försvinner arbetsgivarens rätt att leda och fördela arbetet, och då blir en arbetsorder olaga tvång och övergrepp i rättssak, för givetvis ska sånt anmälas till berörda myndigheter. Nej, du är för okunnig för att vinna.
Gud misslyckades med att förbjuda ondska för att Gud inte klarade av att stoppa den, så uppenbarligen är det du tror på varken gott eller allsmäktigt i det fallet. Som vanligt. Bara för att du kommer med påståenden innebär det inte att de har någon bäring, Gud är inte ens kapabel att tygla ondskan du påstår existerar så vad är det då för liten snuttefilt du tror på egentligen?

Istället tycker du att din Gud är som en trafiklärare, eller möjligtvis svetsare som blivit statsminister, för att du insett att allsmäktigt är det sista den är. Det finns trots allt inget skäl att en god allsmäktigt skapande Gud skulle kunna ha fiender överhuvudtaget, ändå tror du på att dina två gudar skulle ha skapat massor av fiender åt sig själva vilket är ganska absurt.

Du tror alltså att din första Gud inte klarade av jobbet själv utan var tvungen att anlita en till Gud? Varpå den andra Guden misslyckades med skapelsen för att Felet, ondskan, förblir.

Så nej, återigen är det du som förlorar och ignorerar det jag skriver som du inte ens klarat av att svara på.
Citera
2018-06-17, 19:15
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Gud har bestämt VAD ondska är, och förbjudit det. Det är det enda du behöver bry dig om. Som sagt, allting kan missbrukas. Jag länkar (FB) Till Försvar av Satan
Gud har alltså skapat det du kallar ondska för att sedan förbjuda det och misslyckas eftersom att Gud inte kunde stoppa det? Så Gud gjorde Fel igen, du förlorar.
Citera
2018-06-17, 19:17
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Gud har bestämt vad som är gott och ont, det har jag inte hittat på själv. Gud insåg att allting kan missbrukas, därför gav han oss regler, därför kan onda handlingar bestraffas. Du visar med det du skriver bara att du är totalt förvirrad.
Gud insåg att Gud hade Fel eftersom att Gud inte lyckats bestraffa ondskan du påstår existerar. Ganska uppenbart att du inte ens klarar av att definiera vad ondska är, det enda du vet är alltså Fel. Gissa vad det innebär?
Citera
2018-06-17, 19:27
Medlem
Citat:
Ja, faktiskt. Jesus sa att vi skulle betala skatt till kejsaren och allt det där. Nej. Men du tycker att Gud är omoralisk för att du inte tycker han har rätt att döma någon. Då fördömer du alltså lagen.
Jag fördömer på samma sätt som du fördömer vissa gudar och deras lagar, antar jag.
Så där är ingen större skillnad på oss, förutom att jag går en gud längre, så att säga.
Jag tvivlar på att du tycker alla påstådda gudar är moraliskt goda.
Citera
2018-06-17, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag fördömer på samma sätt som du fördömer vissa gudar och deras lagar, antar jag.
Så där är ingen större skillnad på oss, förutom att jag går en gud längre, så att säga.
Jag tvivlar på att du tycker alla påstådda gudar är moraliskt goda.
Du fördömer vad du inte känner till, för du vill inte veta eller förstå vad Gud gör eller varför han har gjort vissa saker. Men då får väl du visa mig vilken gud har ingripit när folk har bett om det, för det är den största skillnaden mellan den enda sanna Guden och alla falska gudar.
Citera
2018-06-17, 19:47
Medlem
Citat:
Gud har alltså skapat det du kallar ondska för att sedan förbjuda det och misslyckas eftersom att Gud inte kunde stoppa det? Så Gud gjorde Fel igen, du förlorar.
Jag har redan förklarat allting för dig, så det är bara att läsa tråden en gång till. MINST en gång.
Citera
2018-06-17, 19:47
Medlem
Citat:
Du fördömer vad du inte känner till, för du vill inte veta eller förstå vad Gud gör eller varför han har gjort vissa saker. Men då får väl du visa mig vilken gud har ingripit när folk har bett om det, för det är den största skillnaden mellan den enda sanna Guden och alla falska gudar.
Ja,möjligt att jag, liksom du, fördömer det jag inte känner till.
Jag kan inte visa när någon gud ingripit när folk bett om det, och jag vet ingen annan som kan det heller. Finns dock påståenden om olika ingripanden, men inga bevis.
Citera
2018-06-17, 19:48
Medlem
Citat:
Gud insåg att Gud hade Fel eftersom att Gud inte lyckats bestraffa ondskan du påstår existerar. Ganska uppenbart att du inte ens klarar av att definiera vad ondska är, det enda du vet är alltså Fel. Gissa vad det innebär?
Vad det innebär är att du är obotligt sjuk i hjärnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in